Miroslav Zikmund slaví 100 let. Vzpomínal, jak s Hanzelkou cestovali

5 komentářů

ortodoxní škodovkář
14. února • 10:20

požehnaný věk :-O

puk123
14. února • 7:05

Někoho by mohla napadnout otázka, zda byla tatrovka na cestu nějak speciálně upravena nebo kontrolována. Je jisté, že nebyla. Ta, co vyrazila z Prahy totiž v severní Africe havarovala a tak v Káhiře převzali H+Z jinou z běžné dodávky. Dostala jenom stříbrný lak (přes černý) a držáky na vlaječky. Krom auta cestovatelé vychvalovali i naše pneumatiky Baťa. Kontrakty na Tatry, které uzavřeli zhatil jaguar. Edit: Ne jaguar, ale február.

souvislosti
15. února • 10:48

Včera po 20:00 na ČT24 k tomu nějaký pán říkal, že to přece jen trochu upravené bylo. Prý měli v blatnících přídavné nádrže na benzín kvůli delšímu dojezdu, a také nějaké další nádrže na vodu. Ty pneumatiky prý byly vyrobeny ze surové gumy, aby vydržely déle při vysokých teplotách. Zmiňovali i nějaký kompas původem ze stíhačky Spitfire, který ale měl odchylku cca 2,5° oproti správnému směru. Naštěstí na to brzo přišli a dělali podle toho korekce.

puk123
15. února • 12:44

Taky jsem to viděl. Nevím, jestli ty nádrže přehodili z té havarované do sériové. Nebo je ty exportované do Afriky měly taky? Gumy pak dokupovali cestou u místních prodejců. Popisovali, jak ty naše šly na dračku a sháněly se pod pultem. Amerických bylo dost.

Doporučujeme

Články odjinud