České Mitsubishi proměnilo pick-up L200 k nepoznání. Je z něj expediční speciál

Spousta lidí si myslí, že když má auto vnější ochranné plasty, bude lepší v terénu. Tajemství ale přece tkví někde úplně jinde!

Internet je plný ukázek expedičních aut, která by s trochou nadsázky mohla šplhat po zdi. Se sériovými verzemi však mnohdy mají společnou jen karoserii, interiér a motor a zbytek bývá řádně upraven, aby posádku v terénu opravdu nemělo moc co překvapit. Takové úpravy lezou hodně do peněz, najdou se však i takové, které zlepší jízdní vlastnosti vozu v terénu a přitom vás nezruinují.

Jiný off-road by to nezvládl. Číňan použil k otočce na dálnici nadchod pro pěší

Jiný off-road by to nezvládl. Číňan použil k otočce na dálnici nadchod pro pěší

Do programu dostupných expedičních vozů se pustilo i české zastoupení automobilky Mitsubishi. Projekt Expedition/Rock Proof se zrodil začátkem roku 2017 a byl určen pro skutečné terénní modely Pajero a L200. Pajero už u nás Mitsubishi neprodává, pick-up L200 však loni dorazil na český trh v nejmodernějším provedení a pro další pokračování projektu proto přirozeně padla volba na něj.

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

TEST: S Mitsubishi L200 jsme postavili lesní posed. Ale hodí se i na výlety?

Stačilo docela málo a vznikla nejvíce cool verze modelu L200, jakou můžete na českých silnicích potkat. Vůz dostal zvýšený podvozek Old Man Emu, ochranný kryt motoru, podvozku i nádrže, přední ochranný rám, zvýšené sání motoru Safari, závěry předního a zadního diferenciálu či M/T pneumatiky Nokian. Možnost přespání nabízí střešní stan ARB Kakadu, usazený na vyztuženém hard topu, součástí úpravy je i provizorní sprcha.

Samopal na prsou i agenti s naftou. Tatra kolem světa zažila velký filmový návrat

Samopal na prsou i agenti s naftou. Tatra kolem světa zažila velký filmový návrat

Základem projektu Rock Proof Evolution 2 je Mitsubishi L200 double cab s motorem 2.3 DiD (110 kW, 400 N.m), kombinovaným s automatickou převodovkou. V Česku se takto nabízí s výbavami Intense (od 903.650 Kč) a Instyle (od 984.650 Kč), jejichž součástí je i pohon 4x4 Super Select-II se závěrem mezinápravového i zadního diferenciálu a redukcí.

České zastoupení Mitsubishi nabízí vůz na fotkách novinářům k testování. Jde o linii Intense a k základní ceně 903.650 Kč je nutné si připočíst téměř 620.000 Kč za provedené úpravy. Vůz, který se v průběhu léta objeví v našem redakční testu, celkem vychází na 1.522.976 Kč s DPH.

Mitsubishi L200 Rock Proof Evolution 2: Provedené úpravy

  • Podvozek OLD MAN EMU (tlumiče, pružiny, pera, pouzdra a třmeny)
  • Uzávěrka předního diferenciálu ARB
  • Kompresor pro ovládání uzávěrky předního diferenciálu a dohušťování pneumatik
  • Kryty podvozku ARB
  • Ochranné boční nášlapy ARB
  • Safari Snorkel
  • Přední ochranný rám černý průměr 73 mm
  • Dálková světla ARB INTENSITY LED (n a před ním rámu)
  • LED rampa ARB INTESITY LED (na střešním no s i či)
  • LED zadní pracovní světla BUSHRANGER
  • Hardtop ARB s výztuhou pro vyšší nosnost nosiče, centrálním zamykáním zadních dveří a bočními vzhůru výklopnými okny pro snažší přístup do ložné plochy
  • Střešní nosič ARB hliníkový
  • Markýza Rhino Rack Batwing 2M 2 70
  • Střešní stan ARB KAKADU
  • Vyprošťovací rošty TRED PRO
  • Zásuvkový systém ARB se 2 zásuvkami, výsuvem pro lednici a výsuvným nerezovým stolkem
  • Kompresorová lednička ARB
  • 2x kempingové židle + 1x stůl
  • Kanystr s vodou + sprcha, taška s „kempo vacím" vybavením
  • Taška s technickým vybavením (kurty, rukavice, nářadí...)
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků