Mitsubishi Colt pro Evropu: prostor, komfort, variabilita (oficiálně)

Více jak rok uplynul od chvíle, kdy Mitsubishi představilo nový Colt určený pro japonský trh. Evropským zákazníkům výrobce tehdy vzkázal, že nebudou o populární automobil ochuzeni, že si ale budou muset chvíli počkat. Čekání se vyplatilo, japonská automobilka uvolnila informace o evropské verzi právě v těchto dnech. Premiéra směřuje do Ženevy, výroba do továrny v Bornu, nedaleko Maastrichtu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Produkce bude probíhat souběžně s příbuzným Smartem Forfour. Se svým japonským protějškem nemá evropský Colt mnoho společného. S ohledem na požadavky evropských zákazníků bylo provedeno několik zásadních změn. Vnější vzhled zpestřila přepracovaná přední část vozu, kompletního přepracování se dočkal také interiér. Ten je v Evropě variabilnější, má novou palubní desku, odlišné jsou také motory a převodovky. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Mitsubishi avizuje, že nový Colt ohrozí konkurenci vnitřním prostorem, jenž má základ v dlouhém rozvoru. Evropský důraz na variabilitu hodlá Mitsubishi uspokojit zadními sedadly dělenými v poměru 3:2 s možností úplného vyjmutí. Za zmínku stojí důraz na výběr a zpracování materiálů použitých v interiéru. Zpočátku se bude nový Colt nabízet pouze v pětidveřovém provedení, třídveřová verze přijede do autosalonů později.

Paleta pohonných jednotek obsáhne tři benzínové motory s objemy 1.1, 1.3 a 1.5 a dva turbodiesely s objemem 1.5 l. Motory se budou vyrábět v Německu, ve společné továrně Mitsubishi a Daimler Chrysler. Jak benzínové tak naftové motory budou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou. Jako standard nabídne Colt systémy ABS a EBD, stejně jako elektrický posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V základu nalezne zákazník rovněž airbag řidiče a spolujezdce, okenní airbagy společně s elektronickým stabilizačním systémem budou k dispozici za příplatek. Za příplatek bude možno pořídit také 16palcová litá kola. Podrobnější informace sdělí automobilka na autosalonu v Ženevě.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků