Minitest VW Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG: Pořád velký multitalent

Max  |  08. 03. 2019 08:12

Porad je tenhle motor v tomhle aute tak zoufale nespolehlivy?

Odpovědět  |   | 
simson33  |  08. 03. 2019 08:31

Problémy byly s předchozí /první/ generací motoru Bi-TDI, která měla výkon 132kW. Příčinou snad byla přílišná tepelná roztažnost pístů, které následně "brousily" válec...
Testovaná verze se 150kW už je nová /druhá/ generace, nyní s úpravou pro Euro 6d-TEMP je výkon 146kW.

Odpovědět  |   | 
Nothing  |  08. 03. 2019 09:03

Prijde mi to auto strasne drahé na to jaká je to krabice od bod a tím myslím karoserii.

Odpovědět  |   | 
homer  |  08. 03. 2019 10:05

je jediný svýho druhu - můžeš do něj naložit celý vedení firmy, pohodlně přijet na jednání kamkoliv v Evropě a žádnej trapas to není

Odpovědět  |   | 
.x.  |  08. 03. 2019 10:21

Jj, jediná konkurence je od Merglu a ta rezaví rychleji než jezdí.

Odpovědět  |   | 
spiderwolf  |  08. 03. 2019 10:24

Pane bože, naštěstí ne každý je tak simplexní, aby dodávkou vozil management přes půl evropy a ještě se domníval, že nejde o trapas...

Odpovědět  |   | 
homer  |  08. 03. 2019 17:49

německo nebo třeba rakousko, švýcarsko opravdu není kraj světa křupane

Odpovědět  |   | 
Fri  |  09. 03. 2019 22:10

Jediný svého druhu už dávno není, jsou tu treba trojcata citroen peugeot toyota.
Popravde pro vw nevidím jiný důvod než konzervatismus fleet manageru a zavedene korporatni vztahy, finančně vw smysl.nedává.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  10. 03. 2019 09:11

Trojčata PSA, Toyota jezdí jako dodávky, VW a Mergl jezdí jako velká MPV, v pohodlí jízdy zásadní rozdíl.

Odpovědět  |   | 
mz  |  10. 03. 2019 14:05

tak určitě, rozdíly v jízdě jsou minimální, v ceně maximální. Někde na YT je ruské video, kde srovnávají PSA s Multivanem. Při přejezdu retardéru s VW, jen útrpně zatínali zuby a s Proace Verso 180k mám něco najeto. By ses škrábal za uchem, proč vyvalit o 500 víc za VW.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  10. 03. 2019 14:39

Rozdíly jsou velké a i to je důvod, proč si i přes vysokou cenu Mulťák koupí ročně v Evropě přes 60 tis. zákazníků, kdežto Proace neprodá ani 10 tis.

Odpovědět  |   | 
mz  |  10. 03. 2019 16:36

Neber jen Proace, počítej i PSA a je x majitelů, kteří si pro ně šli po Multivanu, ostatně jsem jeden z nich.
Při zkušební jízdě jsem konstatoval, že jsme se od r.2005 (kdy jsem ho měl 128kw 4motion) nikam moc neposunuli. Start klíčem, hluk jako v pekařské dodávce, rány od podvozku. Každá liška chválí svůj ocas. Byl jsem pro něj rozhodnutý, ale zkušební jízda mě zklamala, zejména když začali v interiéru používat stejně kvalitní plasty, jako pro Transporter. To fakt radši Mercedes.
Celé Transporter forum řeší problémy s neustálou regenerací a tím zvýšenou spotřebou apod. Ty fatální poruchy snad už /doufám) odstranili, ale cena je mimo mísu.
Plebejská Toyota vč. PSA, jezdí úplně v pohodě.
V čem spočívá ten velký rozdíl v jízdě? Pohodlnější není, je hlučnější, víc žere, takže jediné pozitivum je, více místa v kabině podélně, když pominu tu příšernou manipulaci se sedadly, v čem nesahá Proace ani po kotníky.

Odpovědět  |   | 
Dušan Synek  |  10. 03. 2019 21:21

Hezky si tu chválíš vlastní garáž, ale pravda je taková, že vedle testovaného Multivanu nemá Toyota absolutně co postavit. 150kW motor nemá o 4x4 si může nechat zdát mokré sny a to nemluvím o milionu možných konfigurací interiéru, adaptivních podvozcích a hromadě dalších fíčur. Ceník Proace je jak noty na buben, ceník Multivanu jak noty pro celou českou filharmonii. Nehledě na to, že ceny vůbec nejsou tak vysoké jak zde všichni komentujete, těch ceníkových 1,6 mega co je v článku bude po slevách, které VW umí někde kolem 1,2 mega.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 03. 2019 21:53

ale no tak, milion možných konfigurací interiéru - ha ha ha. Multivan je naopak naprosto tragický ve variabilitě, jiná konfigurace sedadel než 2+2+3 není možná, zádní lavice je vcelku atd. To konkurence umí lépe a je jedno zda je to PSA nebo MB. Zvlášť MB v tomto umí mnohonásobně více.

Odpovědět  |   | 
mz  |  10. 03. 2019 21:56

Ale no... reálně je cca o 500kg lehčí, takže dynamika je ve finále i lepší, ale bohužel vyfasovala omezovač na 170. 4x4 má, ale za nesmyslné prachy, takže ano, tohle je výhoda VW, ale já 4x4 nechtěl. K čemu adaptivní podvozek, když ve finále ten v Toyotě odvede stejnou práci. Cena Multivanu je reálně 1,5, na žádných 1,2 s dph jsem se neměl šanci dostat (objednával jsem v 2/2018) a hlavně já nemám potřebu hájit si vlastní garáž, to je prostě realita, kterou majitelé VW (což chápu) špatně nesou. Já s tím autem už nejezdím, měl jsem ho jako pracovní na tahání a převoz velkých psů a postoupil jsem ho ve firmě dál. Momentálně mi tuto funkci plní F-150 5,0 V8 a to je jiná káva, bohužel i provozně.

Odpovědět  |   | 
KN  |  03. 04. 2019 22:22

Koukám že máme s VW stejné zkušenosti...
Cena přestřelená, vzhledem k tomu, co za ni člověk dostane - po druhé přebalené auto z roku 2003
Neskutečně arogantní prodej, když jsem si dovolil rozporovat nepravdivost předprodejních informací, nemožný servis - v podstatě vše s čím jsem měl problém označili za vlastnost a odmítli řešit..

Důvody nutnosti vlastnit tento "koncernový skvost" již pominuly, takže návrat tam kde si mě jako zákazníka váží a neděla ze mě ko*ota od mechanika po šéfa pobočky...

Odpovědět  |   | 
KN  |  03. 04. 2019 22:30

Realita prodejců VW, v době kdy jsem já i pan "MZ" kupovali bylo 1,5MIO po slevě z původních ceníkových bezmála 2 za relativně normálně vybavené...

Za 1,2 byl v té době "holobyt" Trendline a myslím, že to bude pořád stejné...

Odpovědět  |   | 
Moik  |  10. 03. 2019 17:46

Teď jsem se vrátil z dovolené, kde jsem strávil týden s T6 california a sám jsem kdysi vlastníl T5 multivan rok 2009 to byl. Nic se nezměnilo, pořád to samý dokola. Docela hlučný málo pohodlný, dodávkoidní.
Zato právě ta Toyota Proace, ta mě docela nadchla.

Odpovědět  |   | 
Kamil  |  14. 04. 2019 23:14

Tak to se chlapče jdi s jedním z těch trojčat (dnes už čtyřčat) pořádně projet. S VW mám několikaset tisícové zkušenosti, a není to zase tak špatné na dodávku, ale hned první projetí s trojčetem mi předvedlo komfort podvozku a odhlučnění u VW T5 a T6 nevídané. Samozřejmě že vnitřní prostor hraje pro téčko, ale jinak...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  08. 03. 2019 17:40

Tyhle vozy mame ve firme, cca 14 kousku. Spotreba je po meste mezi 12,5 az 23 litry. Nechapu ty testy pana autora, zadny ze zamestnancu se nedostane pod 12 litru se spotrebou. Auta maji najeto zatim neco pres 5.000 km, tak spolehlivost zatim nemuzu hodnotit.

Odpovědět  |   | 
mz  |  08. 03. 2019 19:44

To s tím jezdíte jen v terénu, nebo jak dosahujete takových spotřeb?

Odpovědět  |   | 
Chytrak  |  08. 03. 2019 21:26

23 litru? To vás asi řidiči pěkné okrádají a vy jim to ještě baštite. Klasicky česky nešvar. Kouknete se na to jaká mají soukr. auta.

Odpovědět  |   | 
Kamil  |  14. 04. 2019 23:32

Už v konfiguraci 110 kW, fwd a dsg je celkem problém dostat se při rychlejším dálničním tempu pod průměrných 10,5l/100. Při rozjezdech 1 a 2° pod 23 okamžitá nejde nikdy. Takže s 4x4 na širších gumách, v kopcovitém městě a těžkém provozu plném rozjezdů nevěřím spotřebě pod 14.

Odpovědět  |   | 
R  |  09. 03. 2019 13:12

Ja bych radeji MB-V aktualne s novym motorem 😎o

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 45 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A