Kompaktní crossover Mitsubishi ASX je od této chvíle na českém trhu k dispozici konečně také s automatickou převodovkou.
Oblíbené lehké SUV Mitsubishi ASX prošlo faceliftem naposledy v půli loňského roku, ovšem výrobce se jej snaží držet v kondici také průběžnými technickými modifikacemi. Vůbec poprvé je tak nyní Mitsubishi ASX k dispozici také s automatickou převodovkou. Dodávána bude výhradně v kombinaci s větším vznětovým motorem 2,2 DI-D. Ve skutečnosti má objem 2,3 l a dosahuje sice stejného výkonu jako již známý 1,8 DI-D (150 koní/110 kW), ale nabízí o 60 Nm vyšší špičku točivého momentu (360 Nm) při nižších otáčkách (1 500 až 2 750 ot./min. vs. 2 000 až 3 000 ot./min u 1,8 DI-D).
Mitsubishi ASX dostalo motor a automatickou převodovku z většího Outlanderu
Šestistupňová automatická převodovka INVECS-II je převzata z většího a konstrukčně novějšího modelu Mitsubishi Outlander. Oproti provedení ASX 1,8 DI-D s manuální převodovkou je nové ASX 2,2 DI-D/AT o 0,8 s pomalejší ve zrychlení z 0 na 100 km/h (10,8 s) a nejvyšší rychlost je o 8 km/h nižší (190 km/h), ovšem průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu má být i přes o 25 kg vyšší hmotnost jen o 0,2 l/100 km vyšší (5,8 l/100 km).
Ve výbavovém stupni Intense stojí Mitsubishi ASX 2,2 DI-D/AT v akčním ceníku 630 000 Kč, což je o celkem přijatelných 45 000 Kč více než u ASX 1,8 DI-D s manuálně řazenou převodovkou. Pohon všech kol je u obou variant samozřejmostí, „předokolka“ je totiž vyhrazena jen zážehové variantě ASX 1,6i s pětistupňovou manuální převodovkou.