Kapitoly článku:
- Trocha historie, Design tří diamantů, Sportovní esprit
- Malý velký zázrak pod kapotou, Limitující podvozek, brzdy, řízení, řazení, ovladatelnost, Jízdní vlastnosti
- Jízda, Závěr, Cenové a technické parametry
- Kompletní fotogalerie
Příměstský rychlík
Provoz ve městě zvládá CZT bravurně, měkce naladěný podvozek se přenáší přes nerovnosti a nedovolí, aby tupé rány ničily vaši páteř. Naladění vozu si celkem rozumí s rozbitými českými cestami i se zcela zdevastovanými ulicemi hlavního města. To je na jednu stranu pozitivní, Colt v žádném případě není vozem, ve kterém si budete každodenně rvát vlasy z hlavy při utrpení na severojižní magistrále. Faktem ale zůstává, že již městská zkušenost naznačuje limity vozu při ostřejší jízdě. Pokud si ale budete užívat relativního klidu jízdy městem, dočkáte se nejen klidné, ale i poměrně úsporné jízdy. Pak lze věřit i na sedmilitrovou spotřebu udávanou výrobcem.
Mimo město se Coltu rovněž líbí zejména díky silnému motoru, pokud se ale začnete blížit k hranicím, je třeba si dávat pozor již zmíněnou vysokou stavbu karosérie, měkčí podvozek a velkoryse naposilované odtažité řízení. Takové naladění dělá z Coltu jednoznačně vůz, se kterým v klidu dojedete do práce a pokud s vámi šijí všichni čerti, můžete si vybít trochu energie na přilehlé okresce. Sportovní zážitek ale nečekejte, Colt je kompromisem, ale jako takový se nám líbil. Jako nekompromisní minisupersport by si asi k mnoha zákazníkům cestu nenašel.
Konečně na dálnicích je Colt CZT překvapivě dobrým soupeřem automobilů o několik tříd vyšších. Motoru i podvozku se rychlá jízda v přímce líbí, dejte si ale pozor na ostřejší rychlé zatáčky zejména německých dálnic. Colt v nich dokáže velmi rychle ukázat, že té 911 po levém boku sedí dvoustovka o několik řádů lépe. Na takové cestování si ale Colt pořídí málokdo, což ostatně dříve než limity podvozku naznačí hluk v kabině, který nezapře třídu vozu.
Pevná cena za pevný výkon
Mitsubishi Colt CZT nabízí v základní výbavě poloautomatickou klimatizaci, audiosoustavu, systém řízení jízdní stability MASC, přední sportovní sedadla a přední mlhové světlomety. Cena za Coltík v turbu činí 494 900,- Kč vč. To je o pár desítek tisíc více než třeba Nissan Micra 160 SR. Na druhé straně nabízí příjemné náčiní se sportovními geny v nenápadném balení, se kterým můžete nejen provokovat.
Osud Zera Colt těžko potká, jde o vyspělý malý vůz, který svým kompromisním naladěním osloví zejména ty, kteří se pohybují především v přímeštském provozu a nechtějí se přitom za každou loudat s ospalými dvanáctistovkami. V tomto směru nabídne Colt CZT za svou cenu dostatek muziky.
Technické údaje
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
* Typ: Zážehový přeplňovaný řadový čtyřválec
* Objem: 1 468 ccm
* Největší výkon: 110 kW (150 k) při 6 000 ot./min
* Největší točivý moment: 210 Nm při 3 500 ot./min
* Palivo: Benzin bezolovnatý okt. nárok 95 a vyšší
Provozní vlastnosti
* Max. rychlost: 210 km/h
* Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,0 s
* Spotřeba paliva (l/100 km):
o Město: 8,6 l
o Mimo město: 5,7 l
o Kombinovaná: 6,8 l
Hmotnosti
* Pohotovostní hmotnost: 1 420 kg
Vnější rozměry
* Délka: 3 810 mm
* Šířka: 1 695 mm
* Výška: 1 520 mm
* Rozvor náprav: 2 500 mm
Vnitřní rozměry
* Základní objem zavazadlového prostoru: 220 l
* Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 070 l