Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400: nejrychlejší Evo

Mitsubishi představuje nejrychlejší verzi Lanceru Evo X. Má tradiční přídomek FQ a za ním číslici 400. A ano, má pod kapotou 400 koní.

Model Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400 bude k dostání výhradně ve Velké Británii, tedy s pravostranným řízením, a svojí dynamikou směle konkuruje vozům Corvette ZR-1, Nissan GT-R nebo Lamborghini Gallardo. Pochopitelně za podstatně nižších pořizovacích i provozních nákladů. V přepočtu se zde totiž bude prodávat jen za 1,5 milionu korun.

Za tuto cenu zákazník dostane čtyřdvéřový, takřka rodinný sedan s výkony supersportovního vozu. Verze FQ-400 navazuje (ač sama byla avizována mnohem dříve) na minulý týden představené provedení FQ-330 SST. Evolution X FQ-400 je nejextrémnější silniční modifikací odvozenou ze soutěžních speciálů značky Mitsubishi. Pod kapotou ukrývá celohliníkový dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem a proměnným časováním ventilů MIVEC, který je naladěn na výkon 403 koní (300,5 kW) a vozu umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h již za 3,8 s a dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na mohutném zrychlení se podílí stálý pohon všech kol S-AWC (Super-All Wheel Control), jenž zajišťuje ideální distribuci výkonu, který pramení z točivého momentu až 525 Nm. Na zvýšené stabilitě se podílí také rozšířený rozchod kol a snížené pérování s tlumiči Bilstein a pružinami Eibach. Devítipaprsková litá kola o průměru osmnácti palců jsou obuta do pneumatik Toyo Proxes R1R pro maximální využití adheze. Změn doznal i brzdový systém se závodními plovoucími třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přes nevšední výkony však FQ-400 stále nabízí relativně pohodlné svezení nutné pro klidnou každodenní jízdu. Na palubě tak kromě jiných najdeme také hands-free Bluetooth, vestavěný pevný multimediální disk s objemem 30GB, DVD navigaci nebo automatické stěrače a světla. Cena odpovídá postavení typu FQ-400 na vrcholu řady Evolution X, ale v Anglii začíná již těsně pod hranicí 50 000 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X FQ-400
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků