Mitsubishi Lancer EVO IX: na podzim v obchodech

Nová kráska pro všechny sportovní řidiče se třemi diamanty na masce nese jméno EVO IX, celým názvem pak Mitsubishi Lancer Evolution IX. V Japonsku jsou zainteresovaní lidé již velmi netrpěliví, protože by se jejich miláček měl v nejbližší době objevit u prodejců. Nové Evo se do Evropy dostane až koncem tohoto roku, ale prohlédnout si jej můžete na probíhajícím ženevském autosalónu.

Srdcem nového Eva je turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 l, upravený motor, který pracuje v nynější osmičce (195 kW/265 k), ale pro Evo IX je vyladěn zhruba na 199-206 kW (270-280 k). Přesnější údaj automobilka úmyslně mlží, má to být překvapení pro zákazníky. Díky novým motorovým komponentům se maximální kroutící moment vyšplhal až na úctyhodných 407 Nm.

Pro oslovení co nejširší palety zákazníků připravilo Mitsubishi nový Lancer Evolution hned ve třech verzích. Sportovní varianta s označením RS bude mít modifikované turbodmychadlo z hořčíkotitanové slitiny a upravený diferenciál. Nejostřejší Evo IX ponese jméno GSR a bude mít mimo jiné řiditelnou zadní nápravu a pár dalších zajímavých vylepšení pro nejnáročnější řidiče a rychlou jízdu. Přechodný stupínek mezi RS a GSR bude tvořit verze GT.

Všechny verze budou mít hliníkovou karosérii, které pochází z modelové řady Evo VIII MR, upravený přední nárazník s většími nasávacími otvory má lepší přítlak, vzduch pod vozem usměrňuje nový difuzor a na zádi je mohutné lehké přítlačné křídlo z karbonu. Celá série Lanceru Evolution IX bude čítat zhruba 2 500 vozů, do sousedního Německa se jich dostane zhruba 300 až 500 ks. Cena prý nebude vyšší než 40 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Starší špionážní fotografie:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků