Mitsubishi Lancer Evo X definitivně s dvouspojkovou převodovkou

I když se o nasazení dvouspojkové převodovky u nové ostré verze Mitsubishi Lancer EVO X spekulovalo poměrně dlouho, až nyní přišlo definitivní rozuzlení. Automobilka totiž oficiálně představila technické finesy nového Eva a mezi nimi je i nová převodovka.

Twin Clutch SST, jak se bude u Japonců značit, je vcelku věrnou obdobou známější převodovky DSG. Dvě spojky se starají o řazení s tím, že každá má na starosti jiné převodové stupně. První o liché (1-3-5) a druhá o sude (2-4-6).

Na rozdíl od převodovky DSG je převodovka Twin Clutch SST připravena přenášet daleko vyšší točivý moment než 350 Nm. Přesné číslo nebylo zveřejněno, ale z neoficiálních zdrojů to vypadá až na 500 Nm. Proč tolik? Mitsubishi totiž předpokládá, že mnoho těchto modelů projde různým stupněm úpravy, kde dojde i k navýšení výkonu a tedy i točivého momentu.

Převodovka nabídne řidiči tři režimy řazení. Normal, Sport a S-Sport. Normal režim bude sloužit pro běžné ježdění, kdy řidič neočekává extra rychlé řazení, ale spíše komfort. Sport mode pak ubere na komfortu řazení, přidá na rychlosti a samotné řazení na vyšší rychlostní stupeň probíhá ve vyšších otáčkách a také podřazení proběhne ve vyšších otáčkách. S-Sport mode je pak určen pro opravdu sportovní jízdu, kdy hraje prim rychlost přeřazení a také to, aby motor byl v těch nejlepších otáčkách.

K tomu je třeba připočítat i plně manuální mod, kdy řadí řidič dle uvážení. Manuální řazení je k dispozici i u automatických módu, ale u S-Sport modu převodovka nedovolí zařadit vyšší rychlostní stupeň, pokud by otáčky vyššího stupně nebyly v optimálním pásmu.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků