Mitsubishi uvede Concept-RA ve světové premiéře na detroitském autosalonu. A jak již správně tušíte, půjde o zajímavý vůz.
Automobilka Mitsubishi se v poslední době vytáhla s v vícero koncepty. Posledním z nich je Concept-RA, který ukazuje, jak si inženýři představují dynamické coupé a které by se později mělo dostat do sériové výroby. Škoda jen, že i Mitsubishi, kterému nafta doposud příliš nevoněla, se začíná vydávat právě touto cestou.
Concept-RA ukazuje, jak se podle něj dá spojit výkon a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Toto coupé má ve své výbavě dynamickou kontrolu řízení S-AWC a dvouspojkovou převodovku SST. O pohon se stará nový výkonný dieselový motor. Jde o čtyřválcový agregát o objemu 2,2 l se 16 ventily, který používá vstřikování common-rail a pracuje za relativně nízkého kompresního poměru. Jeho maximální výkon činí 150 kW (204 k) a maximální točivý moment dosahuje hodnoty 420 Nm. Motor používá systém katalyzátoru výfukových plynů, který zahrnuje dieselový oxidační katalyzátor (DOC), katalyzátor oxidu dusnatého (NTC) a filtr pevných částic (DPF).
Vůz používá celou řadu elektronických systémů, které bdí nad propracovaným pohonem všech kol (pocházejícím v Lanceru Evolution). Vše je naladěno tak, aby bylo dosaženo vysoké úrovně kontroly nad vozem. Velkou zásluhu má na tom mít samotný podvozek, který již podle tradic automobilky spolehlivě reaguje na řidičovy zásahy.
S cílem zlepšit odolnost při nárazu a snížit hmotnost vozu je Concept-RA vybaven novou strukturou karoserie, která využívá hliníkový prostorový rám, vyrobený z lisovaných hliníkových profilů a hliníkových částí. Stejně tak je použita nová kapota nad motorem, nárazníky a další venkovní komponenty, vyrobené z vysoce nárazu odolné a snadno recyklovatelné pryskyřice.
Mitsubishi Concept-RA