Mitsubishi ČR varuje

Na českém trhu se objevily dovezené vozy Mitsubishi, které nejsou určeny pro evropský trh. Od konce roku 2007 se na českém trhu začaly vyskytovat individuálně dovezené vozy značky Mitsubishi, které nejsou určeny pro evropský trh a neplní základní homologační požadavky nutné pro registraci jak v České republice, tak na celém evropském trhu.

Společnost M Motors CZ s.r.o., která na českém trhu japonskou značku Mitsubishi Motors oficiálně zastupuje, podala po zjištění uvedeného nezbytné oznámení na ministerstvo dopravy, aby podniklo další kroky a informovalo také všechny městské úřady s rozšířenou působností, zodpovědné za registrace nových vozů a STK stanice.

Ve většině případů jde o modely Pajero a L200. Jedná se o vozy určené pravděpodobně pro trhy Spojených arabských emirátů. Jejich specifikace však neodpovídají evropským směrnicím a tedy ani schváleným modelům Mitsubishi. Tato skutečnost má několik dalších závažných důsledků:

- na tyto vozy se v žádném případě nevztahuje celoevropská záruka Mitsubishi Motors;

- vozy neplní emise dle normy Euro IV a nejsou vybaveny systémem E-OBD;

- při opravách vozů nelze použít evropské dílenské příručky, platné příručky pro výše uvedené vozy nejsou u autorizovaných servisů k dispozici;

- při kontrole vozů nefunguje diagnostika, neboť není k dispozici potřebný software;

- homologační štítek nesplňuje požadavky EU směrnic;

- vozy nejsou schváleny dle příslušné směrnice pro elektromagnetickou kompatibilitu;

- vozy nemusí být vybaveny imobilizérem, často nemají airbagy (platí pro L200);

- vozy neplní směrnice pro zadní ochranná zařízení proti podjetí (nárazníky) – (platí pro L200);

- vozy nejsou vybaveny systémem naklápění světel z místa řidiče a nemají zadní světlomet do mlhy
(platí pro L200).

Všechny tyto uvedené skutečnosti ve svém důsledku způsobí, že takto individuálně přivezený vůz nemůže být v České republice registrován. Některé tyto vozy mohou být vybaveny i německými registračními doklady, ale to v žádném případě není důkazem plnění evropských směrnic a není možné tyto vozy ztotožnit s dosud schválenými modely na českém trhu.

Vozy jsou sice na první pohled velice podobné těm evropským, nicméně jejich původ je rozpoznatelný podle identifikačního štítku, který má část údajů uvedenou v arabštině, v některých případech i podle identifikačního čísla vozu tzv. VIN.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků