Mitsubishi Lancer Evo X definitivně s dvouspojkovou převodovkou

I když se o nasazení dvouspojkové převodovky u nové ostré verze Mitsubishi Lancer EVO X spekulovalo poměrně dlouho, až nyní přišlo definitivní rozuzlení. Automobilka totiž oficiálně představila technické finesy nového Eva a mezi nimi je i nová převodovka.

Twin Clutch SST, jak se bude u Japonců značit, je vcelku věrnou obdobou známější převodovky DSG. Dvě spojky se starají o řazení s tím, že každá má na starosti jiné převodové stupně. První o liché (1-3-5) a druhá o sude (2-4-6).

Na rozdíl od převodovky DSG je převodovka Twin Clutch SST připravena přenášet daleko vyšší točivý moment než 350 Nm. Přesné číslo nebylo zveřejněno, ale z neoficiálních zdrojů to vypadá až na 500 Nm. Proč tolik? Mitsubishi totiž předpokládá, že mnoho těchto modelů projde různým stupněm úpravy, kde dojde i k navýšení výkonu a tedy i točivého momentu.

Převodovka nabídne řidiči tři režimy řazení. Normal, Sport a S-Sport. Normal režim bude sloužit pro běžné ježdění, kdy řidič neočekává extra rychlé řazení, ale spíše komfort. Sport mode pak ubere na komfortu řazení, přidá na rychlosti a samotné řazení na vyšší rychlostní stupeň probíhá ve vyšších otáčkách a také podřazení proběhne ve vyšších otáčkách. S-Sport mode je pak určen pro opravdu sportovní jízdu, kdy hraje prim rychlost přeřazení a také to, aby motor byl v těch nejlepších otáčkách.

K tomu je třeba připočítat i plně manuální mod, kdy řadí řidič dle uvážení. Manuální řazení je k dispozici i u automatických módu, ale u S-Sport modu převodovka nedovolí zařadit vyšší rychlostní stupeň, pokud by otáčky vyššího stupně nebyly v optimálním pásmu.

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud