Mitsubishi Lancer dalo sbohem TDI, má už svůj vlastní diesel

Mitsubishi se rozhodlo výrazně pozměnit nabídku motorů pro současný Lancer sedan i sportback. Je to takový „up and downsizing”, když jeden motor trochu svého objemu pozbyl, druhý naopak něco získal. Co je ale dost možná důležitější, japonská značka už dále nebude nabízet koncernový motor 2,0 TDI, který v prakticky nezměněné podobě v licenci nabízela pod svým vlastním označením DI-D. Co přesně tedy v Lanceru nově najdeme?

Pokud se o nabídku třech diamantů alespoň trochu zajímáte, jistě víte, že klíčovými motory pro Lancer dosud byla benzinová 1,5 se 110 koňmi a již zmiňovaný naftový 2,0 se 140 koníky. Poměry mezi oběma variantami pohonu se nyní poněkud sblíží, když základní benzinovou volbou bude motor o objemu 1,6 litru s výkonem 117 koní a točivým momentem 154 Nm. Ten ve spojení s manuálním pětikvaltem dodá Lanceru zrychlení na stovku za 10,7 sekundy a maximální rychlost 191 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 5,8 litru benzinu na sto kilometrů.

Naftovou novinkou bude agregát o objemu 1,8 litru s výkonem až 116 koní a točivým momentem nejvýše 300 Nm. S tímto motorem a šestistupňovou převodovkou Lancer zrychlí na stovku za 10,4 sekundy a dosáhne maxima 192 km/h. Kombinovaná spotřeba má podobu 5,2 litru nafty na 100 km.

Diesel bude navíc nabízen i v silnější verzi se 150 koňmi, které Lanceru postačí k dosžení kombinace 9,9 s, 207 km/h, 5,6 litru.

Ceny nových variant začínají na 384 900 Kč pro verzi 1,6i Inform, 519 900 Kč pro verzi 1,8 DI-D 116 Inform (a pak že se u evropských značek za diesely připlácí příliš...) a 599 900 Kč pro variantu 1,8 DI-D 150 Intense. Kompletní ceník vozu vč. aktuálních akčních nabidek najdete na webu Mitsu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Lancer ve verzi sportback
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků