Mistrovství světa silničních vozů WTCC ovládlo BMW

Letošní ročník mistrovství světa silničních vozů WTCC zná své konečné výsledky. Po tuhém boji zvítězil v celkovém hodnocení o pouhý jeden bod Andy Priaulx, který patří k dlouholetým účastníkům těchto závodů. Druhý skončil Jorg Muller a třetí Augusto Farfus jr.

Oba jezdci na špici jezdí s vozy BMW a jejich odstup od dalších v pořadí vypovídá o kvalitě jezdců i vozů. Ovšem velmi překvapivé je třetí místo Augusta Farfuse na voze Alfa Romeo 156. V minulosti patřily Alfy k absolutní špičce a dokázaly vyhrávat celkové pořadí, ale letos se jim moc velké šance nedávaly, protože jejich technika už je za zenitem a svá nejlepší léta má za sebou. Celkově dopadly výborně i vozy Seat, které obsadily většinu míst v první desítce.

Také pohár značek ovládla značka s modrobílým emblémem, která s přehledem porazila dotírající Seat. Třetí se přes handicap postarších vozů umístila Alfa Romeo. Čtvrtá pak skončila automobilka Chevrolet.

Pořadí jezdců

 
Jezdec
Body
Tým
Auto
1.
Andy Priaulx
73
BMW Team UK
BMW 320si
2.
Jorg Muller
72
BMW Team Germany
BMW 320si
3.
Augusto Farfus jr.
64
N.Technology
Alfa Romeo 156
4.
Yvan Myller
62
Seat Sport France
Seat Leon
5.
Gabriele Tarquini
57
Seat Sport Italia
Seat Leon
6.
Dirk Muuler
54
BMW Team Germany
BMW 320si
7.
Rickard Rydell
54
Seat Sport Sverige
Seat Leon
8.
James Thompson
54
Seat Sport UK
Seat Leon
9.
Peter Terting
49
Seat Sport Deutschland
Seat Leon
10.
Jordi Gené
36
Seat Sport Espana
Seat Leon

Hodnocení značek

  1. BMW - 254 b.
  2. Seat - 235 b.
  3. Alfa Romeo - 154 b.
  4. Chevrolet - 128 b.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků