Minitest Volvo V60 T6 AWD: Učitel zeměpisu dálničním teroristou

Kankunen  |  20. 12. 2018 08:28

To je celý problém těchto motorů, nikdo nechce plýtvat a tak najednou jedeš s 300koňovým benzínem po dálnici 130 a se 150 koňovým dieslem 150. A ještě to umí atmosféry od Mazdy.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  20. 12. 2018 08:39

A od příštího roku žádná nafta.

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  20. 12. 2018 09:45

Jenže tohle alespoň umí jet rychle, atmosféry od Mazdy mají dynamiku s bídou jako ty diesely.

Odpovědět  |   | 
jediný pravý LOL  |  20. 12. 2018 09:56

Chce to upgradovat neschopného řidiče.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  20. 12. 2018 10:17

Neříkám, že by mi motory od Mazdy byly nesympatické, ale ta dynamika není ani v absolutních číslech (tj. řadím jak mám) nic extra (a sebelepší řidič s tím nic neudělá).

Mazda 6 Combi, 2.0 Skyactiv 145 koní
0-100 km/h za 10,0s
max. 206 km/h

Octavia Combi 1.0 TSI, 110 koní
0-100 km/h za 10,2s
max. 199 km/h

Octavia Combi 1.5 TSI, 150 koní
0-100 km/h za 8,4s
max. 215 km/h

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  20. 12. 2018 15:14

V testu tigi podle papírů měl být o 1,5 sekundy rychlejší než cx5, ale při měření byla mazda rychlejší.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 12. 2018 16:20

K cemu resp jak casto je dobre z 0 na 100? Ve meste asi nejcasteji z 0 na 50, mimo obec asi z 50 na 100 a na dalnici rekneme potrebujes z 80/110/130 vejs. Nebo to ma linearni prubeh?

Odpovědět  |   | 
Adam  |  21. 12. 2018 10:26

Akcelerace 0-100 a Vmax se reálně v provozu moc nevyskytují, pravda.
Ale je to benchmark, podle kterého se dá udělat alespoň základní srovnání absolutní dynamiky auta. I když to není lineární, pokud mám auto s maximální rychlostí 200 km/h, předpokládám, že i např. ve 160 km/h bude zrychlovat lépe než to, které má max 180 km/h.

Protože pokud bych vzal např. 60-100 na 4. rychlostní stupeň, což je třeba mnohem reálnější situace, potom se okamžitě ozve někdo s tím, že přece každé auto má jiné převody, jinak položené maximum výkonu a točivého momentu, atd. atd.

Odpovědět  |   | 
Pietro  |  20. 12. 2018 10:36

Ani to ne, vrcholná Ma6 má problém dynamicky uviset střed dieselových motorizací v dieselu
http://www.zeperfs.com/en/duel6168-5857.htm...
Na vrcholné diesely se vrcholná Ma6 v benalu vůbec nechytá
http://www.zeperfs.com/en/duel6168-5545.htm...
A vedle vrcholných benalů konkurence vypadá vrcholná Ma6 vyloženě trapně.
http://www.zeperfs.com/en/duel6168-6528.htm...

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  22. 12. 2018 06:30

No nevim, moc jsem s Mazdou 2,5 nenajel, ale vykonem jsem veru nestradal. Jelo to jak z praku. Ze by to na vetsinu aut na silnici nestacilo? Toho jsem si skutecne nevsiml.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 12. 2018 09:16

S takovým motorem nařízenou spotřebu z bruselu 2,6 litrů na 100km v roce 2025 nedosáhnou. Tento motor je paleontologická vykopávka z doby kolem roku 2004.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  21. 12. 2018 14:39

v roce 2025 tam tech spalovacich motoru bude v prodejich Volva minimalni mnozstvi, chteji pokud vim podle prohlaseni spolehat od 2022-23 jen na plug-in hybridy a elektriky, vse tedy auta do zasuvky

Odpovědět  |   | 
praotec Prejt  |  20. 12. 2018 09:29

Velky konkurent Fabie combi...nicmene ani tak jeji pozice v zadnem pripade neohrozi.

Odpovědět  |   | 
Carl Johnson  |  21. 12. 2018 02:18

Nekvič.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  20. 12. 2018 09:55

Krásné auto, kterému by slušel šestiválec.

Odpovědět  |   | 
KCP  |  20. 12. 2018 11:07

No nejdříve by mu slušela změna koncepce z motoru napříč na motor uložený podélně a pak teprve ten šestiválec.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  20. 12. 2018 12:31

tady ta diskuze je o Volvu, takže na motor napříč zapomeň. To se neslučuje s bezpečnostními standardy Volva. Ale šestiválec by tomu slušel, to je fakt

Odpovědět  |   | 
KCP  |  20. 12. 2018 13:27

Chtěl jsi říci snad podél. Šestiválec napříč znamená akorát přetížený předek a jízdní vlastnosti rozeběhnutého slona. A bezpečnost jde zajistit úplně stejně u motoru podél jako u motoru napříč. Motor napříč je samozřejmě levnější a prostorově méně náročné řešení, toť jeho jediné výhody.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  20. 12. 2018 16:40

ale prdlajz. Zastavět řadový šestiválec napříč je poměrně technický "majstrštyk", protože se tam pořádně nevejde. Přesto to Volvo dělalo a to kvůli bezpečnosti. Lépe to funguje jako další deformační zóna a to i v případě nárazu do sloupu. Motor, co je podél, ti při nárazu na sloup uhne a dál se pohlcení energie neúčastní.
Že jde zajistit bezpečnost i u podélné zástavby? Leda za cenu zvýšení hmotnosti a dodatečných výztuh.
A vyvážení resp. hmota před nápravou? Jaký je rozdíl mezi tím, když je ta R6 napříč na nápravě a před nápravu čumí jen malá část bloku a sání proti R6 podél, která čumí minimálně 2 válci před nápravu.

Odpovědět  |   | 
KCP  |  20. 12. 2018 21:18

Šestiválec napříč dělal v mainstreamu kde kdo, počínaje Golfem s VR6, přes Alfy až třeba po Citroen. Žádná věda.
Motor napříč je před nápravou a to včetně spojky a převodovky popř. automatické převodovky plus na nápravě je diferenciál. Stačí se podívat na obrázky kde je do kastle uchycená přední náprava (domeček tlumičů) a jak je pře nimi vyložený napříč uložený motor
https://www.motortrend.com/cars/volvo/xc90/2017/...
R6 podélně má tři válce před nápravou, tři za nápravou, spojku a převodovku za nápravou, diferenciál vzadu, rozdělení hmotnosti někde kolem 50:50. Podélně uložený R4 má vyšší hmotnost na zadku, příčně na předku, stačí se podívat na čísla.
BMW s R4 46:54
Volvo s R4 55:45
https://www.autobild.de/artikel/bmw-5er-touring-j... ...
Když tam dáš šestiválce, tak BMW bude na 50:50, Volvo někde na 60:40.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  21. 12. 2018 06:56

mícháš hrušky s jablkama ... VR6, V6, R6 ... má pak taková diskuze smysl? Odpovím si sám, nemá.

Odpovědět  |   | 
KCP  |  21. 12. 2018 09:07

Jestli je motor VR6, V6 nebo R6 nemění ani čárku na podstatě problému, u příčného uložení takového motoru bude auto vždy nevyvážené s převahou hmotnosti na předku, u podélného uložení bude auto vyvážené s rozdělením hmotnosti přibližně 50:50, takže mainstreamová koncepce s motorem napříč nikdy nedosáhne jízdních kvalit prémiové koncepce s motorem podél.

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  22. 12. 2018 06:33

A to zapominame na V8 vpredu napric. I to dokazala rada automobilek, vcetne Volva, pod haubnu nacpat.

Odpovědět  |   | 
David  |  20. 12. 2018 10:32

Já hlavně nechápu ten rozdíl oproti staré V8 4,4. S XC90 je mám dlouhodobý kombinovaný průměr za 13 a dálniční přesuny jezdím za 10. Tak kde je ten pokrok za 15 let při těhle spotřebách a je to poloviční motor co do objemu i počtu válců.

Odpovědět  |   | 
marty  |  20. 12. 2018 13:15

atmosfera no...

Odpovědět  |   | 
mike  |  23. 12. 2018 13:51

a hlavně s poloviční výdrží oproti starší V8 - leje se do toho 0w20 olej a to auto se bohužel 200tkm ani nedočká...a spotřeba průměrná je stejná a při spěchu ten R4 žere ještě víc...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 12. 2018 15:24

Kola z minulého testu byla r18.

Odpovědět  |   | 
jean  |  21. 12. 2018 05:54

Jeden dovod, preco by som mal chciet dvojliter bez valcov so spotrebou slusneho osemvalca?

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  22. 12. 2018 06:37

Napadaji mne hned tri duvody. Prvnim je, pokud o aute vite jen to, ze jede a je to pro Vas spotrebak. Prida se druhy, marketing a treti, specificky design exterieru i interieru. Svou klientelu to ma.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 50 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A