Mitsubishi Lancer Evo MR: závoďáky pro rodinu

Nemá smysl představovat sportovní sedan Lancer Evo. Japonská automobilka ale připravila novou sérii pro opravdové požitkáře.
Mitsubishi Lancer Evo MR: závoďáky pro rodinu

O tom, že Mitsubishi hodlá přinést na trh legendu sportovních vozů Mitsubishi Lancer také ve verzi kombi jsme psali již na podzim minulého roku (celá zpráva). Od té doby však uběhl dlouhý čas a automobilka přichází s novinkou, který vychází z dnes "běžného" Lanceru EVO IX. Od minulého roku se tak změnily specifikace, které vycházely ještě z předešlé generace EVO VIII.

Oba modely, tedy jak sedan tak kombi, přichází ve dvou verzích. Oba však mají za svým jménem kouzelná písmena MR (Mitsubishi Racing), které každému znalému napoví, že tyto vozy nejsou jen tak běžnými Lancery.

U sedanu se jedná o verzi GSR se šestistupňovým manuálem, což je vůz, který je téměř totožný s běžným Lancerem EVO IX. Druhým modelem značeným RS je pak upravený vůz, který je zbaven všemožných přebytečných věcí. Tento model navíc dostane speciální pětistupňový manuál, který je vhodnější pro ryze sportovní vyžití. Kombi je pak nabízeno ve verzi GT se šestistupňovým manuálem a ve verzi GT-A s pětistupňovým manuálem.

Oba vozy pak disponují stejnou technikou. Pod kapotou se nachází známy čtyřválcový dvoulitr s MIVEC o výkonu 206 kW (280 k). Vysoký výkon je dán použitým turbem, které je v u této novinky nové a dokáže lépe reagovat na povely řidiče. Točivý moment pak dosahuje hodnoty dle verze vozu. U sedanu GSR má hodnotu 400 Nm a u RS pak 407 Nm. U kombi je tomu podobně, verze GT disponuje točivým momentem 392 Nm a verze GT-A pak 343 Nm.

Upraven byl i podvozek a to pomocí pružin Elbach a tlumičů Bilstein. Lancer je nyní o 10 mm blíže k zemi, což se pozitivně odrazí na jízdních vlastnostech. Také elektronický systém pohonu všech kol SAYC doznal drobných softwarových změn. Ten nyní dokáže přenést na zadní nápravu o 10 procent více točivého momentu.

Zvenku pak poznáte Lancer MR dle červeného loga, upraveného předního spoileru, nových 17" kol a v interiéru pak dle anatomických sedadel Recaro.

A důležitá poznámka na konec. Lanceru MR bude vyrobeno pouze 1 500 kusů a všechny budou určeny pro japonský trh. Pokud jste se tedy nalákali výše uvedenými fakty, můžete si o této rodinné hračce nechat zdát. Nebo si jej nechat z japonska dovézt - pakliže "anglické" verze FQ s brutálními výkony jsou v kontinentální Evropě celkem raritou, kombík MR tu bude vozem naprosto jedinečným.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Lancer Wagon MR a Lancer MR
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků