Mitsubishi se vytáhlo s novým konceptem XFC, který se má zanedlouho dočkat sériové podoby.
Zatímco design nového ASX je všeobecným překvapením, zdá se, že s ohledem na Asii (ASEAN) Mitsubishi smýšlí úplně jinak. Místo Renaultu s vyměněným logem na kapotě zde plánuje během fiskálního roku 2023 (duben 2023 - březen 2024) přijít s osobitým městským crossoverem představeným v Ho Či Minově městě.
Plán prezentuje koncept XFC s vlastním designem podobným většímu outlanderu. Na první pohled zaujme lomenými světlomety a žebrovaným denním svícením. Vzhledem k celistvé výplni masky chladiče zůstává pohon otázkou. Automobilka se o něm pro jistotu vůbec nezmiňuje. Víme, že její vozy mají běžně režim pro jízdu za mokra, ale XFC má speciální módy i pro šotolinu a bahno. Z boku můžeme vidět zpětná zrcátka v podobě kamer, která se pravděpodobně sériové výroby nedožijí. Toho se obáváme i v případě 20palcových kol a hodně mohutných nárazníků. Kvůli nim trochu zanikají jinak rozměrná zadní světla s LED. To, co vypadá jako rámečky koncovek výfuku, jsou ve skutečnosti světla zpátečky.
S předpokládaným odebráním digitálních zrcátek se v rozích palubní desky objeví výdechy ventilace. Interiér definuje strohý přístup s čistými liniemi, což je patrné na digitální ploše složené ze dvou displejů. Zajímavým prvkem jsou tlačítka pro ovládání klimatizace na skleněném panelu a plovoucí volič převodovky. Předpokládá se haptická zpětná vazba, a to zejména pro multifunkční volant, kde tlačítka ovládají i funkce klimatizace. Nebo může Mitsubishi sériovou verzi vybavit konvenčnějšími dotykovými plochami či fyzickými tlačítky.
Kontrastem k šedým a bílým plochám jsou žluté horní části sedadel. Z praktického hlediska stojí za zmínku rovná podlaha. Podle automobilky má jít o nejprostornější model ve třídě schopný vzadu usadit tři cestující.