Mitsubishi Colt pro Evropu: prostor, komfort, variabilita (oficiálně)

Více jak rok uplynul od chvíle, kdy Mitsubishi představilo nový Colt určený pro japonský trh. Evropským zákazníkům výrobce tehdy vzkázal, že nebudou o populární automobil ochuzeni, že si ale budou muset chvíli počkat. Čekání se vyplatilo, japonská automobilka uvolnila informace o evropské verzi právě v těchto dnech. Premiéra směřuje do Ženevy, výroba do továrny v Bornu, nedaleko Maastrichtu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Produkce bude probíhat souběžně s příbuzným Smartem Forfour. Se svým japonským protějškem nemá evropský Colt mnoho společného. S ohledem na požadavky evropských zákazníků bylo provedeno několik zásadních změn. Vnější vzhled zpestřila přepracovaná přední část vozu, kompletního přepracování se dočkal také interiér. Ten je v Evropě variabilnější, má novou palubní desku, odlišné jsou také motory a převodovky. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Mitsubishi avizuje, že nový Colt ohrozí konkurenci vnitřním prostorem, jenž má základ v dlouhém rozvoru. Evropský důraz na variabilitu hodlá Mitsubishi uspokojit zadními sedadly dělenými v poměru 3:2 s možností úplného vyjmutí. Za zmínku stojí důraz na výběr a zpracování materiálů použitých v interiéru. Zpočátku se bude nový Colt nabízet pouze v pětidveřovém provedení, třídveřová verze přijede do autosalonů později.

Paleta pohonných jednotek obsáhne tři benzínové motory s objemy 1.1, 1.3 a 1.5 a dva turbodiesely s objemem 1.5 l. Motory se budou vyrábět v Německu, ve společné továrně Mitsubishi a Daimler Chrysler. Jak benzínové tak naftové motory budou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou. Jako standard nabídne Colt systémy ABS a EBD, stejně jako elektrický posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V základu nalezne zákazník rovněž airbag řidiče a spolujezdce, okenní airbagy společně s elektronickým stabilizačním systémem budou k dispozici za příplatek. Za příplatek bude možno pořídit také 16palcová litá kola. Podrobnější informace sdělí automobilka na autosalonu v Ženevě.

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků