Minulost vs. současnost: Nový VW Golf GTI se v reklamě potkává se svým předkem

Reklama je to hezká, ale stejně bychom asi raději zvolili tu starou krabičku. Jak to máte vy?

Volkswagen nám nedávno oficiálně představil novou, v pořadí již osmou generaci ostrého Golfu GTI, kterou v rámci premiéry doprovodilo i hybridní GTE a naftové GTD. U klasického GTI přitom VW nadále zmiňoval udržování tradicí s jasným přístupem k tvorbě rychlého hatchbacku. Hlavní zprávou tak bylo zachování dvoulitrového čtyřválce ve spojení s manuální převodovkou (automat DSG bude za příplatek).

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Nový VW Golf GTI oficiálně: Má 245 koní a manuál! Přiváží i úsporné GTD a GTE

Ohlédnutí na minulost je ostatně tématem i nejnovější reklamy na poslední Golf GTI. Na scéně se totiž nejprve ukazuje charakterní stařík ve formě první generace GTI z poloviny 70. let. Dvojce chlapíků se nad originálním hot hatchem rozplývá, načež první GTI na trati nevyhnutelně předjede jeho nejmladší nástupce.

Menší srovnání je na místě. Původní GTI používalo šestnáctistovku o výkonu 110 koní (81 kW), která pracovala s hmotností vozu jen okolo 810 kg. Kromě autorádia Blaupunkt jste uvnitř mnoho výbavy nenašli, což ale podtrhovalo spartánský charakter ostrého hatchbacku.

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

Nová Škoda Octavia RS oficiálně: Ta do zásuvky je klíčová. Už jsme v ní seděli!

Na druhé straně po 45 letech vývoje zde máme osmou generaci GTI, která používá přeplňovaný dvoulitr o výkonu 245 koní (180 kW) na pohotovostní hmotnost okolo 1400 kg (přesné technické údaje o novince včetně dynamiky se teprve dozvíme). Kila navíc ale samozřejmě znamenají nesrovnatelně bezpečnější a vybavenější auto pro každodenní jízdu s ohledem na standardy dnešních zákazníků.

Datum uvedení do prodeje a cenovky nového Golfu GTI zatím VW nezveřejnil. Vše bychom se ale měli dozvědět v následujících týdnech.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 136 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků