Nové Mitsubishi ASX má české ceny. Je o něco dražší, důvod má i pod kapotou

Jeden z nejprodávanějších modelů značky Mitsubishi dorazil po faceliftu na český trh ve třech známých výbavách. Ani v té nejvyšší se nedostane přes 600.000 Kč.

Již potřetí modernizovaný crossover Mitsubishi ASX má české ceny. Robustní malé SUV vyjde na nejméně 415.000 Kč ve vstupní výbavě Intens s motorem 2.0 MIVEC. Jiný motor ani v nabídce nenajdete. Oproti předchůdci s motorem 1.6 MIVEC je tak o 20.000 Kč dražší. Již v základu můžete počítat s LED světlomety, manuální klimatizací, 2dinovým autorádiem s přehráváním CD a MP3 nebo s USB konektorem.

Mitsubishi má recept na stáří. Třetí facelift ASX se vydařil i pod kapotou

Mitsubishi má recept na stáří. Třetí facelift ASX se vydařil i pod kapotou

Základní výbava je k mání pouze s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Převodovku CVT je dostupná až od výbavy Invite za nejméně 474.850 Kč, respektive 529.850 Kč s pohonem všech kol (manuální převodovka je také k mání). Oproti Inform získáte navíc bluetooth připojení, parkovací senzory, kůží obšitý volant nebo tempomat.

Čtyřkolka je zpět

Původní motor 1.6 MIVEC se odporoučel a nahradila jej dvoulitrová jednotka 4J11 (můžete ji znát například z modelu Outlander). Ta má taktéž systém proměnného časování ventilů (MIVEC) a je k mání s manuální převodovkou i s bezestupňovou skříní CVT. Po krátké pauze na trhu se vrací i pohon všech čtyř kol. Vše je řešeno elektronicky řízenou spojkou, která reaguje dle zvoleného jízdního režimu (2WD, 4WD Auto a 4WD Lock). 

Nejvyšší výbava Intense startuje na částce 529.850 Kč. Jako jediná je s odlišným čalouněním interiéru, 18palcovými litými koly a 8palcovým infotainmentem. Výbavu pak dále rozšiřuje i o automatickou klimatizaci nebo bezklíčové odemykání, systém sledování slepého úhlu nebo asistent pro změnu jízdního pruhu.

Mitsubishi ASX MY20: Technická data a ceny
Motor 2.0 MIVEC 2.0 MIVEC 2.0 MIVEC
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/6000 110/6000 110/6000
Točivý moment [N.m/min] 195/4200 195/4200 195/4200
Převodovka 5MT CVT CVT
Pohon kol 2WD 2WD 4WD
Max. rychlost [km/h] 190 190 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2 11,7 12,2
Spotřeba WLTP [l/100 km] 6,7 6,5 7,1
Cena Inform [Kč] 415.000 - -
Cena Invite [Kč] 444.850 474.850 529.850
Cena Intense [Kč] 529.850 559.580 599.850 
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

dnes | Michal Dokoupil | 11 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků