Mitsubishi dává sbohem Lanceru. Na rozloučenou připraví limitovanou edici

Japonský výrobce ukončí výrobu kultovního modelu v srpnu. Hlavním důvodem je nezájem zákazníků a přeorientování se na crossovery.
Mitsubishi dává sbohem Lanceru. Na rozloučenou připraví limitovanou edici

Lancer patří celosvětově mezi nejznámější modely automobilky Mitsubishi. I proto se s ním japonská společnost nechce rozloučit prostým vyřazením ze své flotily. Připravila tak limitovanou edici, která se bude vyrábět v následujících měsících. Definitivně se výroba ukončí v srpnu.

„Tento model měl dlouhodobou tradici. Zákazníkům poskytoval bezkonkurenční hodnoty za příznivou cenu. Proto jsme rádi, že se s ním můžeme rozloučit toutou limitovanou edicí,“ uvedl Don Swearingen, provozní ředitel Mitsubishi Motors v Severní Americe.

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nástupce je v nedohlednu

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nástupce je v nedohlednu

Drobné úpravy dostala maska, nárazníky, zpětná zrcátka a poznávacím znamením oproti klasickým modelům může být také černá střecha. Sedan je pak posazen na 16" černých kolech.

Změn se dočká také interiér. Limitovaná edice se bude vyznačovat černým látkovým čalouněním s červeným prošíváním napříč celou kabinou. Nechybí infotainment systémem s 6,5palcovým displejem a konektivitou Apple CarPlay a Android auto. Sportovní nádech dávají vozu hliníkové pedály a standardem je také střešní okno.

Mitsubishi slaví výročí. Svůj první osobák osadí hybridním pohonem!

Mitsubishi slaví výročí. Svůj první osobák osadí hybridním pohonem!

Pohonná jednotka bude totožná s tou ze základního modelu, tedy jde o dvoulitrový čtyřválec s výkonem 148 koňských sil a točivým momentem 197 Nm. Do prodeje poslední Lancery zamíří za cenu lehce převyšující půl milionu korun.

Ukončení výroby nemusí znamenat definitivní konec Lanceru, nicméně příprava nové generace je zatím v nedohlednu. Mitsubishi se mnohem více soustředí na stavbu crossoverů. A není divu, vždyť třeba v zámoří byl Lancer za první čtyři měsíce letošního roku nejhůře prodávaným vozem značky.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků