Mitsubishi ČR varuje

Na českém trhu se objevily dovezené vozy Mitsubishi, které nejsou určeny pro evropský trh. Od konce roku 2007 se na českém trhu začaly vyskytovat individuálně dovezené vozy značky Mitsubishi, které nejsou určeny pro evropský trh a neplní základní homologační požadavky nutné pro registraci jak v České republice, tak na celém evropském trhu.

Společnost M Motors CZ s.r.o., která na českém trhu japonskou značku Mitsubishi Motors oficiálně zastupuje, podala po zjištění uvedeného nezbytné oznámení na ministerstvo dopravy, aby podniklo další kroky a informovalo také všechny městské úřady s rozšířenou působností, zodpovědné za registrace nových vozů a STK stanice.

Ve většině případů jde o modely Pajero a L200. Jedná se o vozy určené pravděpodobně pro trhy Spojených arabských emirátů. Jejich specifikace však neodpovídají evropským směrnicím a tedy ani schváleným modelům Mitsubishi. Tato skutečnost má několik dalších závažných důsledků:

- na tyto vozy se v žádném případě nevztahuje celoevropská záruka Mitsubishi Motors;

- vozy neplní emise dle normy Euro IV a nejsou vybaveny systémem E-OBD;

- při opravách vozů nelze použít evropské dílenské příručky, platné příručky pro výše uvedené vozy nejsou u autorizovaných servisů k dispozici;

- při kontrole vozů nefunguje diagnostika, neboť není k dispozici potřebný software;

- homologační štítek nesplňuje požadavky EU směrnic;

- vozy nejsou schváleny dle příslušné směrnice pro elektromagnetickou kompatibilitu;

- vozy nemusí být vybaveny imobilizérem, často nemají airbagy (platí pro L200);

- vozy neplní směrnice pro zadní ochranná zařízení proti podjetí (nárazníky) – (platí pro L200);

- vozy nejsou vybaveny systémem naklápění světel z místa řidiče a nemají zadní světlomet do mlhy
(platí pro L200).

Všechny tyto uvedené skutečnosti ve svém důsledku způsobí, že takto individuálně přivezený vůz nemůže být v České republice registrován. Některé tyto vozy mohou být vybaveny i německými registračními doklady, ale to v žádném případě není důkazem plnění evropských směrnic a není možné tyto vozy ztotožnit s dosud schválenými modely na českém trhu.

Vozy jsou sice na první pohled velice podobné těm evropským, nicméně jejich původ je rozpoznatelný podle identifikačního štítku, který má část údajů uvedenou v arabštině, v některých případech i podle identifikačního čísla vozu tzv. VIN.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků