Mitsubishi dává sbohem Lanceru. Na rozloučenou připraví limitovanou edici

Japonský výrobce ukončí výrobu kultovního modelu v srpnu. Hlavním důvodem je nezájem zákazníků a přeorientování se na crossovery.
Mitsubishi dává sbohem Lanceru. Na rozloučenou připraví limitovanou edici

Lancer patří celosvětově mezi nejznámější modely automobilky Mitsubishi. I proto se s ním japonská společnost nechce rozloučit prostým vyřazením ze své flotily. Připravila tak limitovanou edici, která se bude vyrábět v následujících měsících. Definitivně se výroba ukončí v srpnu.

„Tento model měl dlouhodobou tradici. Zákazníkům poskytoval bezkonkurenční hodnoty za příznivou cenu. Proto jsme rádi, že se s ním můžeme rozloučit toutou limitovanou edicí,“ uvedl Don Swearingen, provozní ředitel Mitsubishi Motors v Severní Americe.

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nástupce je v nedohlednu

Mitsubishi ukončí výrobu Lanceru v srpnu. Nástupce je v nedohlednu

Drobné úpravy dostala maska, nárazníky, zpětná zrcátka a poznávacím znamením oproti klasickým modelům může být také černá střecha. Sedan je pak posazen na 16" černých kolech.

Změn se dočká také interiér. Limitovaná edice se bude vyznačovat černým látkovým čalouněním s červeným prošíváním napříč celou kabinou. Nechybí infotainment systémem s 6,5palcovým displejem a konektivitou Apple CarPlay a Android auto. Sportovní nádech dávají vozu hliníkové pedály a standardem je také střešní okno.

Mitsubishi slaví výročí. Svůj první osobák osadí hybridním pohonem!

Mitsubishi slaví výročí. Svůj první osobák osadí hybridním pohonem!

Pohonná jednotka bude totožná s tou ze základního modelu, tedy jde o dvoulitrový čtyřválec s výkonem 148 koňských sil a točivým momentem 197 Nm. Do prodeje poslední Lancery zamíří za cenu lehce převyšující půl milionu korun.

Ukončení výroby nemusí znamenat definitivní konec Lanceru, nicméně příprava nové generace je zatím v nedohlednu. Mitsubishi se mnohem více soustředí na stavbu crossoverů. A není divu, vždyť třeba v zámoří byl Lancer za první čtyři měsíce letošního roku nejhůře prodávaným vozem značky.

Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků