Mitsubishi ČR varuje

Mitsubishi ČR varuje

Na českém trhu se objevily dovezené vozy Mitsubishi, které nejsou určeny pro evropský trh. Od konce roku 2007 se na českém trhu začaly vyskytovat individuálně dovezené vozy značky Mitsubishi, které nejsou určeny pro evropský trh a neplní základní homologační požadavky nutné pro registraci jak v České republice, tak na celém evropském trhu.

Společnost M Motors CZ s.r.o., která na českém trhu japonskou značku Mitsubishi Motors oficiálně zastupuje, podala po zjištění uvedeného nezbytné oznámení na ministerstvo dopravy, aby podniklo další kroky a informovalo také všechny městské úřady s rozšířenou působností, zodpovědné za registrace nových vozů a STK stanice.

Ve většině případů jde o modely Pajero a L200. Jedná se o vozy určené pravděpodobně pro trhy Spojených arabských emirátů. Jejich specifikace však neodpovídají evropským směrnicím a tedy ani schváleným modelům Mitsubishi. Tato skutečnost má několik dalších závažných důsledků:

- na tyto vozy se v žádném případě nevztahuje celoevropská záruka Mitsubishi Motors;

- vozy neplní emise dle normy Euro IV a nejsou vybaveny systémem E-OBD;

- při opravách vozů nelze použít evropské dílenské příručky, platné příručky pro výše uvedené vozy nejsou u autorizovaných servisů k dispozici;

- při kontrole vozů nefunguje diagnostika, neboť není k dispozici potřebný software;

- homologační štítek nesplňuje požadavky EU směrnic;

- vozy nejsou schváleny dle příslušné směrnice pro elektromagnetickou kompatibilitu;

- vozy nemusí být vybaveny imobilizérem, často nemají airbagy (platí pro L200);

- vozy neplní směrnice pro zadní ochranná zařízení proti podjetí (nárazníky) – (platí pro L200);

- vozy nejsou vybaveny systémem naklápění světel z místa řidiče a nemají zadní světlomet do mlhy
(platí pro L200).

Všechny tyto uvedené skutečnosti ve svém důsledku způsobí, že takto individuálně přivezený vůz nemůže být v České republice registrován. Některé tyto vozy mohou být vybaveny i německými registračními doklady, ale to v žádném případě není důkazem plnění evropských směrnic a není možné tyto vozy ztotožnit s dosud schválenými modely na českém trhu.

Vozy jsou sice na první pohled velice podobné těm evropským, nicméně jejich původ je rozpoznatelný podle identifikačního štítku, který má část údajů uvedenou v arabštině, v některých případech i podle identifikačního čísla vozu tzv. VIN.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků