Mitsubishi Lancer Evo X HKS: 382 turbo koní

Kdo vylepší japonský automobil nejlépe? Zřejmě jen japonská firma. Právě japonská HKS se nyní vrhla na poslední Lancer Evo.

Módou sezóny je u japonských ladičů pochopitelně upravovat Nissan GT-R, ale jak se zdá, nezapomínají ani na svoje další ikony v podobě Subaru Impreza WRX STI nebo vrcholného Mitsubishi Lancer, konkrétně v jeho aktuální verzi Evolution X. Experti na přeplňování HKS si právě tento vůz vzali do parády a z jeho dvoulitrového hliníkového motoru typu 4B11 s proměnným časováním všech ventilů MIVEC dostali celkem 382 koní při 6 230 ot./min.

Recept spočívá ve výkonnějším dmychadle a úpravách sacího traktu a řídicí jednotky. Ke zvýšenému výkonu se přidalo navíc 40 Nm točivého momentu, který tak nyní vrcholí hodnotou 480 Nm. Přepracován byl rovněž podvozek a změn doznaly i samotné závěsy kol a jejich odladění, což přispělo ke snížení světlosti a zlepšení stability. Devatenáctipalcové lité ráfky Advan Racing RZ obouvají pneumatiky Advan o rozměru 265/30R19. Zvenčí se novinka vyznačuje řadou aerodynamických doplňků, vyrobených převážně z uhlíkových kompozitů nebo leštěného hliníků. Tyto doplňky jsou však nabízeny za příplatek.

Ačkoli většina z nás zná HKS především z filmů Rychle a zběsile, jedná se o skutečně kvalitního japonského ladiče. Auta zde upravují již 35 let a za tu dobu postavili i stroje, které se prosadily na závodních tratích. Na závěr přidáváme ještě snímky Lanceru Evo X v podobě, v níž se představil jako studie na loňském brněnském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X od HKS
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků