Mitsubishi: koncepty SE-RO a „i“ v Tokiu

Značka tří diamantů se na právě probíhajícím tokijském autosalónu (25.10. - 5.11.2003) prezentuje hned čtyřmi koncepty.Světovou premiéru má v japonské metropoli koncept MITSUBISHI SE-RO s motorem umístěným uprostřed a pohonem zadních kol, který je postaven na úplně nové platformě. Svými vnějšími rozměry se řadí do v Japonsku velice populárního segmentu miniautomobilů.

Díky uložení přeplňovaného tříválcového zážehového motoru o obejmu pouhých 0,66 l spolu s převodovkou  a dalšími agregáty mezi nápravy s poměrně velkým rozvorem (2560 mm), se podařilo konstruktérům získat dostatek prostoru pro čtyři dospělé cestující. Variabilitě vnitřního uspořádání přispívá rovněž sklápěcí a posouvací zadní sedadlo. Nový koncept je zaměřen na cílovou skupinu mužů starších 35 let, kteří používají malý vůz nejen ke své práci, ale i k nejrůznějším aktivitám ve volném čase.

Klepněte pro větší obrázek

Dalším konceptem, který měl světovou premiéru  už v září na autosalónu IAA ve Frankfurtu, je jiný zástupce segmentu takzvaných microcars, vůz s označením „i“.V Tokiu si získal velkou pozornost, mimo jiné také proto, že  naznačil směr, jakým se bude tento segment v příštích letech ubírat. Při ekotestu uspořádaném letos německým autoklubem ADAC dosáhl koncept  „i“ průměrné spotřeby  4,1 l/100 km.

Díky velice nízkému obsahu škodlivin ve výfukových plynech získal tento prototyp 48 z 50 možných bodů hodnocení ekologických vlastností a celkově jako první vůz vybavený klimatizací získal maximální počet pěti hvězdiček v tomto testu. V testu probíhajícího podle evropské normy ECE dosáhl tento automobil průměrné spotřeby 3,8 l/100 km a spolu s naměřenou hodnotou CO2 ve výfukových plynech (90g/km) splnil s rezervou kritéria takzvaných „třílitrových“ vozů –  tu se dosud podařilo splnit pouze vozidlům poháněným dieselovými agregáty.

Klepněte pro větší obrázek

Koncept „i“ pohání zážehový tříválec s variabilním časováním ventilů MIVEC o objemu 999 cm3 a výkonu 50kW(68k) Automatický systém vypínání motoru při zastávkách (Start/Stop System) přispívá rovněž k nízké spotřebě paliva. Podle šéfdesignéra Mitsubishi Oliviera Boulaye dojde ještě před zahájením sériové výroby k menším úpravám interiéru, ovšem vnější tvar už zůstane zachován.

Návštěvníci tokijského autosalónu mají možnost rovněž spatřit dvě studie MITSUBISHI, které měly premiéru už na jaře v Ženevě. První z nich je MITSUBISHI CZ2 Cabriolet, elegantní otevřený čtyřmístný vůz s plátěnou střechou a interiérem v romantickém stylu, který jsme měli možnost vidět také letos na brněnském Autosalónu. Druhou studií je model Tarmac SPYDER se zdokonalenou technologií pohonu všech kol převzatou z modelu Lancer Evolution VIII.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků