Mitsubishi Lancer EVO IX: na podzim v obchodech

Nová kráska pro všechny sportovní řidiče se třemi diamanty na masce nese jméno EVO IX, celým názvem pak Mitsubishi Lancer Evolution IX. V Japonsku jsou zainteresovaní lidé již velmi netrpěliví, protože by se jejich miláček měl v nejbližší době objevit u prodejců. Nové Evo se do Evropy dostane až koncem tohoto roku, ale prohlédnout si jej můžete na probíhajícím ženevském autosalónu.

Srdcem nového Eva je turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 l, upravený motor, který pracuje v nynější osmičce (195 kW/265 k), ale pro Evo IX je vyladěn zhruba na 199-206 kW (270-280 k). Přesnější údaj automobilka úmyslně mlží, má to být překvapení pro zákazníky. Díky novým motorovým komponentům se maximální kroutící moment vyšplhal až na úctyhodných 407 Nm.

Pro oslovení co nejširší palety zákazníků připravilo Mitsubishi nový Lancer Evolution hned ve třech verzích. Sportovní varianta s označením RS bude mít modifikované turbodmychadlo z hořčíkotitanové slitiny a upravený diferenciál. Nejostřejší Evo IX ponese jméno GSR a bude mít mimo jiné řiditelnou zadní nápravu a pár dalších zajímavých vylepšení pro nejnáročnější řidiče a rychlou jízdu. Přechodný stupínek mezi RS a GSR bude tvořit verze GT.

Všechny verze budou mít hliníkovou karosérii, které pochází z modelové řady Evo VIII MR, upravený přední nárazník s většími nasávacími otvory má lepší přítlak, vzduch pod vozem usměrňuje nový difuzor a na zádi je mohutné lehké přítlačné křídlo z karbonu. Celá série Lanceru Evolution IX bude čítat zhruba 2 500 vozů, do sousedního Německa se jich dostane zhruba 300 až 500 ks. Cena prý nebude vyšší než 40 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Starší špionážní fotografie:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků