Minitest Volvo V60 T6 AWD: Učitel zeměpisu dálničním teroristou

Kankunen  |  20. 12. 2018 08:28

To je celý problém těchto motorů, nikdo nechce plýtvat a tak najednou jedeš s 300koňovým benzínem po dálnici 130 a se 150 koňovým dieslem 150. A ještě to umí atmosféry od Mazdy.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  20. 12. 2018 08:39

A od příštího roku žádná nafta.

Odpovědět  |   | 
Leoš  |  20. 12. 2018 09:45

Jenže tohle alespoň umí jet rychle, atmosféry od Mazdy mají dynamiku s bídou jako ty diesely.

Odpovědět  |   | 
jediný pravý LOL  |  20. 12. 2018 09:56

Chce to upgradovat neschopného řidiče.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  20. 12. 2018 10:17

Neříkám, že by mi motory od Mazdy byly nesympatické, ale ta dynamika není ani v absolutních číslech (tj. řadím jak mám) nic extra (a sebelepší řidič s tím nic neudělá).

Mazda 6 Combi, 2.0 Skyactiv 145 koní
0-100 km/h za 10,0s
max. 206 km/h

Octavia Combi 1.0 TSI, 110 koní
0-100 km/h za 10,2s
max. 199 km/h

Octavia Combi 1.5 TSI, 150 koní
0-100 km/h za 8,4s
max. 215 km/h

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  20. 12. 2018 15:14

V testu tigi podle papírů měl být o 1,5 sekundy rychlejší než cx5, ale při měření byla mazda rychlejší.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 12. 2018 16:20

K cemu resp jak casto je dobre z 0 na 100? Ve meste asi nejcasteji z 0 na 50, mimo obec asi z 50 na 100 a na dalnici rekneme potrebujes z 80/110/130 vejs. Nebo to ma linearni prubeh?

Odpovědět  |   | 
Adam  |  21. 12. 2018 10:26

Akcelerace 0-100 a Vmax se reálně v provozu moc nevyskytují, pravda.
Ale je to benchmark, podle kterého se dá udělat alespoň základní srovnání absolutní dynamiky auta. I když to není lineární, pokud mám auto s maximální rychlostí 200 km/h, předpokládám, že i např. ve 160 km/h bude zrychlovat lépe než to, které má max 180 km/h.

Protože pokud bych vzal např. 60-100 na 4. rychlostní stupeň, což je třeba mnohem reálnější situace, potom se okamžitě ozve někdo s tím, že přece každé auto má jiné převody, jinak položené maximum výkonu a točivého momentu, atd. atd.

Odpovědět  |   | 
Pietro  |  20. 12. 2018 10:36

Ani to ne, vrcholná Ma6 má problém dynamicky uviset střed dieselových motorizací v dieselu
http://www.zeperfs.com/en/duel6168-5857.htm...
Na vrcholné diesely se vrcholná Ma6 v benalu vůbec nechytá
http://www.zeperfs.com/en/duel6168-5545.htm...
A vedle vrcholných benalů konkurence vypadá vrcholná Ma6 vyloženě trapně.
http://www.zeperfs.com/en/duel6168-6528.htm...

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  22. 12. 2018 06:30

No nevim, moc jsem s Mazdou 2,5 nenajel, ale vykonem jsem veru nestradal. Jelo to jak z praku. Ze by to na vetsinu aut na silnici nestacilo? Toho jsem si skutecne nevsiml.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 12. 2018 09:16

S takovým motorem nařízenou spotřebu z bruselu 2,6 litrů na 100km v roce 2025 nedosáhnou. Tento motor je paleontologická vykopávka z doby kolem roku 2004.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  21. 12. 2018 14:39

v roce 2025 tam tech spalovacich motoru bude v prodejich Volva minimalni mnozstvi, chteji pokud vim podle prohlaseni spolehat od 2022-23 jen na plug-in hybridy a elektriky, vse tedy auta do zasuvky

Odpovědět  |   | 
praotec Prejt  |  20. 12. 2018 09:29

Velky konkurent Fabie combi...nicmene ani tak jeji pozice v zadnem pripade neohrozi.

Odpovědět  |   | 
Carl Johnson  |  21. 12. 2018 02:18

Nekvič.

Odpovědět  |   | 
Stan  |  20. 12. 2018 09:55

Krásné auto, kterému by slušel šestiválec.

Odpovědět  |   | 
KCP  |  20. 12. 2018 11:07

No nejdříve by mu slušela změna koncepce z motoru napříč na motor uložený podélně a pak teprve ten šestiválec.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  20. 12. 2018 12:31

tady ta diskuze je o Volvu, takže na motor napříč zapomeň. To se neslučuje s bezpečnostními standardy Volva. Ale šestiválec by tomu slušel, to je fakt

Odpovědět  |   | 
KCP  |  20. 12. 2018 13:27

Chtěl jsi říci snad podél. Šestiválec napříč znamená akorát přetížený předek a jízdní vlastnosti rozeběhnutého slona. A bezpečnost jde zajistit úplně stejně u motoru podél jako u motoru napříč. Motor napříč je samozřejmě levnější a prostorově méně náročné řešení, toť jeho jediné výhody.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  20. 12. 2018 16:40

ale prdlajz. Zastavět řadový šestiválec napříč je poměrně technický "majstrštyk", protože se tam pořádně nevejde. Přesto to Volvo dělalo a to kvůli bezpečnosti. Lépe to funguje jako další deformační zóna a to i v případě nárazu do sloupu. Motor, co je podél, ti při nárazu na sloup uhne a dál se pohlcení energie neúčastní.
Že jde zajistit bezpečnost i u podélné zástavby? Leda za cenu zvýšení hmotnosti a dodatečných výztuh.
A vyvážení resp. hmota před nápravou? Jaký je rozdíl mezi tím, když je ta R6 napříč na nápravě a před nápravu čumí jen malá část bloku a sání proti R6 podél, která čumí minimálně 2 válci před nápravu.

Odpovědět  |   | 
KCP  |  20. 12. 2018 21:18

Šestiválec napříč dělal v mainstreamu kde kdo, počínaje Golfem s VR6, přes Alfy až třeba po Citroen. Žádná věda.
Motor napříč je před nápravou a to včetně spojky a převodovky popř. automatické převodovky plus na nápravě je diferenciál. Stačí se podívat na obrázky kde je do kastle uchycená přední náprava (domeček tlumičů) a jak je pře nimi vyložený napříč uložený motor
https://www.motortrend.com/cars/volvo/xc90/2017/...
R6 podélně má tři válce před nápravou, tři za nápravou, spojku a převodovku za nápravou, diferenciál vzadu, rozdělení hmotnosti někde kolem 50:50. Podélně uložený R4 má vyšší hmotnost na zadku, příčně na předku, stačí se podívat na čísla.
BMW s R4 46:54
Volvo s R4 55:45
https://www.autobild.de/artikel/bmw-5er-touring-j... ...
Když tam dáš šestiválce, tak BMW bude na 50:50, Volvo někde na 60:40.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  21. 12. 2018 06:56

mícháš hrušky s jablkama ... VR6, V6, R6 ... má pak taková diskuze smysl? Odpovím si sám, nemá.

Odpovědět  |   | 
KCP  |  21. 12. 2018 09:07

Jestli je motor VR6, V6 nebo R6 nemění ani čárku na podstatě problému, u příčného uložení takového motoru bude auto vždy nevyvážené s převahou hmotnosti na předku, u podélného uložení bude auto vyvážené s rozdělením hmotnosti přibližně 50:50, takže mainstreamová koncepce s motorem napříč nikdy nedosáhne jízdních kvalit prémiové koncepce s motorem podél.

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  22. 12. 2018 06:33

A to zapominame na V8 vpredu napric. I to dokazala rada automobilek, vcetne Volva, pod haubnu nacpat.

Odpovědět  |   | 
David  |  20. 12. 2018 10:32

Já hlavně nechápu ten rozdíl oproti staré V8 4,4. S XC90 je mám dlouhodobý kombinovaný průměr za 13 a dálniční přesuny jezdím za 10. Tak kde je ten pokrok za 15 let při těhle spotřebách a je to poloviční motor co do objemu i počtu válců.

Odpovědět  |   | 
marty  |  20. 12. 2018 13:15

atmosfera no...

Odpovědět  |   | 
mike  |  23. 12. 2018 13:51

a hlavně s poloviční výdrží oproti starší V8 - leje se do toho 0w20 olej a to auto se bohužel 200tkm ani nedočká...a spotřeba průměrná je stejná a při spěchu ten R4 žere ještě víc...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  20. 12. 2018 15:24

Kola z minulého testu byla r18.

Odpovědět  |   | 
jean  |  21. 12. 2018 05:54

Jeden dovod, preco by som mal chciet dvojliter bez valcov so spotrebou slusneho osemvalca?

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  22. 12. 2018 06:37

Napadaji mne hned tri duvody. Prvnim je, pokud o aute vite jen to, ze jede a je to pro Vas spotrebak. Prida se druhy, marketing a treti, specificky design exterieru i interieru. Svou klientelu to ma.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 55 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A