Mitsubishi Lancer EVO VIII: cena a výbava v Česku

Počátkem května se na českém trhu objeví nový vůz Mitsubishi Lancer EVO VIII, v němž značka tří diamantů zúročila množství cenných poznatků získaných za dlouhá léta aktivit v soutěžním automobilovém sportu.  Před jedenácti lety zahájil vůz LANCER Evolution Serie I úspěšnou historii během níž získaly vozy MITSUBISHI pět titulů mistra světa v seriálu FIA WRC – čtyři tituly pro nejlepšího jezdce a jeden pohár konstruktérů. Model s označením EVO VIII  je další kapitolou této historie.

S řadou nových technologických řešení a vylepšení je LANCER EVO VIII opět měřítkem pokud jde o jízdní dynamiku a vlastnosti. Tento vůz s ryze sportovním charakterem otevírá novou dimenzi jízdních zážitků. Absolutní novinkou „osmičky“ je systém kontroly stáčivosti vozu umožňující rychlejší průjezd zatáčkami při zachování maximální kontroly trakce s označením Super AYC (Active Yaw Control).

Původně byl Lancer Evolution odvozený ze sériového sedanu LANCER určen především k nasazení v zavodním soutěžním sportu, kde získal řadu mistrovských titulů ve skupině A i skupině N. Verze určená pro širší motoristickou veřejnost umožňuje zprostředkovat neopakovatelný pocit ze sportovní jízdy i v běžném silničním provozu.

Kromě řady technických prvků přejatých z předchozích modelů přináší LANCER EVOLUTION VIII výrazné zlepšení i v oblasti aerodynamiky a chladícího systému. Nezaměnitelný je rovněž celkový design vozu na němž je patrná ruka hlavního stylisty MITSUBISHI Oliviera Boulaye. Osmá generace vozu se stálým pohonem všech kol, systémem Super AYC, ACD, Sport ABS a celkově zdokonaleným zavěšením kol, potvrzuje tradici jména LANCER Evolution.

Základní cena LANCER EVOLUTION VIII je 1 421 100 Kč (včetně DPH).

Kompletní přehled výbavy

pětistupňová manuální převodovka, sport ABS, aktivní centrální diferenciál (ACD), Super Active Yaw Control (AYC), trvalý pohon všech kol 4WD Sport Competition System (AWD), otáčkoměr, imobilizér, uzávěrka diferenciálu vpředu/vzadu, brzdový systém BREMBO, posilovač řízení, chladič oleje, vodou chlazený mezichladič stlačeného vzduchu Intercooler, třetí brzdové světlo, elektricky ovládaná vnější zrcátka v barvě karosérie, hliníkové víko motoru s průduchy pro Intercooler, přední spoiler v barvě karosérie, nárazníky v barvě karosérie, boční spoilery, zadní spoiler z uhlíkových vláken, přední reflektory s čirými skly a multioptikou, determální skla, kliky dveří v barvě karosérie, kůží potažený volant MOMO, manuální klimatizace, elektrické ovládání oken, sedadla RECARO, airbag řidiče a spolujezdce, tříbodové bezpečnostní pásy vpředu, tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, popelník pro cestující na zadních sedadlech, kůží potažená hlava řadící páky, kůží potažená páka ruční brzdy

Technické parametry

Motor
Typ 2.0T 16 V
Zdvihový objem 1997 ccm
Vrtání x zdvih 85,0 x 88,0 mm
Kompresní poměr 8,8
Max. výkon 195 kW (265 k)/6500 ot.
Max. kroutící moment 355 Nm/3500 ot.
Výkony
Průměrná spotřeba 10,9 l/100 km
Emise CO2 258 g/km
Objem palivové nádrže 55 l
Zrychlení 0-100km/h 6,1 s
Maximální rychlost 245 km/h
Poloměr otáčení 5,9 m
Rozměry a hmotnosti
Délka 4 490 mm
Šířka 1 770 mm
Výška 1 450 mm
Rozvor 2 625 mm
Rozchod vpředu 1 515 mm
Rozchod vzadu 1 515 mm
Světlá výška 140 mm
Pohotovostní hmotnost 1 470 kg
Počet míst 5
Přenos síly
Spojka jednokotoučová suchá
Převodovka pětistupňová manuální
Trvalý pohon 4 WD plně elektronický systém
Řízení hřebenové s posilovačem
Zavěšení kol vpředu McPherson s hliníkovými
příčnými rameny a stabilizátorem
Zavěšení kol vzadu nezávislé typu multilink
s hliníkovými rameny a stabilizátorem
Brzdy vpředu kotoučové brzdy BREMBO o průměru 340 mm
s vnitřním chlazením se čtyřmi brzdiči
Brzdy vzadu kotoučové brzdy BREMBO o průměru 300 mm
s vnitřním chlazením se dvěma brzdiči
Pneumatiky 235/45ZR17
Ráfky 8JJx17" z lehké slitiny ENKEI

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků