Mitsubishi i-MIEV, městský elektromobil

Jednou z možností, jak vyřešit případný nedostatek ropy, jsou i elektromobily. Lídr vývoje představil další vůz z projektu MIEV.
Mitsubishi i-MIEV, městský elektromobil

Japonská automobilka Mitsubishi patří k lídrům vývoje elektromobilů. Po loňském představení modelu Lancer EVO s elektromotory (celá zpráva) přišlo na řadu praktičtější auto.

Malý vůz, který slouží pouze k vývoji systémů elektropohonu, vznikl opět v rámci známého projektu MIEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle). Jako základ posloužil koncept "i" poháněný turbomotorem o objemu 660 ccm.

Malý čtyřmístný kompakt má městské rozměry. Na délku měří 3 395 mm, na šířku 1 600 mm a na výšku 1 475 mm. To vše s hmotností pouhých 1 080 kg.

Proti minulým elektromobilům z projektu MIEV není vůz vybaven čtveřicí malých motorů v nábojích kola, ale jediným s výkonem 47 kW a točivým momentem 180 Nm. Maximální rychlost činí slušných 130 km/h, ovšem dojezd na jedno nabití jen 130 km.

Vůz bude nyní testován několika týmy v běžném provozu a bude se zjišťovat, zda je použitelný v běžném životě. Pokud se osvědčí, bude vývoj dalších vozů více směřovat k produkčním verzím, které by se měly na trhu ukázat po roce 2008.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi i-MIEV
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků