Mistrovství světa FIA v rallye 2002 trochu jinak – část II.

O novinkách v MS WRC jsme již psali, dnes se mimo jiné dozvíte, že o body budou bojovat tři tovární vozy každého výrobce.
Mistrovství světa FIA v rallye 2002 trochu jinak – část II.

Na sklonku června jednal v Paříži Výbor světového motoristického sportu o navrhovaných změnách a důležitých bodech celé mezinárodní scény motorsportu ve vztahu k probíhajícím šampionátům pod hlavičkou FIA. Kromě ostatních sportů bylo na programu jednání o budoucnosti divácky nejpopulárnější formy motoristického sportu, a to Mistrovství světa v rallye FIA.

Protože mnohé otázky byly do té doby stále nezodpovězeny, očekávání všech účastníků, továrních a privátních týmů i organizátorů byla velká. Do té doby stále nikdo nevěděl, co se bude dít ve věcech jako například:

  • nasazení třetího továrního vozu, který bude moci bodovat v rámci světového šampionátu značek
  • startovní pořadí posádek pro jednotlivé etapy soutěží světového šampionátu
  • pravidelné bodování příchozích „nových“ výrobců v mistrovství světa značek na úkor současných účastníků – továrních týmů
  • kontrola a přístup diváků A několik dalších bodů.
Některé z nich byly zodpovězeny, některé nikoliv. V následujících řádcích druhé části shrnutí pařížského zasedání tohoto vlivného orgánu světové automobilové federace (FIA) se hovoří o dalších sporných bodech, které však v Paříži byly objasněny a oficiálně potvrzeny.

Tři tovární vozy, tři tovární posádky = větší šance získat více bodů

S výjimkou neovlivnitelných situací, každý výrobce bude muset nominovat dva tovární jezdce pro celý seriál 14 podniků světového šampionátu, které pak nebude moci měnit. Na druhé straně bude možné měnit obsazení kokpitu třetího nasazeného vozu, který na základě svého umístění, bude moci bodovat v rámci šampionátu značek. Jméno třetího jezdce na každý podnik seriálu musí být oznámeno společně s přihláškou třetího vozu podle všech platných předpisů.

Přidělování startovních čísel

Startovní číslo jedna dostane mistr světa z předchozího ročníků světového šampionátu. Startovní číslo dvě dostane jezdec, který právě ukončenou sezónu skončil v hodnocení jezdců na druhém místě, trojka bude přidělena jezdci, jež skončil celkově třetí. Další startovní čísla budou přiděleny na základě umístění v celkové klasifikaci mistrovství světa výrobců. Tzn., že oficiální tým, který se v klasifikaci značek umístil na prvním místě (kromě týmu jezdce, jež získal titul mistra světa), získá pro své tovární vozy startovní čísla 4, 5, 6. Další výrobce v celkovém hodnocení značek pro své vozy získá startovní čísla 7, 8, 9, atd. V praxi to dále znamená, že jezdci jako například Panizzi, Delecour, Arai nebudou startovat s čísly 16, 17, 18, nýbrž s čísly, která budou následovat po přidělených startovních číslech svých týmových kolegů.

V případě velmi diskutabilní otázky zabývající se startovním pořadím během jednotlivých rallye v Paříži zatím nebylo rozhodnuto.

Mnohé světové týmy výše avizované změny v pravidlech FIA pro mistrovství světa v rallye uvítají, některé však již méně a nebo nikoliv. Úvaha o tom, jak mohou nebo budou registrovaní výrobci na tyto změny reagovat a jakým způsobem se s nimi vypořádají, bude následovat ve třetí části „Změny v pravidlech pro WRC“.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků