Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400: nejrychlejší Evo

Mitsubishi představuje nejrychlejší verzi Lanceru Evo X. Má tradiční přídomek FQ a za ním číslici 400. A ano, má pod kapotou 400 koní.

Model Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400 bude k dostání výhradně ve Velké Británii, tedy s pravostranným řízením, a svojí dynamikou směle konkuruje vozům Corvette ZR-1, Nissan GT-R nebo Lamborghini Gallardo. Pochopitelně za podstatně nižších pořizovacích i provozních nákladů. V přepočtu se zde totiž bude prodávat jen za 1,5 milionu korun.

Za tuto cenu zákazník dostane čtyřdvéřový, takřka rodinný sedan s výkony supersportovního vozu. Verze FQ-400 navazuje (ač sama byla avizována mnohem dříve) na minulý týden představené provedení FQ-330 SST. Evolution X FQ-400 je nejextrémnější silniční modifikací odvozenou ze soutěžních speciálů značky Mitsubishi. Pod kapotou ukrývá celohliníkový dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem a proměnným časováním ventilů MIVEC, který je naladěn na výkon 403 koní (300,5 kW) a vozu umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h již za 3,8 s a dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na mohutném zrychlení se podílí stálý pohon všech kol S-AWC (Super-All Wheel Control), jenž zajišťuje ideální distribuci výkonu, který pramení z točivého momentu až 525 Nm. Na zvýšené stabilitě se podílí také rozšířený rozchod kol a snížené pérování s tlumiči Bilstein a pružinami Eibach. Devítipaprsková litá kola o průměru osmnácti palců jsou obuta do pneumatik Toyo Proxes R1R pro maximální využití adheze. Změn doznal i brzdový systém se závodními plovoucími třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přes nevšední výkony však FQ-400 stále nabízí relativně pohodlné svezení nutné pro klidnou každodenní jízdu. Na palubě tak kromě jiných najdeme také hands-free Bluetooth, vestavěný pevný multimediální disk s objemem 30GB, DVD navigaci nebo automatické stěrače a světla. Cena odpovídá postavení typu FQ-400 na vrcholu řady Evolution X, ale v Anglii začíná již těsně pod hranicí 50 000 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků