Mitsubishi Evo a Subaru Impreza STi: těšte se na nafťáky a hybridy

Ekologické mánie se v blízké budoucnosti bohužel nevyhnou ani odvěkým rivalům v podobě Lanceru Evo a Imprezy STi. Zvláště u Mitsubishi nás poněkud překvapí informace o tom, že běží vývoj hybridní soustavy, jejímž středem se stane vznětový motor. Nejhorší je, že jinou volbu zákazníci mít nebudou, což nelibě ponesou zvláště na naftu alergičtí Američané nebo Japonci, navíc to zřejmě bude znamenat konec sportovních ambicí. Cílem Mitsubishi bude stlačit hodnotu emisí CO2 pod hranici 200 g/km. Přesto by měla nová dieselelektrická verze modelu EVO zrychlit z klidu na 100 km/h pod 5 s a zachová si i pověstnou soustavu pohonu všech kol S-AWC.

A podobně tomu bude u Subaru, které hodlá již v roce 2012 představit novou Imprezu STi osazenou vylepšeným dieselovým „boxerem“ známým ze stávajících velkoprodukčních modelů značky. Zároveň je však ve hře i možnost zmenšení stávající zážehové jednotky na hranici 1,5 l. To by možná nezmnamenalo vyšší počet sebevražd příznivc Subaru, ovšem i tento krok by Impreze zabránil znovu startovat v rallye...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nad Subaru Impreza WRX STi se stahují mračna? Ne, ta se brzy objeví až za její zádí...
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků