Minitest VW Golf GTI Performance: Odpověď na většinu otázek

Tom  |  24. 12. 2017 10:10

Ale golf GTI uz davno neni ostry hatchback, ale presne jak bylo na zacatku zmineno, je to univerzal, pokud clovek nema na dve auta a chce neco rychlejsiho. Pak je GTI jedna z moznych voleb, kdy se clovek nemusi bat, na kterem retarderu necha pulku auta, jako treba u typeR.
Ale HH u golfa je uz pouze R a i to je trochu kompromis pro denni pouziti.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  24. 12. 2017 11:22

No já bych řekl, že ostrý hatch musí mít i to denní použití a být univerzální, jinak ztrácí smysl. Pokud je postavený jenom na okruh, tak je to nesmysl, protože na okruh se hodí daleko lépe jiné koncepce (motor uprostřed nebo vpředu podél a pohon zadních nebo všech kol) než hatchback a to zvláště v předohrabu jako zde testované GTI, kde koncepce s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol má pro okruhové nasazení své jasné a nepřekročitelné limity jak v oblasti maxima přenášeného výkonu tak i ve vyvážení v oblouku. Když mám dost peněz na druhé auto pro zábavu, tak je jasná volba Cayman, 4C nebo dnes možná Alpina nebo v případě movitějších jezdců cokoliv silnějšího (911, R8, 488, Huracan). Kupovat si jako druhé auto pro zábavu sebeostřejší předohrab mi přijde jako místo štangle uheráku koupit metrák sekané. Ale každý je svého štěstí strůjcem a každý nechť si koupí cokoliv podle svého gusta.

Odpovědět  |   | 
tom  |  24. 12. 2017 12:49

Tak s tim zcela souhlasím, nicméně dost lidi to vidi opačně. Kdyz jsem pred pul rokem vybiral auto, tak jsem taky skončil u cupry st. Dost místa pro rodinu, na lyze a pro manželku ideal pohon všech kol a občas se s tim da take zařadit, aniž by me auto nejak výrazně omezovalo v denním pouziti.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  24. 12. 2017 13:53

no dať o 10t€ viac oproti R-ku a 6t€, oproti GTi, tak nie ďakujem neprosím.

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  25. 12. 2017 13:48

Chtělo by to porovnávat objektivněji, a co možno nejpodobnější auta. Proč neporovnat toto auto s Hyundai i20 N ovšem v provedení Performance, který má za podobnou, avšak nižší cenu vyšší výkon, lepší zrychlení, výrazně lepší jízdní vlastnosti a je zábavnější?
Že by to fanouškům značky VW způsobilo nějaké trauma, kdyby zjistili, že Hyundai má pravděpodobně nejlepší HH současnosti?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  25. 12. 2017 19:28

Trochu tě opravím, je to i30 N. A taková menší úvaha. Řešit u aut všeobecně něco jako "nejlepší" je ve své podstatě nesmysl, protože každý máme jiné preference.

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  26. 12. 2017 07:54

Děkuji za opravu, samo, že i30 N

Odpovědět  |   | 
Saman  |  25. 12. 2017 19:19

I30N , zatim od recenzentu sama chvala, jak na okruhu tak hlavne na okreskach, prvni velke testy s timhle autem budou hodne zajimave, holt ma oklikou geny M diky svim tvurcum, a je videt ze to ze dostali tvurci volne ruce prineslo ovoce

Odpovědět  |   | 
Provo  |  25. 12. 2017 19:34

Velké testy již proběhly, je to dobré auto, ale na špičku třídy (CTR, GTI) to nestačí.
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/britain... ...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  25. 12. 2017 21:20

Provo: O tom jestli stačí či nestačí rozhodne jen a pouze zákazník, respektive majitel, a ne subjektivní hodnocení čtyřech testerů. Představ si, že CTR může vypadnout z výběru díky takové "prkotině" jakou je design. Jak už jsem tu jednou psal, nemá smysl řešit stačí/nestačí nebo nejlepší/nejhorší. Takhle rovnice jednoduše nemá řešení. A nejvtipnější je na tom to, že tuto rovnici řeší především internetoví bychaři a plakátoví kovbojové, kteří si ta auta v reálu nikdy nepořídí.

Odpovědět  |   | 
Provo  |  25. 12. 2017 22:30

Já jsem pouze reagoval na nadhozené testování těch aut a dal jsem výsledek těch testů. O tom, že ve finále rozhodnou zákazníci hlasováním svých peněženek a výsledné prodeje není žádného sporu. Na 99% je vítěz jasný, Golf má v této třídě takovou dominanci, že kdokoliv nemá v dohledné době šanci sesadit jej z trůnu.

Odpovědět  |   | 
Creator  |  13. 01. 2018 16:45

Golf GTI Performance na i30N nestačí, není v žádném případě jejím konkurentem. i30 je minimálně o level výš:
https://www.garaz.cz/magazin/garaz-tv/3005010-... ...

Odpovědět  |   | 
trader-krakra  |  26. 12. 2017 11:11

Todle auto mě zajímá obecně.
Honda Civic TypeR se poněkud odklonil jinam a ke všemu je to hnusný.
Focus RS je drahej, Peugeota ani omylem, Hyundai neznám.

Odpovědět  |   | 
jouda  |  28. 12. 2017 17:17

Zkus Cupru. Je hezčí než GTI, rychlejší a levnější, zbytek je cca stejný.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A