S modernizací se designéři poučili a ASX mírně odlišili. Zdroj: Mitsubishi

S modernizací se designéři poučili a ASX mírně odlišili. | Zdroj: Mitsubishi

Dle očekávání se osobitý charakter projevuje na nejsnadněji dostupných místech, tedy masce chladiče a obou náraznících. Zdroj: Mitsubishi

Dle očekávání se osobitý charakter projevuje na nejsnadněji dostupných místech, tedy masce chladiče a obou náraznících. | Zdroj: Mitsubishi

Přední se pyšní velkým výkrojem rozděleným silnou lištou na dvě části a ostrým prolisem po stranách. Zdroj: Mitsubishi

Přední se pyšní velkým výkrojem rozděleným silnou lištou na dvě části a ostrým prolisem po stranách. | Zdroj: Mitsubishi

Jinak světlomety včetně sestavy denního svícení jsou identické s Capturem.

Jinak světlomety včetně sestavy denního svícení jsou identické s Capturem.

V interiéru byste oba vozy od sebe nerozeznali.

V interiéru byste oba vozy od sebe nerozeznali.

ASX dostává po vzoru Francouze digitální přístrojový štít s úhlopříčkami 7, nebo 10 palců. Podle toho, jakou výbavu zvolíte. Zdroj: Mitsubishi

ASX dostává po vzoru Francouze digitální přístrojový štít s úhlopříčkami 7, nebo 10 palců. Podle toho, jakou výbavu zvolíte. | Zdroj: Mitsubishi

Na výšku orientovaný dotykový displej měří 10,4 palce a běží na oblíbené platformě Android Automotive 12 s integrovanými Google službami a online aplikacemi. Zdroj: Mitsubishi

Na výšku orientovaný dotykový displej měří 10,4 palce a běží na oblíbené platformě Android Automotive 12 s integrovanými Google službami a online aplikacemi. | Zdroj: Mitsubishi

Z ergonomického hlediska potěší fyzická tlačítka pro ovládání klimatizace. Zdroj: Mitsubishi

Z ergonomického hlediska potěší fyzická tlačítka pro ovládání klimatizace. | Zdroj: Mitsubishi

Základ tvoří litrový zážehový tříválec MPI-T s přeplňováním, výkonem 67 kW a tvořivým momentem 160 N.m. Zdroj: Mitsubishi

Základ tvoří litrový zážehový tříválec MPI-T s přeplňováním, výkonem 67 kW a tvořivým momentem 160 N.m. | Zdroj: Mitsubishi

Ve spojení se šestirychlostním manuálem dosahuje průměrné spotřeby 5,7 l/100 km s emisemi 130 g/km. Zdroj: Mitsubishi

Ve spojení se šestirychlostním manuálem dosahuje průměrné spotřeby 5,7 l/100 km s emisemi 130 g/km. | Zdroj: Mitsubishi

Na chlup stejně úsporný je i mild-hybridní třináctistovka DI-T, pokud je spojena se šestistupňovým manuálem. Zdroj: Mitsubishi

Na chlup stejně úsporný je i mild-hybridní třináctistovka DI-T, pokud je spojena se šestistupňovým manuálem. | Zdroj: Mitsubishi

Pokud se někomu zdají tyto motory stále jako žravé bestie, je zde řešení v podobě hybridní 1.6 podpořené dvěma elektromotory a multi-módovou automatickou převodovkou Zdroj: Mitsubishi

Pokud se někomu zdají tyto motory stále jako žravé bestie, je zde řešení v podobě hybridní 1.6 podpořené dvěma elektromotory a multi-módovou automatickou převodovkou | Zdroj: Mitsubishi

Dle očekávání se osobitý charakter projevuje na nejsnadněji dostupných místech, tedy masce chladiče a obou náraznících. Zdroj: Mitsubishi
Přední se pyšní velkým výkrojem rozděleným silnou lištou na dvě části a ostrým prolisem po stranách. Zdroj: Mitsubishi
Jinak světlomety včetně sestavy denního svícení jsou identické s Capturem.
V interiéru byste oba vozy od sebe nerozeznali.
12
Fotogalerie

Mitsubishi ASX po modernizaci se snaží být samo sebou. Podívejte se, jak se mu to povedlo

Modernizace ASX přidala crossoveru na vlastní identitě, i když v interiéru je původ stále patrný. To ale nevadí, protože Mitsubishi si stále drží vysokou laťku v oblasti praktičnosti i záruk.

Zdá se to jako včera, kdy Mitsubishi ASX vstalo z popela jako Renault Captur se třemi diamanty na kapotě. Právě téměř identický design byl častým terčem kritiky a jelikož začátkem měsíce prošel dárcovský Captur modernizací, dalo se očekávat, že i ASX se dočká kondiční proměny.

A skutečně, i když tentokrát se designéři poučili a ASX mírně odlišili. Dle očekávání se osobitý charakter projevuje na nejsnadněji dostupných místech, tedy masce chladiče a obou náraznících. Přední se pyšní velkým výkrojem rozděleným silnou lištou na dvě části a ostrým prolisem po stranách. Jinak světlomety včetně sestavy denního svícení jsou identické s Capturem. Mitsubishi si ale navrhlo vlastní vzhled 17 a 18palcových kol.  

V interiéru byste oba vozy od sebe nerozeznali. ASX dostává po vzoru Francouze digitální přístrojový štít s úhlopříčkami 7, nebo 10 palců. Podle toho, jakou výbavu zvolíte. Na výšku orientovaný dotykový displej měří 10,4 palce a běží na oblíbené platformě Android Automotive 12 s integrovanými Google službami a online aplikacemi. Z ergonomického hlediska potěší tlačítka pro ovládání klimatizace. Software se aktualizuje bezdrátově automaticky. Externí zařízení lze napájet dvěma USB-C porty nebo bezdrátovou plochou

ASX si lidé oblíbili hlavně pro vyšší posed, příjemné nastupování a vysokou míru praktičnosti. Tento status si udržuje prostřednictvím posuvné zadní lavice v rozsahu 16 cm. Tím pádem můžete upřednostnit prostor cestující nebo náklad. Základní objem zavazadelníku se podle toho pohybuje od 484 do 616 litrů. Po sklopení zadních opěradel získáte 1596 litrů. V případě hybridu klesne objem o 138 litrů.

Protože domovinou Mitsubishi ASX je zejména město a periferie, spokojí se se skromnými motory. Základ tvoří litrový zážehový tříválec MPI-T s přeplňováním, výkonem 67 kW a tvořivým momentem 160 N.m. Ve spojení se šestirychlostním manuálem dosahuje průměrné spotřeby 5,7 l/100 km s emisemi 130 g/km.

Na chlup stejně úsporná je i mild-hybridní třináctistovka DI-T, je-li spojena se šestistupňovým manuálem. V případě automatu, který má o rychlost více, si řekne o 5,8 l/100 km a má emise 132 g/km. Odlišnost je také ve výkonu. V prvním případě nabídne ASX 103 kW, ve druhém 116 kW.  

Pokud se někomu zdají tyto motory stále jako žravé bestie, je zde řešení v podobě hybridní jedna-šestky podpořené dvěma elektromotory a multi-módovou automatickou převodovkou. Celkový výkon činí 105 kW.

Mitsubishi svou kvalitu opírá o velkorysé záruky. Na ASX dostanete pětiletou omezenou nájezdem 100 000 km. Na prorezavění karoserie dostanete 12 let a osm let na baterii včetně její kapacity. Zde je limit nájezdu omezen na 160 000 km. Asistenční služby máte na 15 let.  

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud