Mitsubishi Lancer Evo X definitivně s dvouspojkovou převodovkou

I když se o nasazení dvouspojkové převodovky u nové ostré verze Mitsubishi Lancer EVO X spekulovalo poměrně dlouho, až nyní přišlo definitivní rozuzlení. Automobilka totiž oficiálně představila technické finesy nového Eva a mezi nimi je i nová převodovka.

Twin Clutch SST, jak se bude u Japonců značit, je vcelku věrnou obdobou známější převodovky DSG. Dvě spojky se starají o řazení s tím, že každá má na starosti jiné převodové stupně. První o liché (1-3-5) a druhá o sude (2-4-6).

Na rozdíl od převodovky DSG je převodovka Twin Clutch SST připravena přenášet daleko vyšší točivý moment než 350 Nm. Přesné číslo nebylo zveřejněno, ale z neoficiálních zdrojů to vypadá až na 500 Nm. Proč tolik? Mitsubishi totiž předpokládá, že mnoho těchto modelů projde různým stupněm úpravy, kde dojde i k navýšení výkonu a tedy i točivého momentu.

Převodovka nabídne řidiči tři režimy řazení. Normal, Sport a S-Sport. Normal režim bude sloužit pro běžné ježdění, kdy řidič neočekává extra rychlé řazení, ale spíše komfort. Sport mode pak ubere na komfortu řazení, přidá na rychlosti a samotné řazení na vyšší rychlostní stupeň probíhá ve vyšších otáčkách a také podřazení proběhne ve vyšších otáčkách. S-Sport mode je pak určen pro opravdu sportovní jízdu, kdy hraje prim rychlost přeřazení a také to, aby motor byl v těch nejlepších otáčkách.

K tomu je třeba připočítat i plně manuální mod, kdy řadí řidič dle uvážení. Manuální řazení je k dispozici i u automatických módu, ale u S-Sport modu převodovka nedovolí zařadit vyšší rychlostní stupeň, pokud by otáčky vyššího stupně nebyly v optimálním pásmu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků