Mitsubishi Colt pro Evropu: prostor, komfort, variabilita (oficiálně)

Více jak rok uplynul od chvíle, kdy Mitsubishi představilo nový Colt určený pro japonský trh. Evropským zákazníkům výrobce tehdy vzkázal, že nebudou o populární automobil ochuzeni, že si ale budou muset chvíli počkat. Čekání se vyplatilo, japonská automobilka uvolnila informace o evropské verzi právě v těchto dnech. Premiéra směřuje do Ženevy, výroba do továrny v Bornu, nedaleko Maastrichtu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Produkce bude probíhat souběžně s příbuzným Smartem Forfour. Se svým japonským protějškem nemá evropský Colt mnoho společného. S ohledem na požadavky evropských zákazníků bylo provedeno několik zásadních změn. Vnější vzhled zpestřila přepracovaná přední část vozu, kompletního přepracování se dočkal také interiér. Ten je v Evropě variabilnější, má novou palubní desku, odlišné jsou také motory a převodovky. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Mitsubishi avizuje, že nový Colt ohrozí konkurenci vnitřním prostorem, jenž má základ v dlouhém rozvoru. Evropský důraz na variabilitu hodlá Mitsubishi uspokojit zadními sedadly dělenými v poměru 3:2 s možností úplného vyjmutí. Za zmínku stojí důraz na výběr a zpracování materiálů použitých v interiéru. Zpočátku se bude nový Colt nabízet pouze v pětidveřovém provedení, třídveřová verze přijede do autosalonů později.

Paleta pohonných jednotek obsáhne tři benzínové motory s objemy 1.1, 1.3 a 1.5 a dva turbodiesely s objemem 1.5 l. Motory se budou vyrábět v Německu, ve společné továrně Mitsubishi a Daimler Chrysler. Jak benzínové tak naftové motory budou spojeny s manuální nebo automatickou převodovkou. Jako standard nabídne Colt systémy ABS a EBD, stejně jako elektrický posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V základu nalezne zákazník rovněž airbag řidiče a spolujezdce, okenní airbagy společně s elektronickým stabilizačním systémem budou k dispozici za příplatek. Za příplatek bude možno pořídit také 16palcová litá kola. Podrobnější informace sdělí automobilka na autosalonu v Ženevě.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků