Mitsubishi Colt pro Evropu: prostor, komfort, variabilita (oficiálně)

Více jak rok uplynul od chvíle, kdy Mitsubishi představilo nový Colt určený pro japonský trh. Evropským zákazníkům výrobce tehdy vzkázal, že nebudou o populární automobil ochuzeni, že si ale budou muset chvíli počkat. Čekání se vyplatilo, japonská automobilka uvolnila informace o evropské verzi právě v těchto dnech. Premiéra směřuje do Ženevy, výroba do továrny v Bornu, nedaleko Maastrichtu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Produkce bude probíhat souběžně s příbuzným Smartem Forfour. Se svým japonským protějškem nemá evropský Colt mnoho společného. S ohledem na požadavky evropských zákazníků bylo provedeno několik zásadních změn. Vnější vzhled zpestřila přepracovaná přední část vozu, kompletního přepracování se dočkal také interiér. Ten je v Evropě variabilnější, má novou palubní desku, odlišné jsou také motory a převodovky. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Mitsubishi avizuje, že nový Colt ohrozí konkurenci vnitřním prostorem, jenž má základ v dlouhém rozvoru. Evropský důraz na variabilitu hodlá Mitsubishi uspokojit zadními sedadly dělenými v poměru 3:2 s možností úplného vyjmutí. Za zmínku stojí důraz na výběr a zpracování materiálů použitých v interiéru. Zpočátku se bude nový Colt nabízet pouze v pětidveřovém provedení, třídveřová verze přijede do autosalonů později.

Paleta pohonných jednotek obsáhne tři benzínové motory s objemy 1.1, 1.3 a 1.5 a dva turbodiesely s objemem 1.5 l. Motory se budou vyrábět v Německu, ve společné továrně Mitsubishi a Daimler Chrysler. Jak benzínové tak naftové motory budou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou. Jako standard nabídne Colt systémy ABS a EBD, stejně jako elektrický posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V základu nalezne zákazník rovněž airbag řidiče a spolujezdce, okenní airbagy společně s elektronickým stabilizačním systémem budou k dispozici za příplatek. Za příplatek bude možno pořídit také 16palcová litá kola. Podrobnější informace sdělí automobilka na autosalonu v Ženevě.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků