Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

27 komentářů

marcel kosice
9. června • 14:58

ahojte mam t6 4x4,je to nespolahlive auto motor stale v poruche,olej berie 1litr na 1000km,dvojhmotna spojka menena,pdf filter .ocelove trubky na motoru sa rozpadaju teraz ad blue v poruche uz ani nepametam co vsetko som menil .uz nemam na to nervy :-D

Peter
24. ledna • 10:47

A akým tam máte motor?

R
9. března • 13:12

Ja bych radeji MB-V aktualne s novym motorem 😎oB-]

Petr
8. března • 17:40

Tyhle vozy mame ve firme, cca 14 kousku. Spotreba je po meste mezi 12,5 az 23 litry. Nechapu ty testy pana autora, zadny ze zamestnancu se nedostane pod 12 litru se spotrebou. Auta maji najeto zatim neco pres 5.000 km, tak spolehlivost zatim nemuzu hodnotit.

Chytrak
8. března • 21:26

23 litru? To vás asi řidiči pěkné okrádají a vy jim to ještě baštite. Klasicky česky nešvar. Kouknete se na to jaká mají soukr. auta.

Kamil
14. dubna • 23:32

Už v konfiguraci 110 kW, fwd a dsg je celkem problém dostat se při rychlejším dálničním tempu pod průměrných 10,5l/100. Při rozjezdech 1 a 2° pod 23 okamžitá nejde nikdy. Takže s 4x4 na širších gumách, v kopcovitém městě a těžkém provozu plném rozjezdů nevěřím spotřebě pod 14.

VO
5. října • 1:09

Ta spořeba je hrozivá. Nechápu, kde jste k ní přišli. Buď vás řidiči hulí na naftě, nebo si to pletete s motohodinami. Měl jsem T5 96kw (9L/100km pořád) najeto skoro 500tis km a T6 110kw(7-9L/100km) najeto skoro 200tis km, vše dlouhé Caravelly 9míst. Svižná jízda. Auta jsem používal ke komerční přepravě osob v různých režimech ( město, dálnice, s klimou/bez atd.) Je to o tom jak se člověk k autu chová. 23 litrů mi nežral ani MB Sprinter 3.0L cdi (minibus) v automatu s vlekem 20ti lidma a klimou. Jestli soudíte spotřebu podle ukazatele okamžité spotřeby, tak jste trubka, o autech nic nevíte a kupte si radši kolo...

mz
8. března • 19:44

To s tím jezdíte jen v terénu, nebo jak dosahujete takových spotřeb?

Nothing
8. března • 9:03

Prijde mi to auto strasne drahé na to jaká je to krabice od bod a tím myslím karoserii.

homer
8. března • 10:05

je jediný svýho druhu - můžeš do něj naložit celý vedení firmy, pohodlně přijet na jednání kamkoliv v Evropě a žádnej trapas to není

Fri
9. března • 22:10

Jediný svého druhu už dávno není, jsou tu treba trojcata citroen peugeot toyota.
Popravde pro vw nevidím jiný důvod než konzervatismus fleet manageru a zavedene korporatni vztahy, finančně vw smysl.nedává.

Karel.
10. března • 9:11

Trojčata PSA, Toyota jezdí jako dodávky, VW a Mergl jezdí jako velká MPV, v pohodlí jízdy zásadní rozdíl.

Kamil
14. dubna • 23:14

Tak to se chlapče jdi s jedním z těch trojčat (dnes už čtyřčat) pořádně projet. S VW mám několikaset tisícové zkušenosti, a není to zase tak špatné na dodávku, ale hned první projetí s trojčetem mi předvedlo komfort podvozku a odhlučnění u VW T5 a T6 nevídané. Samozřejmě že vnitřní prostor hraje pro téčko, ale jinak...

Moik
10. března • 17:46

Teď jsem se vrátil z dovolené, kde jsem strávil týden s T6 california a sám jsem kdysi vlastníl T5 multivan rok 2009 to byl. Nic se nezměnilo, pořád to samý dokola. Docela hlučný málo pohodlný, dodávkoidní.
Zato právě ta Toyota Proace, ta mě docela nadchla.

mz
10. března • 14:05

:-D tak určitě, rozdíly v jízdě jsou minimální, v ceně maximální. Někde na YT je ruské video, kde srovnávají PSA s Multivanem. Při přejezdu retardéru s VW, jen útrpně zatínali zuby a s Proace Verso 180k mám něco najeto. By ses škrábal za uchem, proč vyvalit o 500 víc za VW.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel.
10. března • 14:39

Rozdíly jsou velké a i to je důvod, proč si i přes vysokou cenu Mulťák koupí ročně v Evropě přes 60 tis. zákazníků, kdežto Proace neprodá ani 10 tis.

mz
10. března • 16:36

Neber jen Proace, počítej i PSA a je x majitelů, kteří si pro ně šli po Multivanu, ostatně jsem jeden z nich.
Při zkušební jízdě jsem konstatoval, že jsme se od r.2005 (kdy jsem ho měl 128kw 4motion) nikam moc neposunuli. Start klíčem, hluk jako v pekařské dodávce, rány od podvozku. Každá liška chválí svůj ocas. Byl jsem pro něj rozhodnutý, ale zkušební jízda mě zklamala, zejména když začali v interiéru používat stejně kvalitní plasty, jako pro Transporter. To fakt radši Mercedes.
Celé Transporter forum řeší problémy s neustálou regenerací a tím zvýšenou spotřebou apod. Ty fatální poruchy snad už /doufám) odstranili, ale cena je mimo mísu.
Plebejská Toyota vč. PSA, jezdí úplně v pohodě.
V čem spočívá ten velký rozdíl v jízdě? Pohodlnější není, je hlučnější, víc žere, takže jediné pozitivum je, více místa v kabině podélně, když pominu tu příšernou manipulaci se sedadly, v čem nesahá Proace ani po kotníky.

Dušan Synek
10. března • 21:21

Hezky si tu chválíš vlastní garáž, ale pravda je taková, že vedle testovaného Multivanu nemá Toyota absolutně co postavit. 150kW motor nemá o 4x4 si může nechat zdát mokré sny a to nemluvím o milionu možných konfigurací interiéru, adaptivních podvozcích a hromadě dalších fíčur. Ceník Proace je jak noty na buben, ceník Multivanu jak noty pro celou českou filharmonii. Nehledě na to, že ceny vůbec nejsou tak vysoké jak zde všichni komentujete, těch ceníkových 1,6 mega co je v článku bude po slevách, které VW umí někde kolem 1,2 mega.

KN
3. dubna • 22:30

Realita prodejců VW, v době kdy jsem já i pan "MZ" kupovali bylo 1,5MIO po slevě z původních ceníkových bezmála 2 za relativně normálně vybavené...Za 1,2 byl v té době "holobyt" Trendline a myslím, že to bude pořád stejné...

mz
10. března • 21:56

Ale no... reálně je cca o 500kg lehčí, takže dynamika je ve finále i lepší, ale bohužel vyfasovala omezovač na 170. 4x4 má, ale za nesmyslné prachy, takže ano, tohle je výhoda VW, ale já 4x4 nechtěl. K čemu adaptivní podvozek, když ve finále ten v Toyotě odvede stejnou práci. Cena Multivanu je reálně 1,5, na žádných 1,2 s dph jsem se neměl šanci dostat (objednával jsem v 2/2018) a hlavně já nemám potřebu hájit si vlastní garáž, to je prostě realita, kterou majitelé VW (což chápu) špatně nesou. Já s tím autem už nejezdím, měl jsem ho jako pracovní na tahání a převoz velkých psů a postoupil jsem ho ve firmě dál. Momentálně mi tuto funkci plní F-150 5,0 V8 a to je jiná káva, bohužel i provozně.

KN
3. dubna • 22:22

Koukám že máme s VW stejné zkušenosti...
Cena přestřelená, vzhledem k tomu, co za ni člověk dostane - po druhé přebalené auto z roku 2003 :-(
Neskutečně arogantní prodej, když jsem si dovolil rozporovat nepravdivost předprodejních informací, nemožný servis - v podstatě vše s čím jsem měl problém označili za vlastnost a odmítli řešit..Důvody nutnosti vlastnit tento "koncernový skvost" již pominuly, takže návrat tam kde si mě jako zákazníka váží a neděla ze mě ko*ota od mechanika po šéfa pobočky...

Michal
10. března • 21:53

ale no tak, milion možných konfigurací interiéru - ha ha ha. Multivan je naopak naprosto tragický ve variabilitě, jiná konfigurace sedadel než 2+2+3 není možná, zádní lavice je vcelku atd. To konkurence umí lépe a je jedno zda je to PSA nebo MB. Zvlášť MB v tomto umí mnohonásobně více.

spiderwolf
8. března • 10:24

Pane bože, naštěstí ne každý je tak simplexní, aby dodávkou vozil management přes půl evropy a ještě se domníval, že nejde o trapas... ;-)

homer
8. března • 17:49

německo nebo třeba rakousko, švýcarsko opravdu není kraj světa křupane

.x.
8. března • 10:21

Jj, jediná konkurence je od Merglu a ta rezaví rychleji než jezdí.

Max
8. března • 8:12

Porad je tenhle motor v tomhle aute tak zoufale nespolehlivy?

simson33
8. března • 8:31

Problémy byly s předchozí /první/ generací motoru Bi-TDI, která měla výkon 132kW. Příčinou snad byla přílišná tepelná roztažnost pístů, které následně "brousily" válec...
Testovaná verze se 150kW už je nová /druhá/ generace, nyní s úpravou pro Euro 6d-TEMP je výkon 146kW.

Doporučujeme

Články odjinud