Nové Mitsubishi ASX má české ceny. Je o něco dražší, důvod má i pod kapotou

Jeden z nejprodávanějších modelů značky Mitsubishi dorazil po faceliftu na český trh ve třech známých výbavách. Ani v té nejvyšší se nedostane přes 600.000 Kč.

Již potřetí modernizovaný crossover Mitsubishi ASX má české ceny. Robustní malé SUV vyjde na nejméně 415.000 Kč ve vstupní výbavě Intens s motorem 2.0 MIVEC. Jiný motor ani v nabídce nenajdete. Oproti předchůdci s motorem 1.6 MIVEC je tak o 20.000 Kč dražší. Již v základu můžete počítat s LED světlomety, manuální klimatizací, 2dinovým autorádiem s přehráváním CD a MP3 nebo s USB konektorem.

Mitsubishi má recept na stáří. Třetí facelift ASX se vydařil i pod kapotou

Mitsubishi má recept na stáří. Třetí facelift ASX se vydařil i pod kapotou

Základní výbava je k mání pouze s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Převodovku CVT je dostupná až od výbavy Invite za nejméně 474.850 Kč, respektive 529.850 Kč s pohonem všech kol (manuální převodovka je také k mání). Oproti Inform získáte navíc bluetooth připojení, parkovací senzory, kůží obšitý volant nebo tempomat.

Čtyřkolka je zpět

Původní motor 1.6 MIVEC se odporoučel a nahradila jej dvoulitrová jednotka 4J11 (můžete ji znát například z modelu Outlander). Ta má taktéž systém proměnného časování ventilů (MIVEC) a je k mání s manuální převodovkou i s bezestupňovou skříní CVT. Po krátké pauze na trhu se vrací i pohon všech čtyř kol. Vše je řešeno elektronicky řízenou spojkou, která reaguje dle zvoleného jízdního režimu (2WD, 4WD Auto a 4WD Lock). 

Nejvyšší výbava Intense startuje na částce 529.850 Kč. Jako jediná je s odlišným čalouněním interiéru, 18palcovými litými koly a 8palcovým infotainmentem. Výbavu pak dále rozšiřuje i o automatickou klimatizaci nebo bezklíčové odemykání, systém sledování slepého úhlu nebo asistent pro změnu jízdního pruhu.

Mitsubishi ASX MY20: Technická data a ceny
Motor 2.0 MIVEC 2.0 MIVEC 2.0 MIVEC
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/6000 110/6000 110/6000
Točivý moment [N.m/min] 195/4200 195/4200 195/4200
Převodovka 5MT CVT CVT
Pohon kol 2WD 2WD 4WD
Max. rychlost [km/h] 190 190 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2 11,7 12,2
Spotřeba WLTP [l/100 km] 6,7 6,5 7,1
Cena Inform [Kč] 415.000 - -
Cena Invite [Kč] 444.850 474.850 529.850
Cena Intense [Kč] 529.850 559.580 599.850 
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek