Mitsubishi ASX oceněno za vysokou bezpečnost

Mitsubishi ASX (model v USA známý pod názvem Outlander Sport) získal ve Spojených státech amerických od Pojišťovacího institutu pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) nejvyšší ocenění za bezpečnost „Top Safety Pick".  IIHS je nezisková agentura, která se zabývá výzkumem vozidel a nárazovými testy.

ASX se tak připojil spolu s modelem Lancer, kompaktním sportovním sedanem, do elitní skupiny produkčních vozů, jež dosáhly nejvyšší známky IIHS v rámci crash testů.

K tomu, aby mohl vůz obdržet od IIHS ocenění „Top Safety Pick", musí získat hodnocení "dobrý" ve všech typech prováděných nárazových testů. Mitsubishi ASX byl ohodnocen jako "dobrý" v těchto klíčových oblastech:

1. Čelní náraz – jedná se o speciální typ testu, kdy je čelnímu nárazu v první fázi vystaveno pouze 40% čelní plochy vozidla.
2. Boční náraz.
3. Pevnostní zkouška střechy.
4. Ochrana proti zadnímu nárazu.

K  pozitivnímu hodnocení modelu Mitsubishi ASX přispívá i použití plechů
z vysokopevnostní oceli, které zajišťují snížení hmotnosti vozu a zároveň zvýšení bezpečnosti při nárazu. Kromě toho zlepšují bezpečnost kolenní airbagy řidiče a také optimalizovaná struktura karoserie.

Není to poprvé, kdy byl kompaktní crossover od Mitsubishi oceněn za svou vynikající bezpečnost. V Evropě získal Mitsubishi ASX maximální hodnocení pět hvězdiček
v nárazových testech Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) v roce 2011 a v roce 2010 získal maximální hodnocení pět hvězdiček v Austrálii v nárazových testech od ANCAP (Australasian New Car Assessment Programme).

Zdroj: Mitsubishi
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků