Nové Mitsubishi ASX má české ceny. Je o něco dražší, důvod má i pod kapotou

Jeden z nejprodávanějších modelů značky Mitsubishi dorazil po faceliftu na český trh ve třech známých výbavách. Ani v té nejvyšší se nedostane přes 600.000 Kč.

Již potřetí modernizovaný crossover Mitsubishi ASX má české ceny. Robustní malé SUV vyjde na nejméně 415.000 Kč ve vstupní výbavě Intens s motorem 2.0 MIVEC. Jiný motor ani v nabídce nenajdete. Oproti předchůdci s motorem 1.6 MIVEC je tak o 20.000 Kč dražší. Již v základu můžete počítat s LED světlomety, manuální klimatizací, 2dinovým autorádiem s přehráváním CD a MP3 nebo s USB konektorem.

Mitsubishi má recept na stáří. Třetí facelift ASX se vydařil i pod kapotou

Mitsubishi má recept na stáří. Třetí facelift ASX se vydařil i pod kapotou

Základní výbava je k mání pouze s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Převodovku CVT je dostupná až od výbavy Invite za nejméně 474.850 Kč, respektive 529.850 Kč s pohonem všech kol (manuální převodovka je také k mání). Oproti Inform získáte navíc bluetooth připojení, parkovací senzory, kůží obšitý volant nebo tempomat.

Čtyřkolka je zpět

Původní motor 1.6 MIVEC se odporoučel a nahradila jej dvoulitrová jednotka 4J11 (můžete ji znát například z modelu Outlander). Ta má taktéž systém proměnného časování ventilů (MIVEC) a je k mání s manuální převodovkou i s bezestupňovou skříní CVT. Po krátké pauze na trhu se vrací i pohon všech čtyř kol. Vše je řešeno elektronicky řízenou spojkou, která reaguje dle zvoleného jízdního režimu (2WD, 4WD Auto a 4WD Lock). 

Nejvyšší výbava Intense startuje na částce 529.850 Kč. Jako jediná je s odlišným čalouněním interiéru, 18palcovými litými koly a 8palcovým infotainmentem. Výbavu pak dále rozšiřuje i o automatickou klimatizaci nebo bezklíčové odemykání, systém sledování slepého úhlu nebo asistent pro změnu jízdního pruhu.

Mitsubishi ASX MY20: Technická data a ceny
Motor 2.0 MIVEC 2.0 MIVEC 2.0 MIVEC
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 1998
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/6000 110/6000 110/6000
Točivý moment [N.m/min] 195/4200 195/4200 195/4200
Převodovka 5MT CVT CVT
Pohon kol 2WD 2WD 4WD
Max. rychlost [km/h] 190 190 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2 11,7 12,2
Spotřeba WLTP [l/100 km] 6,7 6,5 7,1
Cena Inform [Kč] 415.000 - -
Cena Invite [Kč] 444.850 474.850 529.850
Cena Intense [Kč] 529.850 559.580 599.850 
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků