Mitsubishi Lancer Evo X 2011: více pohody

Mitsubishi připravila pro svůj sportovní model Lancer Evo X v modelovém roce 2011 několik novinek. Návrat dravce nečekejte.

Sedan Mitsubishi Lancer Evolution se stal během let v automobilovém světě skutečným pojmem. Ačkoli se postupně nachýlil spíše k požadavkům civilního ježdění, přesto je to stále velmi rychlé auto. Pro modelový rok 2011 Mitsubishi připravilo několik dílčích změn, jež by měly stroj dále vylepšit.

Již v červnu se v nabídce na některých trzích objevil nový výbavový stupeň s označením Lancer Evolution SE. Vyznačuje se dvouspojkovou převodovkou TC-SST a levnějšími prvky sériové i příplatkové výbavy. U nás zůstane i nadále Evolution X k mání ve dvou stupních GSR a MR, nejvýznamnějšími odlišnostmi jsou dvouspojková, šestistupňová převodovka (GSR pokračuje s manuálním „pětikvaltem“), tužší pérování s pružinami Eibach a tlumiči Bilstein nebo tempomat ve druhém zmíněném provedení. Změny budou skutečně decentní a nečekejte žádné zvyšování výkonu přeplňovaného čtyřválce s objemem 2,0 l, jenž zůstane u výkonu 295 koní (217 kW) a točivého momentu 366 Nm.

Na palubě najdeme vylepšenou audiosoustavu s pevným diskem 40GB a standardně dodávaným systémem FUSE schopným připojit iPod, USB nebo telefon skrze Bluetooth. Ale ruku na srdce, většina z milovníků Lanceru Evo X si tyto vozy kvůli zábavním systémům zpravidla nekupuje. Proto zdůrazníme spíše nově odladěnou výfukovou soustavu. Výkon sice vozu nepřidá, ale řidiči a jeho okolí má přinést „ještě sportovnější zvuk“. Drobnými úpravami prošel také zevnějšek vozu, typ GSR dostane rozměrné přítlačné křídlo na své zádi, zatímco MR si vystačí s decentnějším dílem.

Jak vidno, poslední úpravy směřují spíše k podtržení „civilního” než sportovního charakteru vozu, nářky po návratu skutečně ostrého Eva zůstanou minimálně u jeho desáté generace jistě nevyslyšeny. Pozitivní zprávou ale je, že se několik dílčích inovací nedotkne stávajících cen vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer Evo X 2011
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků