Mitsubishi Lancer EVO IX: na podzim v obchodech

Nová kráska pro všechny sportovní řidiče se třemi diamanty na masce nese jméno EVO IX, celým názvem pak Mitsubishi Lancer Evolution IX. V Japonsku jsou zainteresovaní lidé již velmi netrpěliví, protože by se jejich miláček měl v nejbližší době objevit u prodejců. Nové Evo se do Evropy dostane až koncem tohoto roku, ale prohlédnout si jej můžete na probíhajícím ženevském autosalónu.

Srdcem nového Eva je turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 l, upravený motor, který pracuje v nynější osmičce (195 kW/265 k), ale pro Evo IX je vyladěn zhruba na 199-206 kW (270-280 k). Přesnější údaj automobilka úmyslně mlží, má to být překvapení pro zákazníky. Díky novým motorovým komponentům se maximální kroutící moment vyšplhal až na úctyhodných 407 Nm.

Pro oslovení co nejširší palety zákazníků připravilo Mitsubishi nový Lancer Evolution hned ve třech verzích. Sportovní varianta s označením RS bude mít modifikované turbodmychadlo z hořčíkotitanové slitiny a upravený diferenciál. Nejostřejší Evo IX ponese jméno GSR a bude mít mimo jiné řiditelnou zadní nápravu a pár dalších zajímavých vylepšení pro nejnáročnější řidiče a rychlou jízdu. Přechodný stupínek mezi RS a GSR bude tvořit verze GT.

Všechny verze budou mít hliníkovou karosérii, které pochází z modelové řady Evo VIII MR, upravený přední nárazník s většími nasávacími otvory má lepší přítlak, vzduch pod vozem usměrňuje nový difuzor a na zádi je mohutné lehké přítlačné křídlo z karbonu. Celá série Lanceru Evolution IX bude čítat zhruba 2 500 vozů, do sousedního Německa se jich dostane zhruba 300 až 500 ks. Cena prý nebude vyšší než 40 000 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Starší špionážní fotografie:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků