Minulý rok byl pro Hyundai v ČR zatím nejlepší v historii

V roce 2015 prodal Hyundai na českém trhu 19 362 aut. Ve srovnání s rokem 2014 se jedná o 3,7% nárůst a značka Hyundai je tak s 10,4% podílem v České republice druhou nejprodávanější. Nejžádanějšími byly modely i20, ix20 a i30. V závěru roku se také velmi dařilo novému modelu Tucson, který byl v prosinci s bezmála dvacetiprocentním tržním podílem nejprodávanějším vozem kategorie SUV-C.

Nejprodávanějším vozem automobilky Hyundai v ČR byl v minulém roce model i30. Za celý rok se jich prodalo 6 910, což představuje více než 13% tržní podíl v kategorii nižší střední třídy a šlo tak o druhý nejprodávanější vůz vůbec.

Druhý, co do počtu prodaných kusů, byl model ix20, který je s více než padesátiprocentním tržním podílem nejprodávanější v kategorii malých MPV. Výborné prodejní výsledky stále vykazují i modely i20 a ix35. Í dvacítek se prodalo 2 192 kusů a v segmentu malých vozů jde o třetí nejlepší výkon ze všech. Model ix35 byl v roce 2015 mimořádně úspěšný. Prodalo se celkem 2 003 kusů a v kategorii SUV-C byl tento vůz s 16,5% tržním podílem celkově nejprodávanější.

Daří se i jeho nástupci modelu Tucson, kterého se v České republice od září 2015 prodalo více než devět stovek kusů, automobilka však již nyní registruje více než tisíc objednávek. 

Uvedená čísla o prodejích jsou očištěna o zmanipulované prodeje a jsou tedy bez takzvaných samoregistrací, jimiž některé konkurenční značky záměrně zkreslují své skutečné prodeje. V reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků