Mistrovství světa silničních vozů WTCC ovládlo BMW

8 komentářů

Murphy
21. listopadu • 18:24

Ach jo, je asi zbytečné se tady rozepisovat, ale přecejen.... Pro autora článku: to, že ty dvě BMW vyhráli s určitým náskokem nevypovídá "o kvalitě jezdců a vozů" zdaleka tolik, jak by se laikovi mohlo zdát... Jestli to autor náhodou neví, tak díky tomu, že se vždycky v závodě jedou dvě jízdy (druhá v obráceném pořadí první osmičky ze závodu prvního) a zároveň se lepší jezdci zatěžují "balastem" (třeba Farfus byl v posledním závodem zatížen +80 kilogramy) tak celkové pořadí je zásadně ovlivněno těmito faktory. Nejlépe o tomto "socialistickém" systému závodění vypovídá to, že před posledním závodem mohlo na titul reálně útočit snad 9 jezdců (čili socialismus a progresivní zdanění úspěšných - "všichni máme stejně"). Kdyby Farfuse v poslední jízdě někdo nepostrčil a neposlal jej mimo trať, mohl klidně vyhrát... Tolik tedy k tomu zmíněnému "náskoku" (ikdyž Prilaux je tam nejlepší jezdec, to je celkem zjevné....). Jinak co se týče údajného "propadáku" SEATu, tak to sem může napsat jen opravdový zoufalec. SEATy se skoro ve všech závodech ve velkých počtech objevovaly ve vedoucích pozicích - druhá věc je, že měli spoustu kolizí sami mezi sebou a již zmíněné "socialistické" metody fungování WTCC. Takže suma sumárum: 1. Prilaux vyhrál zaslouženě 2. SEATy jezdily výborně a kdyby neměly občas smůlu, mohly klidně vyhrát pohár jezdců a konstruktérů 3. třetí místo pro obstarožní 156 a mladičkého Farfuse je vynikající výsledek, ale přiznejme si to, nebýt v kalendáři Puebla a Valencie (což jsou trati, které Alfě extrémně sedí), nebylo by to zdaleka tak dobré. 4. k závodům by se měli vyjadřovat ti, kteří jich aspoň část viděli, jinak je to opravdu imbecilní diskuse 5. SEATu ten konečný neúspěch přeju, nemají se vytahovat (jejich reklamní slogan tady zmiňuje kolega výše). Jinak Wollfa bych prosil, aby opravdu ve vztahu k Fiatu a Alfě nebyl takový demagog. Já těm značkám taky hodně fandím, ale některé jeho argumenty jsou opravdu infantilní....

Radek Ondrášík
21. listopadu • 18:26

Já se osobně o WTCC velmi zajímám, takže tyto informace jsou mi známy, stejně jako ty, že zadní náhon má automaticky závaží navíc ;-)

Murphy
21. listopadu • 21:46

Já vím, že se o ty závody zajímáš - ten začátek mého příspěvku neber doslova ;-) Každopádně si opravdu nemyslím, že by J.Muller byl lepší jezdec než Farfus nebo třeba Y.Muller a jiní od SEATu. Andy Prilaux je jiná liga než všichni ostatní. A auta bych vzájemně vůbec nesrovnával - tam hraje opravdu extrémní roli kvalita jezdců, profily tratí a to zatěžování - opravdu bych si netroufnul tvrdit, že BMW je lepší než SEAT... (jediným faktem asi je, že Chevrolet zatím nestíhá - ale já jim v podstatě fandím, větší konkurence = lepší závody).

Radek Ondrášík
22. listopadu • 7:42

Ale ono to tak musí být. Pokud je někdo první, pak musí být lepší, než ti ostatní. Lepší jako řidič nebo mít lepší auto, nebo všechno.

kiki
21. listopadu • 7:51

ze Alfa je za zenitem :-/
treba spomenut ze Alfa uz tento rok ani nechcela vo WTCC zavodit ale nakoniec sa nechali prehovorit, lebo by to bez Alfy nebolo ono. To vyhlasili samotny organizatori.
Este by som spomenul ze v BMW celkovo jazdi 19 jazdcov v Seate 13 a v Alfe 9. Jasne ze potom ma najvacsiu sancu BMW... :-O

limach
21. listopadu • 11:45

Celkově s Tebou souhlasím, jen pár upřesnění. Alfa letos jezdila jen u týmu N.technology, který dostal starší auta od bývalého továrního týmu Alfy. S tím, že N.technology je soukromý tým, který je jen něco málo podporovaný Alfou. Alfa už skutečně letos závodit nechtěla, dokud nepřipraví nová, a proč to nepřiznat, konkurenceschopnější auta, hlavně vůči nově nasazeným BMW 320 a Seatům Leon s velmi výraznými továrními podporami. Takže stabilně jezdily šampionát jen 3 Alfy. Pokud některá vypadla, a to se v divokém WTCC stává často, nebyla jiná, která by ji nahradila. Letošní rok byl pro Alfu, která je v minulosti WTCC (ETCC) veleúspěšnou značkou, prostě přechodný a dost možná, že to v příštím roce bude ještě horší, protože A149 ještě nebude hotová, GT jezdit nemůže a 159 je příliš mohutná a těžká. Možná dojde na 147. Ta tam měla podle mě už rok dva být. Přesto si myslím, že na příkladu Augusta Farfuse, který měl v posledním závodě v Macau nehoráznou smůlu a startoval do něj z 1. místa v celkovém pořadí, je vidět, že stará dobrá 156 dokáže ještě pořád vyhrávat (viz suverenita na zatáčkové trati v Pueblu).

wolff
21. listopadu • 8:40

No kdybych en článek psal já tak by tam bylo něco ve stylu...Tovární BMW splnilo svůj úkol, kdy nakonec porazilo netovární AR (do jejíž vývoje nepřišla prakticky ani kačka). Obrovská ostuda SEATU, který, kdyby nezkoupil všechny možné jezdce jak od AR, tak od BMW by měl asi velké problémy udržet pozici před Chevroletem.
Takže BMW splnilo, Bravo Alfa, Ostudný Seat a zvedající se Chevrolet.

Juha
21. listopadu • 9:11

Jestli to umíš přečíst, tak ses dostal blíž než Alfa a BMW. Měli by to lepit na přední nárazník

Doporučujeme

Články odjinud