Mitsubishi i-MIEV, městský elektromobil

Jednou z možností, jak vyřešit případný nedostatek ropy, jsou i elektromobily. Lídr vývoje představil další vůz z projektu MIEV.
Mitsubishi i-MIEV, městský elektromobil

Japonská automobilka Mitsubishi patří k lídrům vývoje elektromobilů. Po loňském představení modelu Lancer EVO s elektromotory (celá zpráva) přišlo na řadu praktičtější auto.

Malý vůz, který slouží pouze k vývoji systémů elektropohonu, vznikl opět v rámci známého projektu MIEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle). Jako základ posloužil koncept "i" poháněný turbomotorem o objemu 660 ccm.

Malý čtyřmístný kompakt má městské rozměry. Na délku měří 3 395 mm, na šířku 1 600 mm a na výšku 1 475 mm. To vše s hmotností pouhých 1 080 kg.

Proti minulým elektromobilům z projektu MIEV není vůz vybaven čtveřicí malých motorů v nábojích kola, ale jediným s výkonem 47 kW a točivým momentem 180 Nm. Maximální rychlost činí slušných 130 km/h, ovšem dojezd na jedno nabití jen 130 km.

Vůz bude nyní testován několika týmy v běžném provozu a bude se zjišťovat, zda je použitelný v běžném životě. Pokud se osvědčí, bude vývoj dalších vozů více směřovat k produkčním verzím, které by se měly na trhu ukázat po roce 2008.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi i-MIEV
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků