Mitsubishi Lancer Evo X HKS: 382 turbo koní

Kdo vylepší japonský automobil nejlépe? Zřejmě jen japonská firma. Právě japonská HKS se nyní vrhla na poslední Lancer Evo.

Módou sezóny je u japonských ladičů pochopitelně upravovat Nissan GT-R, ale jak se zdá, nezapomínají ani na svoje další ikony v podobě Subaru Impreza WRX STI nebo vrcholného Mitsubishi Lancer, konkrétně v jeho aktuální verzi Evolution X. Experti na přeplňování HKS si právě tento vůz vzali do parády a z jeho dvoulitrového hliníkového motoru typu 4B11 s proměnným časováním všech ventilů MIVEC dostali celkem 382 koní při 6 230 ot./min.

Recept spočívá ve výkonnějším dmychadle a úpravách sacího traktu a řídicí jednotky. Ke zvýšenému výkonu se přidalo navíc 40 Nm točivého momentu, který tak nyní vrcholí hodnotou 480 Nm. Přepracován byl rovněž podvozek a změn doznaly i samotné závěsy kol a jejich odladění, což přispělo ke snížení světlosti a zlepšení stability. Devatenáctipalcové lité ráfky Advan Racing RZ obouvají pneumatiky Advan o rozměru 265/30R19. Zvenčí se novinka vyznačuje řadou aerodynamických doplňků, vyrobených převážně z uhlíkových kompozitů nebo leštěného hliníků. Tyto doplňky jsou však nabízeny za příplatek.

Ačkoli většina z nás zná HKS především z filmů Rychle a zběsile, jedná se o skutečně kvalitního japonského ladiče. Auta zde upravují již 35 let a za tu dobu postavili i stroje, které se prosadily na závodních tratích. Na závěr přidáváme ještě snímky Lanceru Evo X v podobě, v níž se představil jako studie na loňském brněnském autosalonu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X od HKS
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků