Mitsubishi Lancer EVO VIII: nová generace bourá tradice

12 komentářů

Pavel Poláček
17. prosince • 19:38

Je to fakt husta kara koupim si ji.

michal
15. července • 9:11

Myslím si, že by Lanceru slušela konečně 6sti stupńová převodovka. A s tou evolucí se klidně můžeme ještě o jednu vrátit. Protože nejbrutálnější byla bez pochyby VI, sedmička je sice rychlejší, ale šestka vám opravdu dávala znát, že je to závodní auto. Od osmičky jsem čekal, že by mohla být zase o něco drsnější než sedmička, no nic no. Nejvíc bych asi chtěl šestku, i když není nejrychlejší..

petr
13. února • 2:11

... vazeni, clanek popisuje americkou verzi, ktera ma drivetrain z Evo 6 a tudiz viskozu na mezinaprave, lamelovej diferak na zadku a torsen na pozadani na predku ... auto je bohuzel tezsi a ma jinej tlak turba a jinej predstih tak aby umelo jezdit na 91 benzin ... dale ma standardni petistupnovou prevodovku ...

vedle tohoto auta se bude delat standardni Evo 8 pro japonsky trh ve dvou verzich: luxusnejsi verze s digitalni klimou tzv. GSR se sedmickovym podvozkem, ale s vylepsenym compem pro aktivni difry vpredu a vzadu, a dale pak verze RS jako odlehcenej a ocesanej special vhodnej pro prestavbu na zavodaka t.j. bez elektrickejch vymozenosti, velkejch brzd a na plechacich a dale pro LHD trhy (a to je to co nas zajima) model RS2 , coz je defacto RS s el. paketem, manualni klimou, recaro sedackama a velkejma Brembo brzdama ...

Evo 8 je stejne jako Evo 7 po Evo 6 krokem dal ve smyslu efektivnejsiho fungovani auta na silnici a srovnate-li RS verze E6,E7,E8, zajedete na okruhu vzdy o par desetin lepci cas a to predevsim prave diky aktivnim difrum, ktery pomahaji to auto dostat lip do zatacky ... v luxusnejsich verzich se bohuzel ty desetinky stiraji a opravdu se muze tedy stat, ze E5 RS je rychlejsi nez E8 GSR , coz je cena za marketingovy pozadavky u Misi, aby se auta proste prodavala v 15ti tis. seriich normalnim lidem, kteri hledi na odhlucneni, vetsi maximalku, komfort na zadnich sedadlech a moznosti jezdit na neco jineho nez 102okt benzin ...

... k otazce designu se nevyjadruji, pravdou je ze pro mne je subjektivne E6 nejhezci ...

k E6,5 TME ... prave TME v cerveny barve a s nablepkama Ralliart nebyla lepci nez E7 RS, protoze v LHD se delala pouze ve verzi GSR ... melo to tudiz viskozu jako mezinapravu a AYC na zadku a vazila o nekolik desitek kg vic nez treba klasicka E6 RS2... jinak bylo jich vyrobeno 2000tis ks a v CR je jedna individualni dovoz na mosteckejch znackach ... vedle toho este existovaly TME RS a RS2 verze, ale uz to nebyly ty "kopie" Tommiho Acka z Monte Carla, ale klasicky E6 model '99 s jinym prednim naraznikem, jinej rozdil nebyl ...

... osobne se domnivam, ze nejlepci kombinace by byla E6 s drivetrainem s E7, t.j. aktivni mezinaprava, AYC vzadu a Torsen vepredu pri zachovani rozmeru a rozvoru E6 ... bohuzel se to marketingove nepodarilo Ralliartu u Misivbusi prosadit ... nic to ale nemeni na factu ze Evo stale zustava nejuspesnejsim seriovym vozem na vsech svetovych soutezich a umistuje se v 92 procentech na prvnich trech mistech ... zbylych 8prct zbyva pro v cechach tak precenovane Subaru Impreza STi  

... na zaver, od r.99 mam paty Evo, byl sem majitelem STi, Cosworthu a Integrale Evoluzione ... Evo je, bylo  a bude dle meho nazoru zatim to nejlepci co si lze na showroomu objednat a za cenu +- 1.3 mio czk poskytuje nekompromisni zazitek ... rikam zatim , Ford stale slibuje Focus RS Cosworth 4WD se trema aktivnima diframa, Misivbusi zacina premyslet o prestrojeni drivetrainu evolucnich Lanceru do Coltu  a pry se take zacina neco pripravovat i v Peugeotu na podporu jejich WRC programu pro normalni lidi ... pokud udelaji neco jako 206, 2l turbo, 4WD se trema aktivnima diframa a   sestikvaltem, tak se mame na co tesit  

 

standa1
9. ledna • 22:16

je možné mi poslad technická data a začátek výroby  mitsubishi evo 8 s aktivním zadním dif. a  evo 8 MR . DĚKUJI

Jozo
11. února • 20:56

Myslim chlapci, ze sa hadate zbytocne.

To, co tu vidite na fotkach je AMERICKA VERZIA Lanceru Evo VIII. Europska ma byt podla info z RalliArtu dooost odlisna. A este k tomu vykonu - nezbudni, ze Amici tankuju trosku iny benzin ako Europa a plati tam jedna neprijemna "kalifornska" norma.

Aj ked nie som do "mysiakov" zamilovany, celkom sa na europsku Evo VIII tesim. Aj ked podla mojho osobneho nazoru, vrcholom bolo a zostane Evo 6.5 Tommi Makinen Edition. Len skoda ze ich bolo tak malo ...

matuS
11. února • 1:37

http://www.mitsubishi-motors.co.jp/inter/NEWS/0210-03/0271.html

 

oficialna sprava o modeli pre USA. tu uz pisu o 5st prevodovke a nespominaju aktivne diferencialy! ktovie kde je pravda...

HoP
11. února • 9:44

Zda se, ze nam Mitsubishi pripravilo EVO VIII a EVO VIII "Light". Ale z marketingovych duvodu o tom taktne mlci.
A jeste k tem konikum - v japonsku, coz je pro EVO stale nejvetsi trh, je legislativne slozite prodavat auta s vykonem nad 280 koni - proto zakladni vykon neroste (stejne jako u Subaru, Skyline, Supra....)

Jura
13. února • 15:07

Skyline má 280 koní jenom oficiálně (kvůli těm zákonům), v reále by jich prý měl mít okolo 330. Kdo ví jak je na tom Myšák...

Mimochodem, nešly by pro údajné zcivilnění udělat ty elektronické vymoženosti jenom vypinatelné a ne je zrušit úplně? Myslím že by v tom nebyl problém.

matuS
11. února • 1:33

http://www.carkeys.co.uk/features/FE000497.htm

 

aktivne dify zostavaju. hentam pisu o 6st prevodovke, ale to sa s eur a usa moze lisit, lebo GB maju pravostrannu verziu ako japonci a australia

David Škrop
11. února • 1:43

Ja myslim, ze ten clanek neni o tom, jestli ma nove EVO o tri kone vic, nebo min. Podle me si chtel autor pohrat s myslenkou, zda li kluci od Mitsubishi neprisli na to, ze vykon neni vse, proto vykon nehnali, jako to byva zvykem, nahoru na ukor vseho ostatniho.

Mirek
10. února • 8:30


Kterých "elektrických super-komplex vymožeností" se Lancer zbavil?

Systém 4WD se středovým aktivním diffem ACD a zadním aktivním diffem AYC zůstal zachován a dle firemních informací vylepšen!!

Výkon motoru zůstal je stejný a to 206kW/6500ot.min., vzrostl pouze točivý moment z 383Nm/3500ot.min. u EVO VII, na 392Nm/3500ot.min. u EVO VIII.

Odstupňování pětistupňové převodovky zůstalo také stejné!!

EVO VII typ SNDFZ - RS
1.st 2,785
2.st 1,950

EVO VIII typ SNDFZ - RS
1.st 2,785
2.st 1,950

Zbyněk Nachtigal
10. února • 14:20

Materialy, ktere jsem mel k dispozici uvadely tato cisla a fakta. Nejspise se jedna o jinou produkcni verzi urcenou pro jiny trh. Opravdu si to jinak nedokazu vysvetlit. Dekuji za pochopeni.

Doporučujeme

Články odjinud