Minitest Volvo V60 T6 AWD: Učitel zeměpisu dálničním teroristou

29 komentářů

jean
21. prosince • 5:54

Jeden dovod, preco by som mal chciet dvojliter bez valcov so spotrebou slusneho osemvalca?

skodafil
22. prosince • 6:37

Napadaji mne hned tri duvody. Prvnim je, pokud o aute vite jen to, ze jede a je to pro Vas spotrebak. Prida se druhy, marketing a treti, specificky design exterieru i interieru. Svou klientelu to ma.

Mirek
20. prosince • 15:24

Kola z minulého testu byla r18.

David
20. prosince • 10:32

Já hlavně nechápu ten rozdíl oproti staré V8 4,4. S XC90 je mám dlouhodobý kombinovaný průměr za 13 a dálniční přesuny jezdím za 10. Tak kde je ten pokrok za 15 let při těhle spotřebách a je to poloviční motor co do objemu i počtu válců.

mike
23. prosince • 13:51

a hlavně s poloviční výdrží oproti starší V8 - leje se do toho 0w20 olej a to auto se bohužel 200tkm ani nedočká...a spotřeba průměrná je stejná a při spěchu ten R4 žere ještě víc...

marty
20. prosince • 13:15

atmosfera no...

Stan
20. prosince • 9:55

Krásné auto, kterému by slušel šestiválec.

KCP
20. prosince • 11:07

No nejdříve by mu slušela změna koncepce z motoru napříč na motor uložený podélně a pak teprve ten šestiválec.

eLzyx
20. prosince • 12:31

tady ta diskuze je o Volvu, takže na motor napříč zapomeň. To se neslučuje s bezpečnostními standardy Volva. Ale šestiválec by tomu slušel, to je fakt

KCP
20. prosince • 13:27

Chtěl jsi říci snad podél. Šestiválec napříč znamená akorát přetížený předek a jízdní vlastnosti rozeběhnutého slona. A bezpečnost jde zajistit úplně stejně u motoru podél jako u motoru napříč. Motor napříč je samozřejmě levnější a prostorově méně náročné řešení, toť jeho jediné výhody.

eLzyx
20. prosince • 16:40

ale prdlajz. Zastavět řadový šestiválec napříč je poměrně technický "majstrštyk", protože se tam pořádně nevejde. Přesto to Volvo dělalo a to kvůli bezpečnosti. Lépe to funguje jako další deformační zóna a to i v případě nárazu do sloupu. Motor, co je podél, ti při nárazu na sloup uhne a dál se pohlcení energie neúčastní.
Že jde zajistit bezpečnost i u podélné zástavby? Leda za cenu zvýšení hmotnosti a dodatečných výztuh.
A vyvážení resp. hmota před nápravou? Jaký je rozdíl mezi tím, když je ta R6 napříč na nápravě a před nápravu čumí jen malá část bloku a sání proti R6 podél, která čumí minimálně 2 válci před nápravu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KCP
20. prosince • 21:18

Šestiválec napříč dělal v mainstreamu kde kdo, počínaje Golfem s VR6, přes Alfy až třeba po Citroen. Žádná věda.
Motor napříč je před nápravou a to včetně spojky a převodovky popř. automatické převodovky plus na nápravě je diferenciál. Stačí se podívat na obrázky kde je do kastle uchycená přední náprava (domeček tlumičů) a jak je pře nimi vyložený napříč uložený motor
https://www.motortrend.com/cars/volvo/xc90/2017/...
R6 podélně má tři válce před nápravou, tři za nápravou, spojku a převodovku za nápravou, diferenciál vzadu, rozdělení hmotnosti někde kolem 50:50. Podélně uložený R4 má vyšší hmotnost na zadku, příčně na předku, stačí se podívat na čísla.
BMW s R4 46:54
Volvo s R4 55:45
https://www.autobild.de/artikel/bmw-5er-touring-j... ...
Když tam dáš šestiválce, tak BMW bude na 50:50, Volvo někde na 60:40.

eLzyx
21. prosince • 6:56

mícháš hrušky s jablkama ... VR6, V6, R6 ... má pak taková diskuze smysl? Odpovím si sám, nemá.

KCP
21. prosince • 9:07

Jestli je motor VR6, V6 nebo R6 nemění ani čárku na podstatě problému, u příčného uložení takového motoru bude auto vždy nevyvážené s převahou hmotnosti na předku, u podélného uložení bude auto vyvážené s rozdělením hmotnosti přibližně 50:50, takže mainstreamová koncepce s motorem napříč nikdy nedosáhne jízdních kvalit prémiové koncepce s motorem podél.

skodafil
22. prosince • 6:33

A to zapominame na V8 vpredu napric. I to dokazala rada automobilek, vcetne Volva, pod haubnu nacpat.

praotec Prejt
20. prosince • 9:29

Velky konkurent Fabie combi...nicmene ani tak jeji pozice v zadnem pripade neohrozi.

Carl Johnson
21. prosince • 2:18

Nekvič.

Zelí
20. prosince • 9:16

S takovým motorem nařízenou spotřebu z bruselu 2,6 litrů na 100km v roce 2025 nedosáhnou. Tento motor je paleontologická vykopávka z doby kolem roku 2004.

Saman
21. prosince • 14:39

v roce 2025 tam tech spalovacich motoru bude v prodejich Volva minimalni mnozstvi, chteji pokud vim podle prohlaseni spolehat od 2022-23 jen na plug-in hybridy a elektriky, vse tedy auta do zasuvky

Kankunen
20. prosince • 8:28

To je celý problém těchto motorů, nikdo nechce plýtvat a tak najednou jedeš s 300koňovým benzínem po dálnici 130 a se 150 koňovým dieslem 150. A ještě to umí atmosféry od Mazdy.

Leoš
20. prosince • 9:45

Jenže tohle alespoň umí jet rychle, atmosféry od Mazdy mají dynamiku s bídou jako ty diesely.

Pietro
20. prosince • 10:36

Ani to ne, vrcholná Ma6 má problém dynamicky uviset střed dieselových motorizací v dieselu
http://www.zeperfs.com/en/duel6168-5857.htm...
Na vrcholné diesely se vrcholná Ma6 v benalu vůbec nechytá
http://www.zeperfs.com/en/duel6168-5545.htm...
A vedle vrcholných benalů konkurence vypadá vrcholná Ma6 vyloženě trapně.
http://www.zeperfs.com/en/duel6168-6528.htm...

skodafil
22. prosince • 6:30

No nevim, moc jsem s Mazdou 2,5 nenajel, ale vykonem jsem veru nestradal. Jelo to jak z praku. Ze by to na vetsinu aut na silnici nestacilo? Toho jsem si skutecne nevsiml.

jediný pravý LOL
20. prosince • 9:56

Chce to upgradovat neschopného řidiče.

Adam
20. prosince • 10:17

Neříkám, že by mi motory od Mazdy byly nesympatické, ale ta dynamika není ani v absolutních číslech (tj. řadím jak mám) nic extra (a sebelepší řidič s tím nic neudělá).

Mazda 6 Combi, 2.0 Skyactiv 145 koní
0-100 km/h za 10,0s
max. 206 km/hOctavia Combi 1.0 TSI, 110 koní
0-100 km/h za 10,2s
max. 199 km/hOctavia Combi 1.5 TSI, 150 koní
0-100 km/h za 8,4s
max. 215 km/h

bzzz
20. prosince • 16:20

K cemu resp jak casto je dobre z 0 na 100? Ve meste asi nejcasteji z 0 na 50, mimo obec asi z 50 na 100 a na dalnici rekneme potrebujes z 80/110/130 vejs. Nebo to ma linearni prubeh?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adam
21. prosince • 10:26

Akcelerace 0-100 a Vmax se reálně v provozu moc nevyskytují, pravda.
Ale je to benchmark, podle kterého se dá udělat alespoň základní srovnání absolutní dynamiky auta. I když to není lineární, pokud mám auto s maximální rychlostí 200 km/h, předpokládám, že i např. ve 160 km/h bude zrychlovat lépe než to, které má max 180 km/h.Protože pokud bych vzal např. 60-100 na 4. rychlostní stupeň, což je třeba mnohem reálnější situace, potom se okamžitě ozve někdo s tím, že přece každé auto má jiné převody, jinak položené maximum výkonu a točivého momentu, atd. atd.

Kankunen
20. prosince • 15:14

V testu tigi podle papírů měl být o 1,5 sekundy rychlejší než cx5, ale při měření byla mazda rychlejší.

Petr
20. prosince • 8:39

A od příštího roku žádná nafta.

Doporučujeme

Články odjinud