Mitsubishi GT-PHEV: Koncept s tváří Kodiaqu má čtyři motory

Mitsubishi GT-PHEV: Koncept s tváří Kodiaqu má čtyři motory

Japonská automobilka Mitsubishi bude už za pár týdnů v Paříži vystavovat celkem třináct automobilů (během tiskových dnů „pouze“ osm), vedle evropské specifikace plug-in hybridního Outlanderu, konceptu eX a stálic současné nabídky však chystá také světovou premiéru konceptu GT-PHEV. U této značky jsme si již v posledních letech zvykli na více či méně výrazné studie SUV, tahle ale působí, jako by šlo o předzvěst nové generace oblíbeného Outlanderu.

Předně – koncept GT-PHEV vypadá, jako by jej japonští designéři tvarovali katanou, berte to ale v dobrém slova smyslu. Hrany jsou u SUV v módě a tohle jich má více než dost, pořád se ale nemůžeme zbavit dojmu, že něco podobného už tady by bylo. Při pohledu na příď s dělenými světlomety se nám kupříkladu vybavila Škoda Kodiaq, zadní sloupek zase trochu připomíná nový Lexus RX.

Jak zkratka PHEV velmi dobře napovídá, jde o plug-in hybrid, v tomto případě se třemi elektromotory a dosud nespecifikovaným spalovacím agregátem navrženým právě pro tento koncept. Mitsubishi říká, že auto upřednostňuje jízdu na elektřinu, na kterou dokáže ujet až 120 kilometrů. V hybridním režimu se dojezd zvedne desetinásobně, což v dnešní době reálně zvládnou jenom velmi úsporné turbodieselové vozy. Výkon ani spotřebu však automobilka neuvádí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zajímavostí je moderní řešení online propojení, které vedle informací o trase a počasí dokáže informovat také o stavu vozovky. Je přitom dbáno jak na bezpečnost provozu (vůz má podobné bezpečnostní systémy jako Outlander), tak spotřebu paliva, kterou vůz reguluje v závislosti na aktuálních podmínkách.

Mitsubishi o budoucnosti konceptu GT-PHEV zatím nehovoří, stejně si ale myslíme, že je těch spojitostí s Outlendrem docela dost. Jde o ground tourer, tedy vůz schopný překonávat dlouhé vzdálenosti v nejrůznějších terénech, a tipujeme, že se jeho technologie a možná i design promítnou právě do další generace Outlanderu. Pokud můžeme vyslovit jedno přání, tak ať vydrží hlavně design!

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků