Mitsubishi: koncepty SE-RO a „i“ v Tokiu

Značka tří diamantů se na právě probíhajícím tokijském autosalónu (25.10. - 5.11.2003) prezentuje hned čtyřmi koncepty.Světovou premiéru má v japonské metropoli koncept MITSUBISHI SE-RO s motorem umístěným uprostřed a pohonem zadních kol, který je postaven na úplně nové platformě. Svými vnějšími rozměry se řadí do v Japonsku velice populárního segmentu miniautomobilů.

Díky uložení přeplňovaného tříválcového zážehového motoru o obejmu pouhých 0,66 l spolu s převodovkou  a dalšími agregáty mezi nápravy s poměrně velkým rozvorem (2560 mm), se podařilo konstruktérům získat dostatek prostoru pro čtyři dospělé cestující. Variabilitě vnitřního uspořádání přispívá rovněž sklápěcí a posouvací zadní sedadlo. Nový koncept je zaměřen na cílovou skupinu mužů starších 35 let, kteří používají malý vůz nejen ke své práci, ale i k nejrůznějším aktivitám ve volném čase.

Klepněte pro větší obrázek

Dalším konceptem, který měl světovou premiéru  už v září na autosalónu IAA ve Frankfurtu, je jiný zástupce segmentu takzvaných microcars, vůz s označením „i“.V Tokiu si získal velkou pozornost, mimo jiné také proto, že  naznačil směr, jakým se bude tento segment v příštích letech ubírat. Při ekotestu uspořádaném letos německým autoklubem ADAC dosáhl koncept  „i“ průměrné spotřeby  4,1 l/100 km.

Díky velice nízkému obsahu škodlivin ve výfukových plynech získal tento prototyp 48 z 50 možných bodů hodnocení ekologických vlastností a celkově jako první vůz vybavený klimatizací získal maximální počet pěti hvězdiček v tomto testu. V testu probíhajícího podle evropské normy ECE dosáhl tento automobil průměrné spotřeby 3,8 l/100 km a spolu s naměřenou hodnotou CO2 ve výfukových plynech (90g/km) splnil s rezervou kritéria takzvaných „třílitrových“ vozů –  tu se dosud podařilo splnit pouze vozidlům poháněným dieselovými agregáty.

Klepněte pro větší obrázek

Koncept „i“ pohání zážehový tříválec s variabilním časováním ventilů MIVEC o objemu 999 cm3 a výkonu 50kW(68k) Automatický systém vypínání motoru při zastávkách (Start/Stop System) přispívá rovněž k nízké spotřebě paliva. Podle šéfdesignéra Mitsubishi Oliviera Boulaye dojde ještě před zahájením sériové výroby k menším úpravám interiéru, ovšem vnější tvar už zůstane zachován.

Návštěvníci tokijského autosalónu mají možnost rovněž spatřit dvě studie MITSUBISHI, které měly premiéru už na jaře v Ženevě. První z nich je MITSUBISHI CZ2 Cabriolet, elegantní otevřený čtyřmístný vůz s plátěnou střechou a interiérem v romantickém stylu, který jsme měli možnost vidět také letos na brněnském Autosalónu. Druhou studií je model Tarmac SPYDER se zdokonalenou technologií pohonu všech kol převzatou z modelu Lancer Evolution VIII.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků