Mitsubishi Lancer Evo MR: závoďáky pro rodinu

Nemá smysl představovat sportovní sedan Lancer Evo. Japonská automobilka ale připravila novou sérii pro opravdové požitkáře.
Mitsubishi Lancer Evo MR: závoďáky pro rodinu

O tom, že Mitsubishi hodlá přinést na trh legendu sportovních vozů Mitsubishi Lancer také ve verzi kombi jsme psali již na podzim minulého roku (celá zpráva). Od té doby však uběhl dlouhý čas a automobilka přichází s novinkou, který vychází z dnes "běžného" Lanceru EVO IX. Od minulého roku se tak změnily specifikace, které vycházely ještě z předešlé generace EVO VIII.

Oba modely, tedy jak sedan tak kombi, přichází ve dvou verzích. Oba však mají za svým jménem kouzelná písmena MR (Mitsubishi Racing), které každému znalému napoví, že tyto vozy nejsou jen tak běžnými Lancery.

U sedanu se jedná o verzi GSR se šestistupňovým manuálem, což je vůz, který je téměř totožný s běžným Lancerem EVO IX. Druhým modelem značeným RS je pak upravený vůz, který je zbaven všemožných přebytečných věcí. Tento model navíc dostane speciální pětistupňový manuál, který je vhodnější pro ryze sportovní vyžití. Kombi je pak nabízeno ve verzi GT se šestistupňovým manuálem a ve verzi GT-A s pětistupňovým manuálem.

Oba vozy pak disponují stejnou technikou. Pod kapotou se nachází známy čtyřválcový dvoulitr s MIVEC o výkonu 206 kW (280 k). Vysoký výkon je dán použitým turbem, které je v u této novinky nové a dokáže lépe reagovat na povely řidiče. Točivý moment pak dosahuje hodnoty dle verze vozu. U sedanu GSR má hodnotu 400 Nm a u RS pak 407 Nm. U kombi je tomu podobně, verze GT disponuje točivým momentem 392 Nm a verze GT-A pak 343 Nm.

Upraven byl i podvozek a to pomocí pružin Elbach a tlumičů Bilstein. Lancer je nyní o 10 mm blíže k zemi, což se pozitivně odrazí na jízdních vlastnostech. Také elektronický systém pohonu všech kol SAYC doznal drobných softwarových změn. Ten nyní dokáže přenést na zadní nápravu o 10 procent více točivého momentu.

Zvenku pak poznáte Lancer MR dle červeného loga, upraveného předního spoileru, nových 17" kol a v interiéru pak dle anatomických sedadel Recaro.

A důležitá poznámka na konec. Lanceru MR bude vyrobeno pouze 1 500 kusů a všechny budou určeny pro japonský trh. Pokud jste se tedy nalákali výše uvedenými fakty, můžete si o této rodinné hračce nechat zdát. Nebo si jej nechat z japonska dovézt - pakliže "anglické" verze FQ s brutálními výkony jsou v kontinentální Evropě celkem raritou, kombík MR tu bude vozem naprosto jedinečným.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Lancer Wagon MR a Lancer MR
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků