Mitsubishi Colt pro Evropu: prostor, komfort, variabilita (oficiálně)

Více jak rok uplynul od chvíle, kdy Mitsubishi představilo nový Colt určený pro japonský trh. Evropským zákazníkům výrobce tehdy vzkázal, že nebudou o populární automobil ochuzeni, že si ale budou muset chvíli počkat. Čekání se vyplatilo, japonská automobilka uvolnila informace o evropské verzi právě v těchto dnech. Premiéra směřuje do Ženevy, výroba do továrny v Bornu, nedaleko Maastrichtu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Produkce bude probíhat souběžně s příbuzným Smartem Forfour. Se svým japonským protějškem nemá evropský Colt mnoho společného. S ohledem na požadavky evropských zákazníků bylo provedeno několik zásadních změn. Vnější vzhled zpestřila přepracovaná přední část vozu, kompletního přepracování se dočkal také interiér. Ten je v Evropě variabilnější, má novou palubní desku, odlišné jsou také motory a převodovky. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Mitsubishi avizuje, že nový Colt ohrozí konkurenci vnitřním prostorem, jenž má základ v dlouhém rozvoru. Evropský důraz na variabilitu hodlá Mitsubishi uspokojit zadními sedadly dělenými v poměru 3:2 s možností úplného vyjmutí. Za zmínku stojí důraz na výběr a zpracování materiálů použitých v interiéru. Zpočátku se bude nový Colt nabízet pouze v pětidveřovém provedení, třídveřová verze přijede do autosalonů později.

Paleta pohonných jednotek obsáhne tři benzínové motory s objemy 1.1, 1.3 a 1.5 a dva turbodiesely s objemem 1.5 l. Motory se budou vyrábět v Německu, ve společné továrně Mitsubishi a Daimler Chrysler. Jak benzínové tak naftové motory budou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou. Jako standard nabídne Colt systémy ABS a EBD, stejně jako elektrický posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V základu nalezne zákazník rovněž airbag řidiče a spolujezdce, okenní airbagy společně s elektronickým stabilizačním systémem budou k dispozici za příplatek. Za příplatek bude možno pořídit také 16palcová litá kola. Podrobnější informace sdělí automobilka na autosalonu v Ženevě.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Audi RS4 Avant

Opravdu rychlý kombík o Audi už je automobilovým archetypem, pevnou součástí trhu. Nabídne aktuální generace něco navíc?

včera | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků