Mitsubishi Lancer EVO IX FQ-360, evoluční bestie

Nová generace sportovní verze Lanceru se ještě na trhu ani neohřála a na světě je další výkonnostní evoluce. 360 koní čeká na odvážlivce.

Relliart připravil novou evoluci sportovního sedanu Mitsubishi Lancer EVO IX. Vůz, který jen s minimálními úpravami brázdí domácí i světové závody v rally se tak dočkal dalšího výkonnostního nárůstu.

Tip: podrobné představení Lanceru EVO IX si můžete přečíst zde

Lancer Evo s označením FQ-360 naznačuje, na jaký výkon je motor naladěn. Standardní dvoulitrový turbomotor o výkonu 206 kW (280 k) byl modifikován a v nové verzi nabídne řidiči výkon 264 kW (360 k). FQ-360 s tímto motorem zvládne sprint na stovku za fantastických 4,1 s (EVO IX za 5,7 s) a dosáhne maximální rychlosti 257 km/h (EVO IX 250 km/h). EVO FQ-360 je tak rychlejší, než Porsche 911 Carrera, ovšem stojí zhruba polovinu.

Mimo samotný motor není vůz upraven. Převodovka, spojka, brzdy, nastavení podvozku a diferenciálů zůstává stejné, jako u standardní verze. V interiéru pouze naleznete nové ukazatele napětí akumulátoru, teploty oleje a plnění turbodmychadla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Lancer EVO IX FQ-360
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

dnes | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků