Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400: nejrychlejší Evo

Mitsubishi představuje nejrychlejší verzi Lanceru Evo X. Má tradiční přídomek FQ a za ním číslici 400. A ano, má pod kapotou 400 koní.

Model Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400 bude k dostání výhradně ve Velké Británii, tedy s pravostranným řízením, a svojí dynamikou směle konkuruje vozům Corvette ZR-1, Nissan GT-R nebo Lamborghini Gallardo. Pochopitelně za podstatně nižších pořizovacích i provozních nákladů. V přepočtu se zde totiž bude prodávat jen za 1,5 milionu korun.

Za tuto cenu zákazník dostane čtyřdvéřový, takřka rodinný sedan s výkony supersportovního vozu. Verze FQ-400 navazuje (ač sama byla avizována mnohem dříve) na minulý týden představené provedení FQ-330 SST. Evolution X FQ-400 je nejextrémnější silniční modifikací odvozenou ze soutěžních speciálů značky Mitsubishi. Pod kapotou ukrývá celohliníkový dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem a proměnným časováním ventilů MIVEC, který je naladěn na výkon 403 koní (300,5 kW) a vozu umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h již za 3,8 s a dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na mohutném zrychlení se podílí stálý pohon všech kol S-AWC (Super-All Wheel Control), jenž zajišťuje ideální distribuci výkonu, který pramení z točivého momentu až 525 Nm. Na zvýšené stabilitě se podílí také rozšířený rozchod kol a snížené pérování s tlumiči Bilstein a pružinami Eibach. Devítipaprsková litá kola o průměru osmnácti palců jsou obuta do pneumatik Toyo Proxes R1R pro maximální využití adheze. Změn doznal i brzdový systém se závodními plovoucími třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přes nevšední výkony však FQ-400 stále nabízí relativně pohodlné svezení nutné pro klidnou každodenní jízdu. Na palubě tak kromě jiných najdeme také hands-free Bluetooth, vestavěný pevný multimediální disk s objemem 30GB, DVD navigaci nebo automatické stěrače a světla. Cena odpovídá postavení typu FQ-400 na vrcholu řady Evolution X, ale v Anglii začíná již těsně pod hranicí 50 000 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků