Mitsubishi i-MIEV, městský elektromobil

Jednou z možností, jak vyřešit případný nedostatek ropy, jsou i elektromobily. Lídr vývoje představil další vůz z projektu MIEV.
Mitsubishi i-MIEV, městský elektromobil

Japonská automobilka Mitsubishi patří k lídrům vývoje elektromobilů. Po loňském představení modelu Lancer EVO s elektromotory (celá zpráva) přišlo na řadu praktičtější auto.

Malý vůz, který slouží pouze k vývoji systémů elektropohonu, vznikl opět v rámci známého projektu MIEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle). Jako základ posloužil koncept "i" poháněný turbomotorem o objemu 660 ccm.

Malý čtyřmístný kompakt má městské rozměry. Na délku měří 3 395 mm, na šířku 1 600 mm a na výšku 1 475 mm. To vše s hmotností pouhých 1 080 kg.

Proti minulým elektromobilům z projektu MIEV není vůz vybaven čtveřicí malých motorů v nábojích kola, ale jediným s výkonem 47 kW a točivým momentem 180 Nm. Maximální rychlost činí slušných 130 km/h, ovšem dojezd na jedno nabití jen 130 km.

Vůz bude nyní testován několika týmy v běžném provozu a bude se zjišťovat, zda je použitelný v běžném životě. Pokud se osvědčí, bude vývoj dalších vozů více směřovat k produkčním verzím, které by se měly na trhu ukázat po roce 2008.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi i-MIEV

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků