Mitsubishi Lancer Evo MR: závoďáky pro rodinu

Nemá smysl představovat sportovní sedan Lancer Evo. Japonská automobilka ale připravila novou sérii pro opravdové požitkáře.
Mitsubishi Lancer Evo MR: závoďáky pro rodinu

O tom, že Mitsubishi hodlá přinést na trh legendu sportovních vozů Mitsubishi Lancer také ve verzi kombi jsme psali již na podzim minulého roku (celá zpráva). Od té doby však uběhl dlouhý čas a automobilka přichází s novinkou, který vychází z dnes "běžného" Lanceru EVO IX. Od minulého roku se tak změnily specifikace, které vycházely ještě z předešlé generace EVO VIII.

Oba modely, tedy jak sedan tak kombi, přichází ve dvou verzích. Oba však mají za svým jménem kouzelná písmena MR (Mitsubishi Racing), které každému znalému napoví, že tyto vozy nejsou jen tak běžnými Lancery.

U sedanu se jedná o verzi GSR se šestistupňovým manuálem, což je vůz, který je téměř totožný s běžným Lancerem EVO IX. Druhým modelem značeným RS je pak upravený vůz, který je zbaven všemožných přebytečných věcí. Tento model navíc dostane speciální pětistupňový manuál, který je vhodnější pro ryze sportovní vyžití. Kombi je pak nabízeno ve verzi GT se šestistupňovým manuálem a ve verzi GT-A s pětistupňovým manuálem.

Oba vozy pak disponují stejnou technikou. Pod kapotou se nachází známy čtyřválcový dvoulitr s MIVEC o výkonu 206 kW (280 k). Vysoký výkon je dán použitým turbem, které je v u této novinky nové a dokáže lépe reagovat na povely řidiče. Točivý moment pak dosahuje hodnoty dle verze vozu. U sedanu GSR má hodnotu 400 Nm a u RS pak 407 Nm. U kombi je tomu podobně, verze GT disponuje točivým momentem 392 Nm a verze GT-A pak 343 Nm.

Upraven byl i podvozek a to pomocí pružin Elbach a tlumičů Bilstein. Lancer je nyní o 10 mm blíže k zemi, což se pozitivně odrazí na jízdních vlastnostech. Také elektronický systém pohonu všech kol SAYC doznal drobných softwarových změn. Ten nyní dokáže přenést na zadní nápravu o 10 procent více točivého momentu.

Zvenku pak poznáte Lancer MR dle červeného loga, upraveného předního spoileru, nových 17" kol a v interiéru pak dle anatomických sedadel Recaro.

A důležitá poznámka na konec. Lanceru MR bude vyrobeno pouze 1 500 kusů a všechny budou určeny pro japonský trh. Pokud jste se tedy nalákali výše uvedenými fakty, můžete si o této rodinné hračce nechat zdát. Nebo si jej nechat z japonska dovézt - pakliže "anglické" verze FQ s brutálními výkony jsou v kontinentální Evropě celkem raritou, kombík MR tu bude vozem naprosto jedinečným.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Lancer Wagon MR a Lancer MR
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků