Mitsubishi Lancer Evo X definitivně s dvouspojkovou převodovkou

I když se o nasazení dvouspojkové převodovky u nové ostré verze Mitsubishi Lancer EVO X spekulovalo poměrně dlouho, až nyní přišlo definitivní rozuzlení. Automobilka totiž oficiálně představila technické finesy nového Eva a mezi nimi je i nová převodovka.

Twin Clutch SST, jak se bude u Japonců značit, je vcelku věrnou obdobou známější převodovky DSG. Dvě spojky se starají o řazení s tím, že každá má na starosti jiné převodové stupně. První o liché (1-3-5) a druhá o sude (2-4-6).

Na rozdíl od převodovky DSG je převodovka Twin Clutch SST připravena přenášet daleko vyšší točivý moment než 350 Nm. Přesné číslo nebylo zveřejněno, ale z neoficiálních zdrojů to vypadá až na 500 Nm. Proč tolik? Mitsubishi totiž předpokládá, že mnoho těchto modelů projde různým stupněm úpravy, kde dojde i k navýšení výkonu a tedy i točivého momentu.

Převodovka nabídne řidiči tři režimy řazení. Normal, Sport a S-Sport. Normal režim bude sloužit pro běžné ježdění, kdy řidič neočekává extra rychlé řazení, ale spíše komfort. Sport mode pak ubere na komfortu řazení, přidá na rychlosti a samotné řazení na vyšší rychlostní stupeň probíhá ve vyšších otáčkách a také podřazení proběhne ve vyšších otáčkách. S-Sport mode je pak určen pro opravdu sportovní jízdu, kdy hraje prim rychlost přeřazení a také to, aby motor byl v těch nejlepších otáčkách.

K tomu je třeba připočítat i plně manuální mod, kdy řadí řidič dle uvážení. Manuální řazení je k dispozici i u automatických módu, ale u S-Sport modu převodovka nedovolí zařadit vyšší rychlostní stupeň, pokud by otáčky vyššího stupně nebyly v optimálním pásmu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků