Mitsubishi ASX: spása Mitsu v plné parádě

O klíčové novince značky Mitsubishi na evropském trhu jsme psali již několikrát, konečně však známe všechny podrobnosti.

Mitsubishi ASX totiž bylo jednou z těch významnějších novinek letošního autosalonu v Ženevě, takže již nyní můžeme probrat nejvýznamnější rysy nové řady, která bude především v Evropě jedním ze zásadních modelů značky s trojicí diamantů ve znaku. Podle vlastního vyjádření této značky by jí tento model měl v očích veřejnosti přesunout z koncentrace na velká SUV „mezi producenty zaměřující se na výrobu specifických automobilů třídy crossover přátelských k životnímu prostředí, jež přitom zůstanou na poli kategorie off-roadů.“ Zkrátka spása pro svět i samotnou firmu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Recept ASX je jednoduchý a sází na vesměs osvědčené ingredience. Nový model tak kloubí dojem poměrně rozložitého Outlanderu s novým Lancerem, přičemž si zachovává trvalý pohon všech kol. V Evropě se stane strategickým nový vznětový čtyřválec 4N13 série MIVEC s objemem 1 798 ccm, jenž má ve svém úsilí směřujícím ke snižvání zátěže životního prostředí používat standardně dodávané soustavy ClearTec. Ta zahrnuje především sustavu Start/Stop, filtr pevných částic, elektrický posilovač řízení, energeticky úsporná zadní světla složená z LED, šestistupňovou převodovku s manuálním řazením nebo pneumatiky se sníženým valivým odporem. Motor se má vyznačovat výkonem 150 koní (110 kW) pří 4 000 ot./min., točivým momentem 300 Nm v rozmezí od 2 000 do 3 000 ot./min., vybírat bude možno ze soustavy s pohonem předních, nebo všech kol, přičemž hodnota zryhclení z klidu na 100 km/h nemá v žádném případě přesáhnout hodnotu 10 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zastánci benzínu mohou sáhnout po kompaktním čtyřválci MIVEC s objemem 1 590 ccm, jenž však bude k dispozici pouze s pohonem předních kol. Jeho výkon je naladěn na 117 koní (86 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 154 Nm při 4 000 ot./min.

Novinka má být dlouhá 4 295 mm, široká 1 770 mm a vysoká 1 615 mm, rozvor náprav činí 2 670 mm a rozchod kol vpředu/vzadu činí 1 525/1 525 mm. Pohotovostní hmotnost se má pohybovat v rozmezí od 1 270 do 1 525 kg, koeficient odporu vzduchu je přjatelných 0,32 a Mitsubishi ASX obouvá pneumatiky o rozměru 215/65 R16. Zavazadlový prostor má zákaldní objem 416 l. 

Vůz se i na evropském trhu objeví ještě letos a pokud vás zaujal natolik, že se jej nemůžete dočkat, zkraťte si chvíli třeba prohlížením nedávno publikované galerie snímků japonské verze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi ASX
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků