Mitsubishi Lancer Evo X HKS: 382 turbo koní

Kdo vylepší japonský automobil nejlépe? Zřejmě jen japonská firma. Právě japonská HKS se nyní vrhla na poslední Lancer Evo.

Módou sezóny je u japonských ladičů pochopitelně upravovat Nissan GT-R, ale jak se zdá, nezapomínají ani na svoje další ikony v podobě Subaru Impreza WRX STI nebo vrcholného Mitsubishi Lancer, konkrétně v jeho aktuální verzi Evolution X. Experti na přeplňování HKS si právě tento vůz vzali do parády a z jeho dvoulitrového hliníkového motoru typu 4B11 s proměnným časováním všech ventilů MIVEC dostali celkem 382 koní při 6 230 ot./min.

Recept spočívá ve výkonnějším dmychadle a úpravách sacího traktu a řídicí jednotky. Ke zvýšenému výkonu se přidalo navíc 40 Nm točivého momentu, který tak nyní vrcholí hodnotou 480 Nm. Přepracován byl rovněž podvozek a změn doznaly i samotné závěsy kol a jejich odladění, což přispělo ke snížení světlosti a zlepšení stability. Devatenáctipalcové lité ráfky Advan Racing RZ obouvají pneumatiky Advan o rozměru 265/30R19. Zvenčí se novinka vyznačuje řadou aerodynamických doplňků, vyrobených převážně z uhlíkových kompozitů nebo leštěného hliníků. Tyto doplňky jsou však nabízeny za příplatek.

Ačkoli většina z nás zná HKS především z filmů Rychle a zběsile, jedná se o skutečně kvalitního japonského ladiče. Auta zde upravují již 35 let a za tu dobu postavili i stroje, které se prosadily na závodních tratích. Na závěr přidáváme ještě snímky Lanceru Evo X v podobě, v níž se představil jako studie na loňském brněnském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X od HKS
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků