Mistrovství světa FIA v rallye 2002 trochu jinak – část II.

O novinkách v MS WRC jsme již psali, dnes se mimo jiné dozvíte, že o body budou bojovat tři tovární vozy každého výrobce.
Mistrovství světa FIA v rallye 2002 trochu jinak – část II.

Na sklonku června jednal v Paříži Výbor světového motoristického sportu o navrhovaných změnách a důležitých bodech celé mezinárodní scény motorsportu ve vztahu k probíhajícím šampionátům pod hlavičkou FIA. Kromě ostatních sportů bylo na programu jednání o budoucnosti divácky nejpopulárnější formy motoristického sportu, a to Mistrovství světa v rallye FIA.

Protože mnohé otázky byly do té doby stále nezodpovězeny, očekávání všech účastníků, továrních a privátních týmů i organizátorů byla velká. Do té doby stále nikdo nevěděl, co se bude dít ve věcech jako například:

  • nasazení třetího továrního vozu, který bude moci bodovat v rámci světového šampionátu značek
  • startovní pořadí posádek pro jednotlivé etapy soutěží světového šampionátu
  • pravidelné bodování příchozích „nových“ výrobců v mistrovství světa značek na úkor současných účastníků – továrních týmů
  • kontrola a přístup diváků A několik dalších bodů.
Některé z nich byly zodpovězeny, některé nikoliv. V následujících řádcích druhé části shrnutí pařížského zasedání tohoto vlivného orgánu světové automobilové federace (FIA) se hovoří o dalších sporných bodech, které však v Paříži byly objasněny a oficiálně potvrzeny.

Tři tovární vozy, tři tovární posádky = větší šance získat více bodů

S výjimkou neovlivnitelných situací, každý výrobce bude muset nominovat dva tovární jezdce pro celý seriál 14 podniků světového šampionátu, které pak nebude moci měnit. Na druhé straně bude možné měnit obsazení kokpitu třetího nasazeného vozu, který na základě svého umístění, bude moci bodovat v rámci šampionátu značek. Jméno třetího jezdce na každý podnik seriálu musí být oznámeno společně s přihláškou třetího vozu podle všech platných předpisů.

Přidělování startovních čísel

Startovní číslo jedna dostane mistr světa z předchozího ročníků světového šampionátu. Startovní číslo dvě dostane jezdec, který právě ukončenou sezónu skončil v hodnocení jezdců na druhém místě, trojka bude přidělena jezdci, jež skončil celkově třetí. Další startovní čísla budou přiděleny na základě umístění v celkové klasifikaci mistrovství světa výrobců. Tzn., že oficiální tým, který se v klasifikaci značek umístil na prvním místě (kromě týmu jezdce, jež získal titul mistra světa), získá pro své tovární vozy startovní čísla 4, 5, 6. Další výrobce v celkovém hodnocení značek pro své vozy získá startovní čísla 7, 8, 9, atd. V praxi to dále znamená, že jezdci jako například Panizzi, Delecour, Arai nebudou startovat s čísly 16, 17, 18, nýbrž s čísly, která budou následovat po přidělených startovních číslech svých týmových kolegů.

V případě velmi diskutabilní otázky zabývající se startovním pořadím během jednotlivých rallye v Paříži zatím nebylo rozhodnuto.

Mnohé světové týmy výše avizované změny v pravidlech FIA pro mistrovství světa v rallye uvítají, některé však již méně a nebo nikoliv. Úvaha o tom, jak mohou nebo budou registrovaní výrobci na tyto změny reagovat a jakým způsobem se s nimi vypořádají, bude následovat ve třetí části „Změny v pravidlech pro WRC“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků