Mitsubishi EVO VIII MR FQ-400: osmička má přes 400 koní

Mitsubishi slaví 30. výročí vstupu na trh ve Velké Británii a k této příležitosti přichází s limitovanou sérií Lancer EVO VIII MR FQ-400. Do Anglie se dostane přesně 100 kusů s cenovkou 67 700 eur.

Tak vysoká je cena pro nažhavené fanoušky, kteří chtějí nejsilnější silniční úpravu rally-speciálu, jaký kdy spatřil světlo běžného provozu. Pod kapotou se skrývá dvoulitrový čtyřválcový motor, který má upravené turbodmychadlo, modifikované písty, nový výfukový systém i speciální svíčky. Výkon se podařilo vyladit až na 300 kW (410 k) a maximální točivý moment dosahuje 481 Nm. Extrémní EVO VIII zvládá sprint z 0 km/h na 100 km/h za neuvěřitelných 3,5 sekund a nejvyšší rychlost se zastaví až na hodnotě 281 km/h.

Pro vyšší výkon byly upraveny i brzdy. Pod koly se ukrývají odvětrávané kotouče o průměru 343 mm s šestipístkovými třmeny. Další poznávací znamení je karbonový spoiler pod předním nárazníkem a malá zpětná zrcátka. V interiéru najdete sportovní volant, speciální sedačky od firmy Recaro se čtyřbodovými pasy. Mitsubishi v pořizovací ceně má pro zákazníky i speciální řidičské školení, jak s novým modelem EVO VIII MR FQ-400 zacházet.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků