Minitest VW T-Roc 1.5 TSI ACT: Sympatické vyhlídky, ale co realita?

mpolan  |  01. 05. 2018 17:40

Tohle auto je pro mě důkaz, jak je ve světě crossoverů a SUV všechno špatně. Motor se 110 kW, který se nechová jako motor se 110 kW. Auto s rozměry téměř Golfu a prostorností stěží Pola. Spotřeba nanejvýš průměrná, při téhle velikosti spíš příšerná (6,3 litru mimo město je u motoru s vypínáním válců úlet, to by mělo jezdit pod pět). Naopak cena šílená. A taky další důkaz, že 1,5 TSI je brutálně nepovedený motor.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 05. 2018 18:19

No kdyz se kouknu a projedu tim, co dela Ford, Subaru, Toyota, tak by to jeste slo.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 05. 2018 19:02

Nějak to nevidím jako vhodnou omluvu pro naprosto nepovedenou kombinaci technologií.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  03. 05. 2018 12:04

A přitom jim zákazníci utrhají ruce...

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  01. 05. 2018 19:01

Smiešny test. Ako za sociku, autocenzura funguje.

Presstitutka sa boji na plnú hubu napísať, ze 1.5 tsi je horší ako pôvodná 1.4 tsi

Trápne, trápne, trápne.

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  01. 05. 2018 20:11

Auto se čtyřválcem které jezdí na válce dva a další dva zapne jen při vysoké zátěži je s prominutím zhovadilost, protože je to vlastně dvouválec.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  02. 05. 2018 14:39

Nepochopil jsem myšlenku, co je špatně na dvouvalci? Ja jsem měl R4 s vypinanim válců tři roky a vůbec neslo poznat, kdy auto jede na čtyři a kdy na dva válce.

Odpovědět  |   | 
Mechanik  |  01. 05. 2018 20:16

S vypínáním dvou válců no nic, aspoň bude co opravovat.

Odpovědět  |   | 
vana  |  01. 05. 2018 20:18

Nějak jsem nepochopil proč by mělo být špatně když motor s maximem výkonu při 5000 otáčkách nad šest tisíc vadne.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  01. 05. 2018 20:37

Mně připadá, že pan Mihálik čeká, že tsi má být naladěno odspod, jako staré nafty a má mít výkonovou špičku jako staré atmo. Taková divná recenze.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 05. 2018 22:03

Tak mi nepřipadá, že by v testu projevoval zrovna nadšení nad tímto motorem. Jinak přeplňovaný benzínový motor by měl dopřát jistou dávku pocitu silného zátahu z nízkých otáček, jinak by neměl pražádný smysl. A pokud jde o výkonovou špičku, tak tam samozřejmě u těchto motorů nemůže nikdo očekávat něco jako u atmosféry, ale asi by to nemělo mít až tak odevzdané chování, jak je popisováno.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  02. 05. 2018 08:44

Čo si predstavujete pod pojmom nízke otáčky. Tak cca 1200, alebo 1300? Lebo v týchto určite žiadny turbomotor z osobného auta nefunguje. Možno velkoobjem + kompresor.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 05. 2018 11:26

Trochu od tebe hloupé a trochu odpověď přeženu, jak se rozjedeš s turbomotorem, když pod 1200 až 1300 otáček dle tebe nefunguje. To snad nepůjde ani nastartovat.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  02. 05. 2018 12:39

Volá sa to spojka. Preklzom umožní pohnúť sa. Učí sa to v autoškole.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  02. 05. 2018 13:04

Já měl na mysli, že první generace byla naladěna hodně odspod, možná až moc. Ve 1300 šlapala v pohodě. Naopak, se zvyšujícími otáčkami se logicky moc nedělo. U druhé generace to nastavili trošku výše. Z testu jsem nepochopil, zda je motor v nízkých otáčkách špatný nebo je zkrátka naladěn, aby se více točil a pan redaktor tomu nepřišel na chuť.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  02. 05. 2018 14:08

Ono to je tak, ze motor s jedným turbom ma to turbo buď malé, ktoré sa točí už pri nízkych otáčkach, alebo väčšie, ktoré funguje vo vyšších. To s tým menším je hore potom neefektívne, pretože má potom naplno otvorený obtokovy ventil a žerie. Preto sa SW obmedzia otáčky a priebeh sa podobá dizlovemu. Teda v skratke je to asi takto.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 05. 2018 19:51

To je sice pěkné, že znáš spojku, ale měl by sis popojít kousek vedle, stojíš si na vedení.
Jak ti pomůže spojka u nefunkčního motoru "Lebo v týchto určite žiadny turbomotor z osobného auta nefunguje." ?

Nízké otáčky je relativní pojem a každý to má možná jinak, nebo chceš snad říci, že atmosféra zabírá stejně jako turbo?

Odpovědět  |   | 
quasimoto  |  01. 05. 2018 21:48

Ja mam s T-Rocom 1.5 TSI nasledovnu skusenost:

1. Reakcie motora - pomoze ak ma auto volbu jazdnych rezimov, kde si cez rezim Sport alebo Individual vie vodic nastavit vyrazne zivsie reakcie motora (pripadne este otupenejsie v Eco rezime)

2. Spotreba - to bolo velke prekvapenie, v Bratislave som dokazal jazdit v ramci mesta do prace a naspat (6 km cez mesto, nie obchvat) pri plynulej jazde za 5,9-6,0 litra, ak bola horsia premavka stale okolo 6,5 litra - pre mna naozaj pozitivne prekvapenie

Mimo meste a najma na dialnici spotreba nebola az taka zazracna, tam sa prejavuje vyssia stavba, odpor vzduchu a velke kolesa testovaneho auta ... Dialnica pri 140km tacho znamenala spotrebu okolo 7,2 litra, co nie je ale ale Golf by pri rovnakych podmienkach mal takmer o liter menej.

Som velmi zvedavy na Golf s tymto motorom, vyzera ze bude naozaj super pomer vykon/spotreba - to mala uz aj doterajsia 1.4 TSI 140/150k v Golfe, no u 1.5 TSI bude asi este nizsia spotreba najma v meste

3. Priestor - prakticky 1:1 s golfom hatchback, sedi sa samozrejme vyssie co je pre mnoho ludi pohodlnejsie


Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 05. 2018 18:54

nebudte prekvapeni ak zistite ze 1.0TSi je lepsi.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  01. 05. 2018 23:07

dvouválec se spotřebou 20 let starého šestiválce a to ještě kdoví jestli. No nekupte to

Odpovědět  |   | 
Velkopřevor  |  02. 05. 2018 06:05

Jasně: Hitlerwagen - náskok díky technice

Odpovědět  |   | 
Peter  |  02. 05. 2018 18:07

Rád sa poučím, ktorý 20 rokov starý trojliter jazdí v priemere za 7...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 05. 2018 18:55

z kolegovho 300E-24 som to na okreske dal ale to som sa musel ovladat....

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  02. 05. 2018 08:24

Az 15 litru na sto pod plynem 150 Koni nekde je chyba. Mel jsem Atmo trilitr 200 k pod plynem 13 litru.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  02. 05. 2018 14:10

To určite. Trojliter pod plynom tak cez 20, aj viac...

Odpovědět  |   | 
Mechanik  |  02. 05. 2018 17:16

Na to si přišel kde ty inženýre

Odpovědět  |   | 
Peter  |  02. 05. 2018 18:06

Kde? Na trackdays som jazdil napríklad na 968CS. Trojliter. Po vlastnej osi pod plynom cca 20, okruhy cez 30 ... Z3 coupé trojliter plus-mínus rovnako.

Odpovědět  |   | 
Mechanik  |  02. 05. 2018 19:24

Tvé za to nejezdim ani se čtyřlitrovou V8. A to to rozhodně nešetřim.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 05. 2018 18:56

20 vezme ZIL (na rovine).

Odpovědět  |   | 
Klik  |  02. 05. 2018 13:21

Aby to genossen s tou světlou výškou nepřehnali. U crossoveru 161 mm Trochu málo, ne?
To je i pod limitem běžných starších osobáků. Š120 L = 170 mm, Moskvič 412 = 173 mm, VAZ 2101 = 175 mm. To i vzor VAZu, Fiat 124, na tom byl se 164 mm lépe, než tenhle crossover.
https://www.youtube.com/watch...
http://www.w353.cz/srovnaniws.html...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Moskvi%C4%8D_412...
http://www.tomas-martinovsky.cz/lada_2101.html...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 05. 2018 17:38

No, nezapomínej, že dnešní "běžná" auta mívají ještě méně. Clio IV má 120 mm, Mégane 145 mm, Golf 140 mm, Polo 102 mm... a tak dále.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 05. 2018 19:01

Dobry postreh a toto vysvetluje oblubenost vsetkych moznych aut, ktore maju dostatocnu svetlu vysku. Ta rovnica dava vo vysledku vsetko mozne, co je zvysene a comu staci pohon 2k. Mne stacil doteraz takisto.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 05. 2018 18:50

Ten motor mal byt R3.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 05. 2018 04:46

Zatímco koncern vyrobil dalšího spalovacího chcípáka co se bude super prodávat, tak má dízgejtovej VW šéfik Winterkorn v USA na krku žalobičku za podvody s emisema. Aspoň někde ty boží mlýny melou.

Bývalý šéf VW Winterkorn byl kvůli emisím obviněn v USA
https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/byvaly-sef... ...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A