Mitsubishi Lancer Evo X definitivně s dvouspojkovou převodovkou

I když se o nasazení dvouspojkové převodovky u nové ostré verze Mitsubishi Lancer EVO X spekulovalo poměrně dlouho, až nyní přišlo definitivní rozuzlení. Automobilka totiž oficiálně představila technické finesy nového Eva a mezi nimi je i nová převodovka.

Twin Clutch SST, jak se bude u Japonců značit, je vcelku věrnou obdobou známější převodovky DSG. Dvě spojky se starají o řazení s tím, že každá má na starosti jiné převodové stupně. První o liché (1-3-5) a druhá o sude (2-4-6).

Na rozdíl od převodovky DSG je převodovka Twin Clutch SST připravena přenášet daleko vyšší točivý moment než 350 Nm. Přesné číslo nebylo zveřejněno, ale z neoficiálních zdrojů to vypadá až na 500 Nm. Proč tolik? Mitsubishi totiž předpokládá, že mnoho těchto modelů projde různým stupněm úpravy, kde dojde i k navýšení výkonu a tedy i točivého momentu.

Převodovka nabídne řidiči tři režimy řazení. Normal, Sport a S-Sport. Normal režim bude sloužit pro běžné ježdění, kdy řidič neočekává extra rychlé řazení, ale spíše komfort. Sport mode pak ubere na komfortu řazení, přidá na rychlosti a samotné řazení na vyšší rychlostní stupeň probíhá ve vyšších otáčkách a také podřazení proběhne ve vyšších otáčkách. S-Sport mode je pak určen pro opravdu sportovní jízdu, kdy hraje prim rychlost přeřazení a také to, aby motor byl v těch nejlepších otáčkách.

K tomu je třeba připočítat i plně manuální mod, kdy řadí řidič dle uvážení. Manuální řazení je k dispozici i u automatických módu, ale u S-Sport modu převodovka nedovolí zařadit vyšší rychlostní stupeň, pokud by otáčky vyššího stupně nebyly v optimálním pásmu.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků