Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

27 komentářů

Nevím Nevím...
19. března • 19:22

Obutá/neobutá. Líbí se mi ten, pro introverta komfort toho, že si může užívat komfortu vyšší střední, bez pozornosti, jakou taková auta, jakožto symboliky společenského statusu, na sebe vážou.
Je v tom trochu důmyslné rafinovanosti, když tak krásné auto, je ve věci obecně pozornosti, kterou vyvolá, zbaveno jejích, pro někoho třeba i nechtěných významů.
Upoutá smyslností, ale k ničemu nedráždí. Já bych řekl, že je kultivované hlavně v tom, jaký odstup si dokáže od sebe zachovat.

Anti-automat
18. září • 20:49

Takze 5 alebo 7 s trojlitrom dieselom. ;-)
Jednoduche, osvedcene.

Karel.
18. září • 17:30

Zkoušel jsem a je mi líto, ale tato verze nedává žádný smysl. Tuto třídu si nikdo nekupuje pro popojíždění po městě, ale jako univerzála, který musí zvládnout pracovní lety po dálnici, jízdu za zábavou, po městě etc. A na to je tento pohon zcela nevhodný, na dálnici si klidně vezme 12, dynamika mi na více než 400 koní také nepřišla adekvátní a pohodlím a schopnostmi podvozku je D3 o ligu výše. Takže smysl mi dávají levnější verze, třeba to minule testované D4 Momentum. Tohle je předražený naleštěný prd.

May
19. září • 16:25

Sorry, ale Vy jste zkoušel a já jezdím .. Už 80 tkm .. Nejdříve s XC90 a teď změnou potřeb S90 a absolutně bych neměnil. Mám za sebou i prime srovnání s novou 5kou i A6 a jízdní projev a hlavně chování auta jako celku je naprosto v pohodě , ba naopak v mnoha aspektech pro mne, jako fandovi PHEV, přesahuje .. takže určitě nesouhlasím .. To , co umí T8 mi u nich nenabídli .. Jezdím 70% dálnici a 30% město, To dávám celé vč. pojížděk kolem čistě elektricky a výkon na dálnici mi nikdy nechyběl, spíše optikou tradičních „problikávačů“ vice než přebýval .. Ale o tom to auto vůbec není . Jezdím hlavně dálky a na Pilot assist a ten je jen do 140km/h. Díky tomu u auta se systémovým výkonem PHEV 420k mám dlouhodobý mix 7,5l. a to i když nenabíjím pravidelně .. Takže si tak trochu myslím, že než Váš kategoricky odsuzující „naleštěný prd“ jste jen zpovykaná konkurence, která stále více existenci Volva registruje. Howgh! :-D

Best
19. září • 20:53

Myslím, že "zpovykaná" konkurence má Volvo, které prodává zlomek toho co D3 docela na háku. Pro Mercedes je konkurence BMW nebo Audi a vice versa, Volvo je spíše zpestření trhu.

bzzz
18. září • 20:12

Letistni/hotelovy fleet v X milionove aglomeraci (resp luxusni destinace, kde stale vice dbaji na cistotu, mj Asie, Vychod obecne).

Max
18. září • 17:07

Diky za skvely text a komplexni zhodnoceni. Myslim, ze V90 T8 bude moje pristi volba.

Sir_CHerokee
18. září • 16:51

Krásné auto, slušný výkon, dlouhé jak kráva a cena 2,3 milionu...jo a 4 válce :-O

eLzyx
18. září • 17:04

to je ceníkovka, dle mobile.de se to dá asi koupit výrazně levněji. Nejlevnější nové S90 T8 jsou tam za 1,3mio, takže s testovanou výbavou by to bylo pod 2 miliony. Je to hodně či málo? Když se podívám na ceníky ostatních automobilek, tak mi to nepřijde přehnané.

Ne321
19. září • 9:10

Jenze ty ostatni automobilky v tomhle cenovem segmentu jsou vsechny nemecke (krome Lexusu) a to je uplne jina liga, jak technicky tak samozrejme i statusem.

eLzyx
19. září • 13:05

on si ještě někdo hraje na status podle auta? :-D A k té technice ... záleží na tom, které oblasti technických inovací přikládáš větší důraz. Pokud takovému tomu elektronickému pozlátku (LED všechno), ano tam germáni udávají směr. Pokud jízdním projevům, tam tam poslední dobou dělají germáni spíše kroky zpátky (zejména BMW), takže se jim ostatní přibližují. Pokud "eko bio", tam je Volvo vepředu - jak z pohledu vnitřního ekosystému (zdravotní nezávadnost všech použitých materiálů, oeko-tex, filtrace a rozvod vzduchu), tak vnějšího (recyklované materiály, nejdelší životnost aut, emise). Pokud z pohledu bezpečnosti, tam hraje Volvo bez diskuzí prim, resp. díky jinému technickému uspořádání jej možná předstihla akorát Tesla. A takových pohledů je určitě ještě X. Záleží na každém ke kterým se přikloní. Rozhodně nelze říci, že Volvo je špatné, protože nemá 6 válec v ropě. Stejně tak nelze říci, že Audi Aněco je nejlepší, protože Audi stále neumí vyrobit celý bok auta z vysokopevnostní za tepla formované oceli. Tudíž, při nehodách na bok a zezadu nemusí tak dobře ochránit tu nejcennější posádku - děti.

Ne321
19. září • 14:50

Status je samozrejme u auta to nejdulezitejsi. V Evrope mene, ale treba ve Statech je ten rozdil ve statusu mezi D3 (a castecne Lexus) a zbytkem trhu velmi zasadni. A Volvo je proste rodinne auticko pro stredostavovske rodinky co rozhodne nema reprezentacni efekt D3. Ostatne i Kanye West rapuje v Run This Town: "I bought my whole family whips; no Volvos." A to je neco co se strasne tezko prekonava, zmenit povedomi o zarazeni znacky trva desetileti a vetsinou se ani nepovede.
Co se tyce techniky, tak jizdni vlastnosti ma Volvo stale slabsi nez D3, dieselove ctyrvalce dokazi dohnat D3 pouze ve spotrebe, ve vykonu a jizdnim projevu se nechytaji a jsou kritizovany skoro ve vsech recenzich. Tohle je pak minimalne v ramci Evropy velmi mensinova motorizace. K tomu jeste kvalita interieru, ktera byla v minule generaci katastrofalni a je otazkou jak bude S90 vypadat po sto tisici kilometrech, zatim jsou to nova auta takze tezko rici.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
eLzyx
19. září • 17:15

zcela upřímně ... když jsem ještě nebyl rozhodnutý k jaké značce se upnout, tak jsem se díval i na image D3. A ta byla následující: Audi - služebák, nebo cigoškára. BMW - debílkové bez ohledu na to jestli to vyfasovali, nebo si to koupili za sociální dávky. Mercedes - dědkovská kára.
Dnes jezdím ve Volvu a je mi to jedno, kdo se v čem veze. Důležité je, že moje auto mi plní to, co od něj očekávám. Že má někdo novou Audi za 2 mega? A? To neznamená, že s tím má méně problémů než já s autem, které má nyní cenu mých necelých 2 výplat. Taky to neznamená, že je bohatší než já, může to mít jako služebák a přitom mít nižší mzdu.

Marek71
19. září • 15:55

"K tomu jeste kvalita interieru, ktera byla v minule generaci katastrofalni a je otazkou jak bude S90 vypadat po sto tisici kilometrech, zatim jsou to nova auta takze tezko rici."Myslíte třeba S80? Jednu mám doma (2011) a po 245.000 km ten interiér vypadá pořád velmi dobře a zachovale, plasty nikde nevržou, nic neupadlo ani se neulomilo. Kůže je pořád pěkná, nikde není prodraná, nic vevnitř nesmrdí a vše funguje. Tak nevím, jak to mám chápat. Jo vlastně... odešel mi motorek masážní sedačky, výměna asi za 3 tisíce.Jinak na tom asi něco bude, že Volvo nedosahuje statutu D3 a Lexusu a co vím i od kolegů z Německa, tak pokud někdo na to má, automaticky kupuje Mercedes, BMW, Audi a Volvo a i Lexus je tam v menšině. Ale kvůli statutu jsem si to auto nekupoval... jo a mám tam diesel 5-válec, poslední svého druhu, tuším do 2017 byl ještě i v XC60, tak už jenom 4-válce.

Cečko
19. září • 14:48

Kraviny, co bys tak od Volva postavil proti MB-S, A8 nebo 7er?

bzzz
19. září • 12:22

Za par let se na oznaceni D3 budou chytat jen pametnici a dinosauri, casy se meni ;-)

mpolan
18. září • 18:33

Jako bys ho neznal. Co nemá alespoň šest válců, to si podle něj nezaslouží cenu nad milión... Takový jeskynní pračlověk.

Sir_CHerokee
18. září • 20:33

Ne zákazník, který ví co chce a váží si sám sebe. 4 válce jo, ale do malých aut a nižší střední. Ale ve vyšší střední nemá co dělat....

mpolan
19. září • 7:26

Pravěk už skončil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
koledni polednik
19. září • 11:24

Hele, mel bych tady jednu moc krasnou limuzinu v plne palbe a s 3-valcem 1.2 L. :-D Prenecham hodne vyhodne za 50 mega. :-P

Altero
18. září • 14:52

Tolik chvaly...Mam dojem ze pan redaktor az nyni s hruzou zjistuje,ze nepsal o Octavii! :-)

Kankunen
18. září • 14:52

Kdo má na auto za 2,4, tak ani nepotřebuje nabíjet.:-D. Mám ale takový dojem, že někdo položil hybrid z Lexusu úplně na lopatky.

eLzyx
18. září • 16:57

proč? Připojení na nabíječku není jen o nabití baterie resp. úspoře benzínu, ale i o vychlazení/vytopení vozu před použitím. Stejně tak fajn je to ticho, když to jede jen na elektriku.
Z mého pohledu by to bylo i o tom ušetřeném životním prostředí uvnitř měst. Věřím, že mezi slušně vydělávajícími lidmi, je i dost inteligentních a nesobeckých lidí. Ne každý je čutálista, nebo hokejka.

Marek71
18. září • 17:42

Tak čutálista nebo hokejka má úplně jiný vkus na auta, řekl bych :-)

eLzyx
19. září • 12:47

to je pravda, ti budou mít tzv. "stádní" vkus ...

bzzz
18. září • 13:58

Kdo ma na tohle auto, pravdepodobne nema s dobijenim doma nebo v praci/terenu problem.

Petr
18. září • 13:49

Velice se mi líbí, jako vrcholná verze s cenovkou ani né 2,4 moc pěkný..

Doporučujeme

Články odjinud