Mitsubishi Lancer dalo sbohem TDI, má už svůj vlastní diesel

Mitsubishi se rozhodlo výrazně pozměnit nabídku motorů pro současný Lancer sedan i sportback. Je to takový „up and downsizing”, když jeden motor trochu svého objemu pozbyl, druhý naopak něco získal. Co je ale dost možná důležitější, japonská značka už dále nebude nabízet koncernový motor 2,0 TDI, který v prakticky nezměněné podobě v licenci nabízela pod svým vlastním označením DI-D. Co přesně tedy v Lanceru nově najdeme?

Pokud se o nabídku třech diamantů alespoň trochu zajímáte, jistě víte, že klíčovými motory pro Lancer dosud byla benzinová 1,5 se 110 koňmi a již zmiňovaný naftový 2,0 se 140 koníky. Poměry mezi oběma variantami pohonu se nyní poněkud sblíží, když základní benzinovou volbou bude motor o objemu 1,6 litru s výkonem 117 koní a točivým momentem 154 Nm. Ten ve spojení s manuálním pětikvaltem dodá Lanceru zrychlení na stovku za 10,7 sekundy a maximální rychlost 191 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 5,8 litru benzinu na sto kilometrů.

Naftovou novinkou bude agregát o objemu 1,8 litru s výkonem až 116 koní a točivým momentem nejvýše 300 Nm. S tímto motorem a šestistupňovou převodovkou Lancer zrychlí na stovku za 10,4 sekundy a dosáhne maxima 192 km/h. Kombinovaná spotřeba má podobu 5,2 litru nafty na 100 km.

Diesel bude navíc nabízen i v silnější verzi se 150 koňmi, které Lanceru postačí k dosžení kombinace 9,9 s, 207 km/h, 5,6 litru.

Ceny nových variant začínají na 384 900 Kč pro verzi 1,6i Inform, 519 900 Kč pro verzi 1,8 DI-D 116 Inform (a pak že se u evropských značek za diesely připlácí příliš...) a 599 900 Kč pro variantu 1,8 DI-D 150 Intense. Kompletní ceník vozu vč. aktuálních akčních nabidek najdete na webu Mitsu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer ve verzi sportback
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků