Mistrovství světa FIA v rallye 2002 trochu jinak

Na sklonku minulého měsíce jednal v Paříži Výbor světového motoristického sportu o navrhovaných změnách a důležitých bodech celé mezinárodní scény motorsportu
Mistrovství světa FIA v rallye 2002 trochu jinak
ve vztahu k probíhajícím šampionátům pod hlavičkou FIA. Kromě ostatních sportů bylo na programu jednání o budoucnosti divácky nejpopulárnější formy motoristického sportu, a to Mistrovství světa v rallye FIA.

Protože mnohé otázky byly do té doby stále nezodpovězeny, očekávání všech účastníků, továrních a privátních týmů i organizátorů bylo velké. Do té doby stále nikdo nevěděl co se bude dít například ve věcech jako:
  • nasazení třetího továrního vozu, který bude moci bodovat v rámci světového šampionátu značek
  • startovního pořadí posádek pro jednotlivé etapy soutěží světového šampionátu pravidelného bodování příchozích "nových" výrobců v mistrovství světa značek na úkor současných účastníků - továrních týmů
  • kontroly a přístupu diváků
A několik dalších bodů. Některé z nich byly zodpovězeny, některé nikoliv.

Pouze 90 startujících na každé soutěži MS FIA

Maximálně 90 posádek a vozů bude připuštěno na start každého podniku mistrovství světa. V závislosti na různých kategoriích soutěžních vozů budou od začátku roku 2002 směrodatná následující pravidla.

Rallye MS FIA, zahrnující šampionát pro vozy kategorie Super 1600:
  • 30 vozů World Rally Car
  • 30 vozů kategorie Super 1600
  • 30 ostatních vozů
Ostatní rallye MS FIA:
  • 30 vozů World Rally Car
  • 60 ostatních vozů
Nový výrobce do MS FIA značek

Automobilová značka, která nikdy předtím v MS FIA v automobilových rallye nesoutěžila, může do světového šampionátu vstoupit po zahájení sezóny (pochopitelně se jedná o sezóny od roku 2002 a dále), avšak nebude moci bodovat ani v šampionátu značek, ani jezdců. Takovýto "výrobce - nováček" je pak povinen nasazovat nejméně dva vozy WRC, nejvíce však tři vozy WRC ve všech zbývajících podnicích soutěžního kalendáře. Například v příštím roce bude Citroen muset absolvovat celý seriál, na rozdíl od předpokládaných 50% všech podniků šampionátu. Pokud se Citroen rozhodne nasadit své vozy Xsara WRC na Rallye Monte Carlo 2002, tovární tým musí odjet všechny zbývající rallye v roce.

Systém bodování ve světovém šampionátu značek

Každý výrobce, respektive tovární tým, je povinen zúčastnit se všech podniků mistrovství světa nejméně se dvěma vozy World Rally Car, maximálně však se třemi vozy. Pouze dva nejvýše umístěné z těchto tří vozů budou na konci každé rallye moci získat body do šampionátu značek. V praxi to znamená, že neregistrovaný soutěžící nebude schopen brát body registrované posádce, která je přihlášena do šampionátu výrobců. Díky tomuto rozhodnutí nebudou oficiální týmy muset nominovat dva jezdce do MS FIA značek, kteří mohou pro svůj tým získat body. Podle nového pravidla. Všechny oficiální týmy nasadí tři vozy a dva z nich, které budou v cíli každé rallye klasifikovány na bodovaných místech nejvýše, získávají body pro značku, kterou reprezentují.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků