Mitsubishi a Nissan poprvé uvedou autonomní funkce také v kategorii „kei cars“

Spolupráce dvou japonských značek, která započala již v minulosti, se zaměří na další sérii takzvaných „kei cars“ pro domácí trh. Také u nich chtějí přitom výrobci rozšířit autonomní funkce řízení.

Na takzvaných „kei cars“, tedy malých, lehkých automobilech s přesně danými specifikacemi dle japonské legislativy, začali Mitsubishi a Nissan společně pracovat už v roce 2013. Tato vzájemná výpomoc bude nyní dále pokračovat s uvedením zbrusu nových miniaut, u kterých nechce ani jedna ze značek zůstat pozadu, co se týče moderních technologií.

Funkce autonomního, a v tomto případě částečně autonomního, řízení se totiž poprvé dostane i do nejmenší kategorie automobilů. Přesněji mluvíme o nových modelech Nissan Dayz, Nissan Dayz Highway Star, Mitsubishi eK a Mitsubishi eK X, ve kterých se objeví asistent pro jízdu v pruhu na dálnici.

BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

Nové vozy pochopitelně sdílejí klíčové komponenty pro snížení nákladů na výrobu, přičemž zavedení zmíněné poloautonomní technologie zajistil ze svého vývoje Nissan. Modely jsou postaveny na modernizovaných platformách a požívají poslední tříválcové jednotky a automatické převodovky.

Lze pouze očekávat, že nástup moderních asistenčních a bezpečnostních systémů se bude i v tomto segmentu miniaturních vozů dále rozšiřovat. I když se výhoda pořízení malých vozů v Japonsku v posledních letech znevýhodnila zvýšením daní a poplatků, trh „kei cars“ je stále velmi populární a obě automobilky nemají v nejbližší době záměr spolupráci přerušit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků