Mise GreenLine: ŠKODA Octavia s emisemi pouhých 87 g CO2/km

ŠKODA AUTO rozšiřuje svou nabídku úsporných a ekologicky šetrných modelů GreenLine. Na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představila automobilka ekologickou verzi nové generace vozu Octavia.
Mise GreenLine: ŠKODA Octavia s emisemi pouhých 87 g CO2/km

Automobil s kombinovanou spotřebou 3,3 l nafty na 100 km vyprodukuje jen 87 g CO2 na kilometr. S touto novinkou je jako GreenLine k dispozici již šest ze sedmi současných modelových řad značky ŠKODA. U městského vozu Citigo plní roli ekologické alternativy provedení na stlačený zemní plyn (CNG), které je v nabídce od října 2012.

„Intenzivně pracujeme na dalším snižování spotřeby a emisí CO2 našich vozů. Modely značky ŠKODA patří již dnes mezi nejúspornější vozy na trhu, a navíc za příznivou cenu. Ekologickým etalonem v naší nabídce jsou modely GreenLine,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje.

Systém Start-Stop, rekuperace brzdné energie, pneumatiky se sníženým valivým odporem, k tomu optimalizace aerodynamiky, modifikace hnacího řetězce a úpravy, směřující ke snížení hmotnosti – tím se vyznačují vozy značky ŠKODA ve verzi GreenLine. Ekologický model lze snadno identifikovat pomocí plaketky GreenLine na masce chladiče a na pátých dveřích. S touto variantou se počítá pro každou modelovou řadu mladoboleslavské automobilky; výjimkou je Citigo, kde roli „zelené“ verze plní provedení na stlačený zemní plyn.

ŠKODA Octavia GreenLine, poprvé představená na IAA 2013, je poháněna vznětovým motorem 1,6 TDI o výkonu 81 kW. Vůz vypouští jen 87 g CO2/km při kombinované spotřebě pouhých 3,3 l/100 km.

Se startem nového modelu Rapid Spaceback se verze GreenLine rozšíří i na modelovou řadu Rapid. Pro Rapid GreenLine a Rapid Spaceback GreenLine bude k dispozici nový vznětový motor 1,6 TDI/66 kW. Oba vozy mají spotřebu pouhých 3,8 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 99 g/km.
Také přepracovaný vůz ŠKODA Yeti je opět k dostání i ve verzi GreenLine. ŠKODA Yeti GreenLine 1,6 TDI/77 kW s pohonem předních kol přichází s manuální pětistupňovou převodovkou. Kombinovaná spotřeba nafty činí 4,6 litru na 100 kilometrů, to odpovídá emisím CO2 ve výši 119 g/km.

Před několika týdny ŠKODA poprvé představila omlazenou modelovou řadu Superb. Vlajková loď značky ve verzi Superb GreenLine dosahuje kombinované spotřeby 4,2 l/100 km a emisí CO2 109 g/km. ŠKODA Superb Combi GreenLine spotřebuje 4,3 l/100 km, to odpovídá emisím CO2 113 g/km. Pod kapotou vozů ŠKODA Superb GreenLine a ŠKODA Superb Combi GreenLine pracuje vznětový motor 1,6 TDI/77 kW ve spojení s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou (doposud pětistupňová).

ŠKODA Fabia GreenLine patří mezi nejúspornější modely ve svém segmentu.
S motorem 1,2 TDI/55 kW a manuální pětistupňovou převodovkou se může pochlubit kombinovanou spotřebou pouhých 3,4 l/100 km a emisemi CO2 88 g/km. Pro vůz ŠKODA Fabia Combi GreenLine platí tytéž hodnoty.
ŠKODA Roomster zosobňuje kombinaci variabilního prostoru, ekonomického provozu a nízkých emisí CO2. ŠKODA Roomster GreenLine s motorem 1,2 TDI/55 kW a manuální pětistupňovou převodovkou má spotřebu 4,2 l/100 km a emise CO2 109 g/km.

ŠKODA Citigo je prvním modelem značky, který se sériově dodává s pohonem na zemní plyn. Emise CO2 modelu ŠKODA Citigo CNG činí 79 g/km. Dosáhnout této výjimečné hodnoty bylo možné díky kombinaci použitého paliva, tedy stlačeného zemního plynu (CNG), a souboru technických opatření, souhrnně nazývaného jako Green tec.

Ten zahrnuje systém Start-Stop, rekuperaci brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem. Městský vůz o výkonu 50 kW má normovanou spotřebu 4,4 m3 (2,9 kg) zemního plynu na 100 km. Dojezd vozu činí 620 km (400 km na plyn, plus 220 km na benzin z přídavné nádrže). V srpnu 2013 se mistrovi světa v úsporné jízdě Gerhardu Plattnerovi s vozem ŠKODA Citigo CNG podařil mimořádný rekord. Během pěti dnů dojel přes devět evropských zemí z italské Vicenzy až do švédského Stockholmu s průměrnou spotřebou 2,39 kg zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím CO2 65 g/km. Na trati o celkové délce 2 619 km mu na palivo vystačilo 81,24 eur.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků