Mitsubishi Evo X pro britskou policii

Rychlými vozy se rád pochlubí snad každý policejní sbor kdekoli na světě. Ve Velké Británii nyní vsadili na ostrá Mitsubishi.

Takřka při každém nákupu takových aut jsou policisté pod ostrým dohledem veřejnosti, neboť se většinou jedná o drahé stroje, které přeci zaplatí daňoví poplatníci. Jsou to výkonné vozy, jež slouží především na dálničních okrscích jako „stíhače“ nebo při roztodivných přehlídkách. O obecné prospěšnosti těchto vozů lze vést nekončící debaty, zvláště s ohledem na to, zda v uniformách chodí dostatek patřičně kvalifikovaných řidičů, nicméně v řadě vyspělých zemí mají dlouholetou tradici. V evropských zemích včetně Maďarska nebo Velké Británie se dobře uplatnily třeba rychlé a relativně levné Octavie RS, česká policie dsiponovala kdysi třeba vozy Škoda 120S, odvozenými ze soutěžních speciálů. Americká policie ve třicátých letech jezdila vyladěnými Fordy V8, italským dálnicím šedesátých let vévodila služební auta Alfa Romeo s motory DOHC.

Po revoluci u nás nastoupily například stroje Ford Sierra 2,0i DOHC, které svojí akcelerací z 0 na 100 km/h pod 10 s a nejvyšší rychlostí kolem 200 km/h na většinu dobového vozového parku bez potíží stačily, pověsti hovoří i o pozdější červené Laguně z první série, jejíž třílitr byl údajně laděn přimo u Williamse. Novodobou historii začala psát ale teprve série Mondeí ST220, na jejíž místo by měly záhy nastoupit Volkswageny Passat R36. Ale to jsme poněkud odbočili. Policie v britském jižním Yorkshiru právě obdržela desítku nových služebních vozů Mitsubishi Evolution X. A jejich zbarvení se podobá tomu, které nyní využívají vozy Policie ČR.

Tato informace přitom nepřišla z úst místní policie, ale z hrdého prohlášení importéra. Ve flotile doplní stárnoucí vozy Evo III a IX a zvláštně dostrojená Evo X by měla policistům z jednotky RCU (Road Crime Unit) pomoci držet krok se zločinci. Pronásledovaný drogový dealer bude zřejmě při pohledu do zpětného zrcátka náležitě zděšen, nemluvě o tom, že pokud tam vozů Evo X spatří více, pokus o útěk zavčasu vzdá.

Desítka „myšáků“ Evo X je vybavena kromě jiného třeba zařízením pro automatické rozpoznávání poznávacích značek ANPR (Automatic Number Plate Recognition), jež policistům v jediném okamžiku umožní získat informace o majiteli a o případných podezřeních, jež jsou na daný vůz v databázi navázány.

Jistě, Evo X není nejrychlejším vozem v policejních službých, vždyť Italové jezdí třeba stroji Lamborghini LP560-4. Ale nesporně půjde o působivý prostředek v boji se zločinem. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi Evo X
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků