Mitsubishi Eclipse Cross má český ceník. Pod půl milionu jej nepořídíte

Novinka od Mitsubishi je k mání s jediným motorem.

SUV Eclipse Cross si vypůjčilo legendární název od sporťáku devadesátých let a na český trh vstupuje jako pravděpodobně nejžádanější zboží tří diamantů. Těžší to však zezačátku bude mít bez dieselového motoru v nabídce. S manuální převodovkou se navíc ochudíte o některé docela běžné prvky výbavy.

Vybrat si zatím můžete jakýkoli motor, když to bude přeplňovaná patnáctistovka s výkonem 120 kW. Dvoulitrový diesel přijde do nabídky později. K mání je na druhou stranu dvojice převodovek - šestistupňový manuál a CVT s osmi virtuálními stupni. Můžete také pořídit jak předokolku, tak i pohon všech kol. Jak je u japonských automobilek zvykem, na výběr je z většího počtu výbavových stupňů. Všech linie jsou ale "in" - Inform, Invite, Intense a Instyle.

Mitsubishi poprvé ukazuje nové hybridní SUV. Slavné jméno změní na e-Evolution

Mitsubishi poprvé ukazuje nové hybridní SUV. Slavné jméno změní na e-Evolution

Základem je linie Inform, kterou nepořídíte jinak, než s manuálem a předním pohonem, konkrétně za 549.650 korun. V základu jsou vyhřívaná zrcátka, palubní počítač, ale také jen plastový volant nebo černé vnitřní kliky dveří. Je tu také tempomat, standardní rádio se čtyřmi reproduktory, šestnáctipalcová kola z lehkých slitin a automatická jednozónová klimatizace.

Varianta Invite je s tímto motorem o 20.000 dražší, za dalších 50 tisíc můžete mít i převodovku CVT. V této linii už Mitsubishi nabídne přední mlhovky, stříbrné kryty nárazníků, dotykový displej infotainmentu s parkovací kamerou, kožený volant a řadičku, vyhřívaná přední sedadla či šest reproduktorů.

Důchodce je milovníkem Mitsubishi. Za život vystřídal již 14 vozů této automobilky

Důchodce je milovníkem Mitsubishi. Za život vystřídal již 14 vozů této automobilky

Výbava Intense stojí v základu 599.650 korun, s převodovkou CVT pak 649.750. Zároveň až tehdy se uvolní přístup k pohonu všech kol. Ten se striktně drží s převodovkou CVT. Takový Eclipse pořídíte za 719.850 korun.

Právě a výhradně s nejvyšší motorizací se pojí asistenční systémy jako hlídání slepého úhlu či projíždějících vozů při couvání, ale i Full LED světlomety, sedmipalcový displej infotainmentu či 360stupňový kamerový systém. S těmito prvky tak předokolku nekoupíte. Stejně jako s manuální převodovkou nedostanete head-up displej, touchpad pro ovládání infotainmentu, ba dokonce ani parkovací senzory. Intense pak ve standardu nabídne dvouzónovou klimatizaci či osmnáctipalcové ráfky, a to bez ohledu na převodovku.

Vrcholem je linie Instyle, která ve standardu nabídne výše zmíněné, protože je spojen s automatem a pohonem všech kol, jedinou možnou konfigurací pro tento stupeň. Navíc pak nabídne Hi-Fi Rockford Fostage s devíti reproduktory.

Mitsubishi Eclipse Cross - technická data a české ceny nabízených motorů
Verze 1.5 TURBO MIVEC 2WD MT 1.5 TURBO MIVEC 2WD CVT 1.5 TURBO MIVEC 4WD CVT
Zdvihový objem [cm3] 1499 1499 1499
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/5500 120/5500 120/5500
Točivý moment [N.m/min] 250/1800-4500 250/1800-4500 250/1800-4500
Převodovka 6M CVT CVT
Max. rychlost [km/h] 205 200 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,3 9,3 9,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,6 6,7 7,0
Inform [Kč] 549.900 - -
Invite [Kč] 569.650 619.750 -
Intense [Kč] 599.650 649.750 719.850
Instyle [Kč] - - 789.850

Prohlédnětě si snímky Mitsubishi Eclipse Cross:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 11 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků