Mitsubishi Lancer EVO IX FQ-360, evoluční bestie

Nová generace sportovní verze Lanceru se ještě na trhu ani neohřála a na světě je další výkonnostní evoluce. 360 koní čeká na odvážlivce.

Relliart připravil novou evoluci sportovního sedanu Mitsubishi Lancer EVO IX. Vůz, který jen s minimálními úpravami brázdí domácí i světové závody v rally se tak dočkal dalšího výkonnostního nárůstu.

Tip: podrobné představení Lanceru EVO IX si můžete přečíst zde

Lancer Evo s označením FQ-360 naznačuje, na jaký výkon je motor naladěn. Standardní dvoulitrový turbomotor o výkonu 206 kW (280 k) byl modifikován a v nové verzi nabídne řidiči výkon 264 kW (360 k). FQ-360 s tímto motorem zvládne sprint na stovku za fantastických 4,1 s (EVO IX za 5,7 s) a dosáhne maximální rychlosti 257 km/h (EVO IX 250 km/h). EVO FQ-360 je tak rychlejší, než Porsche 911 Carrera, ovšem stojí zhruba polovinu.

Mimo samotný motor není vůz upraven. Převodovka, spojka, brzdy, nastavení podvozku a diferenciálů zůstává stejné, jako u standardní verze. V interiéru pouze naleznete nové ukazatele napětí akumulátoru, teploty oleje a plnění turbodmychadla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Lancer EVO IX FQ-360
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků