Minitest VW Golf GTI Performance: Odpověď na většinu otázek

Tom  |  24. 12. 2017 10:10

Ale golf GTI uz davno neni ostry hatchback, ale presne jak bylo na zacatku zmineno, je to univerzal, pokud clovek nema na dve auta a chce neco rychlejsiho. Pak je GTI jedna z moznych voleb, kdy se clovek nemusi bat, na kterem retarderu necha pulku auta, jako treba u typeR.
Ale HH u golfa je uz pouze R a i to je trochu kompromis pro denni pouziti.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  24. 12. 2017 11:22

No já bych řekl, že ostrý hatch musí mít i to denní použití a být univerzální, jinak ztrácí smysl. Pokud je postavený jenom na okruh, tak je to nesmysl, protože na okruh se hodí daleko lépe jiné koncepce (motor uprostřed nebo vpředu podél a pohon zadních nebo všech kol) než hatchback a to zvláště v předohrabu jako zde testované GTI, kde koncepce s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol má pro okruhové nasazení své jasné a nepřekročitelné limity jak v oblasti maxima přenášeného výkonu tak i ve vyvážení v oblouku. Když mám dost peněz na druhé auto pro zábavu, tak je jasná volba Cayman, 4C nebo dnes možná Alpina nebo v případě movitějších jezdců cokoliv silnějšího (911, R8, 488, Huracan). Kupovat si jako druhé auto pro zábavu sebeostřejší předohrab mi přijde jako místo štangle uheráku koupit metrák sekané. Ale každý je svého štěstí strůjcem a každý nechť si koupí cokoliv podle svého gusta.

Odpovědět  |   | 
tom  |  24. 12. 2017 12:49

Tak s tim zcela souhlasím, nicméně dost lidi to vidi opačně. Kdyz jsem pred pul rokem vybiral auto, tak jsem taky skončil u cupry st. Dost místa pro rodinu, na lyze a pro manželku ideal pohon všech kol a občas se s tim da take zařadit, aniž by me auto nejak výrazně omezovalo v denním pouziti.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  24. 12. 2017 13:53

no dať o 10t€ viac oproti R-ku a 6t€, oproti GTi, tak nie ďakujem neprosím.

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  25. 12. 2017 13:48

Chtělo by to porovnávat objektivněji, a co možno nejpodobnější auta. Proč neporovnat toto auto s Hyundai i20 N ovšem v provedení Performance, který má za podobnou, avšak nižší cenu vyšší výkon, lepší zrychlení, výrazně lepší jízdní vlastnosti a je zábavnější?
Že by to fanouškům značky VW způsobilo nějaké trauma, kdyby zjistili, že Hyundai má pravděpodobně nejlepší HH současnosti?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  25. 12. 2017 19:28

Trochu tě opravím, je to i30 N. A taková menší úvaha. Řešit u aut všeobecně něco jako "nejlepší" je ve své podstatě nesmysl, protože každý máme jiné preference.

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  26. 12. 2017 07:54

Děkuji za opravu, samo, že i30 N

Odpovědět  |   | 
Saman  |  25. 12. 2017 19:19

I30N , zatim od recenzentu sama chvala, jak na okruhu tak hlavne na okreskach, prvni velke testy s timhle autem budou hodne zajimave, holt ma oklikou geny M diky svim tvurcum, a je videt ze to ze dostali tvurci volne ruce prineslo ovoce

Odpovědět  |   | 
Provo  |  25. 12. 2017 19:34

Velké testy již proběhly, je to dobré auto, ale na špičku třídy (CTR, GTI) to nestačí.
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/britain... ...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  25. 12. 2017 21:20

Provo: O tom jestli stačí či nestačí rozhodne jen a pouze zákazník, respektive majitel, a ne subjektivní hodnocení čtyřech testerů. Představ si, že CTR může vypadnout z výběru díky takové "prkotině" jakou je design. Jak už jsem tu jednou psal, nemá smysl řešit stačí/nestačí nebo nejlepší/nejhorší. Takhle rovnice jednoduše nemá řešení. A nejvtipnější je na tom to, že tuto rovnici řeší především internetoví bychaři a plakátoví kovbojové, kteří si ta auta v reálu nikdy nepořídí.

Odpovědět  |   | 
Provo  |  25. 12. 2017 22:30

Já jsem pouze reagoval na nadhozené testování těch aut a dal jsem výsledek těch testů. O tom, že ve finále rozhodnou zákazníci hlasováním svých peněženek a výsledné prodeje není žádného sporu. Na 99% je vítěz jasný, Golf má v této třídě takovou dominanci, že kdokoliv nemá v dohledné době šanci sesadit jej z trůnu.

Odpovědět  |   | 
Creator  |  13. 01. 2018 16:45

Golf GTI Performance na i30N nestačí, není v žádném případě jejím konkurentem. i30 je minimálně o level výš:
https://www.garaz.cz/magazin/garaz-tv/3005010-... ...

Odpovědět  |   | 
trader-krakra  |  26. 12. 2017 11:11

Todle auto mě zajímá obecně.
Honda Civic TypeR se poněkud odklonil jinam a ke všemu je to hnusný.
Focus RS je drahej, Peugeota ani omylem, Hyundai neznám.

Odpovědět  |   | 
jouda  |  28. 12. 2017 17:17

Zkus Cupru. Je hezčí než GTI, rychlejší a levnější, zbytek je cca stejný.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan