Mitsubishi Lancer EVO IX FQ-360, evoluční bestie

Nová generace sportovní verze Lanceru se ještě na trhu ani neohřála a na světě je další výkonnostní evoluce. 360 koní čeká na odvážlivce.

Relliart připravil novou evoluci sportovního sedanu Mitsubishi Lancer EVO IX. Vůz, který jen s minimálními úpravami brázdí domácí i světové závody v rally se tak dočkal dalšího výkonnostního nárůstu.

Tip: podrobné představení Lanceru EVO IX si můžete přečíst zde

Lancer Evo s označením FQ-360 naznačuje, na jaký výkon je motor naladěn. Standardní dvoulitrový turbomotor o výkonu 206 kW (280 k) byl modifikován a v nové verzi nabídne řidiči výkon 264 kW (360 k). FQ-360 s tímto motorem zvládne sprint na stovku za fantastických 4,1 s (EVO IX za 5,7 s) a dosáhne maximální rychlosti 257 km/h (EVO IX 250 km/h). EVO FQ-360 je tak rychlejší, než Porsche 911 Carrera, ovšem stojí zhruba polovinu.

Mimo samotný motor není vůz upraven. Převodovka, spojka, brzdy, nastavení podvozku a diferenciálů zůstává stejné, jako u standardní verze. V interiéru pouze naleznete nové ukazatele napětí akumulátoru, teploty oleje a plnění turbodmychadla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek 
Mitsubishi Lancer EVO IX FQ-360
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků