Mitsubishi končí s rallye

Pro snižování celkových nákladů sahají dnes automobilky často právě k omezování svých sportovních aktivit. Nově jsme se o tom přesvědčili včerejším oznámením automobilky Mitsubishi, jež přerušila svoji dosud velmi úspěšnou kariéru ve světových rallye na neurčito. V této disciplíně se však zapsala opravdu významným způsobem, třeba na mimořádně náročné dakarské rally zvítězila celkem dvanáctkrát a drží zde dosud nepřekonaný rekord sedmi vítězství v letech 2001 až 2007 v řadě. Mnozí dokonce tvrdí, že Mitsubishi bylo pro rallye tím, čím je pro Formuli 1 Ferrari. Doba je však krutá, Mitsubishi za loňský rok vykáže ztrátu ve výši 679 milionů dolarů, což si žádá rázná opatření. Těžko říci, kolik toto rázné opatření značce ušetří finančních prostředků, stačí však pouze poznamenat, že účast továrního týmu na letošním „Dakaru“ stála automobilku více než čtvrt milionu dolarů.

Aktuální zprávy uvádějí, že v šampionátu WRC skončí Suzuki i Subaru, zatímco Honda zakročila radikálně: v prosinci zrušila své oddělení pro Formuli 1...

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků