Mitsubishi ASX: spása Mitsu v plné parádě

O klíčové novince značky Mitsubishi na evropském trhu jsme psali již několikrát, konečně však známe všechny podrobnosti.

Mitsubishi ASX totiž bylo jednou z těch významnějších novinek letošního autosalonu v Ženevě, takže již nyní můžeme probrat nejvýznamnější rysy nové řady, která bude především v Evropě jedním ze zásadních modelů značky s trojicí diamantů ve znaku. Podle vlastního vyjádření této značky by jí tento model měl v očích veřejnosti přesunout z koncentrace na velká SUV „mezi producenty zaměřující se na výrobu specifických automobilů třídy crossover přátelských k životnímu prostředí, jež přitom zůstanou na poli kategorie off-roadů.“ Zkrátka spása pro svět i samotnou firmu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Recept ASX je jednoduchý a sází na vesměs osvědčené ingredience. Nový model tak kloubí dojem poměrně rozložitého Outlanderu s novým Lancerem, přičemž si zachovává trvalý pohon všech kol. V Evropě se stane strategickým nový vznětový čtyřválec 4N13 série MIVEC s objemem 1 798 ccm, jenž má ve svém úsilí směřujícím ke snižvání zátěže životního prostředí používat standardně dodávané soustavy ClearTec. Ta zahrnuje především sustavu Start/Stop, filtr pevných částic, elektrický posilovač řízení, energeticky úsporná zadní světla složená z LED, šestistupňovou převodovku s manuálním řazením nebo pneumatiky se sníženým valivým odporem. Motor se má vyznačovat výkonem 150 koní (110 kW) pří 4 000 ot./min., točivým momentem 300 Nm v rozmezí od 2 000 do 3 000 ot./min., vybírat bude možno ze soustavy s pohonem předních, nebo všech kol, přičemž hodnota zryhclení z klidu na 100 km/h nemá v žádném případě přesáhnout hodnotu 10 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zastánci benzínu mohou sáhnout po kompaktním čtyřválci MIVEC s objemem 1 590 ccm, jenž však bude k dispozici pouze s pohonem předních kol. Jeho výkon je naladěn na 117 koní (86 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 154 Nm při 4 000 ot./min.

Novinka má být dlouhá 4 295 mm, široká 1 770 mm a vysoká 1 615 mm, rozvor náprav činí 2 670 mm a rozchod kol vpředu/vzadu činí 1 525/1 525 mm. Pohotovostní hmotnost se má pohybovat v rozmezí od 1 270 do 1 525 kg, koeficient odporu vzduchu je přjatelných 0,32 a Mitsubishi ASX obouvá pneumatiky o rozměru 215/65 R16. Zavazadlový prostor má zákaldní objem 416 l. 

Vůz se i na evropském trhu objeví ještě letos a pokud vás zaujal natolik, že se jej nemůžete dočkat, zkraťte si chvíli třeba prohlížením nedávno publikované galerie snímků japonské verze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mitsubishi ASX

bazar

Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2010
Stav: 144 924 km
Cena: 250 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2005
Stav: 98 895 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2011
Stav: 98 191 km
Cena: 120 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 95 225 km
Cena: 320 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 78 745 km
Cena: 310 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,5
Rok výroby: 2006
Stav: 63 449 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků