Mitsubishi a Nissan poprvé uvedou autonomní funkce také v kategorii „kei cars“

Spolupráce dvou japonských značek, která započala již v minulosti, se zaměří na další sérii takzvaných „kei cars“ pro domácí trh. Také u nich chtějí přitom výrobci rozšířit autonomní funkce řízení.

Na takzvaných „kei cars“, tedy malých, lehkých automobilech s přesně danými specifikacemi dle japonské legislativy, začali Mitsubishi a Nissan společně pracovat už v roce 2013. Tato vzájemná výpomoc bude nyní dále pokračovat s uvedením zbrusu nových miniaut, u kterých nechce ani jedna ze značek zůstat pozadu, co se týče moderních technologií.

Funkce autonomního, a v tomto případě částečně autonomního, řízení se totiž poprvé dostane i do nejmenší kategorie automobilů. Přesněji mluvíme o nových modelech Nissan Dayz, Nissan Dayz Highway Star, Mitsubishi eK a Mitsubishi eK X, ve kterých se objeví asistent pro jízdu v pruhu na dálnici.

BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

BMW a Daimler oznamují spolupráci. Vrhnou se na vývoj autonomních technologií

Nové vozy pochopitelně sdílejí klíčové komponenty pro snížení nákladů na výrobu, přičemž zavedení zmíněné poloautonomní technologie zajistil ze svého vývoje Nissan. Modely jsou postaveny na modernizovaných platformách a požívají poslední tříválcové jednotky a automatické převodovky.

Lze pouze očekávat, že nástup moderních asistenčních a bezpečnostních systémů se bude i v tomto segmentu miniaturních vozů dále rozšiřovat. I když se výhoda pořízení malých vozů v Japonsku v posledních letech znevýhodnila zvýšením daní a poplatků, trh „kei cars“ je stále velmi populární a obě automobilky nemají v nejbližší době záměr spolupráci přerušit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků