Test jsem cetl se zajmem a musim uznat, ze s autorem clanku mam na auto velmi podobny nazor.
Cca 3 mesice mam V90 D5, letni kola 20”, nyni v zime 18”. Rozdil mezi temito 2 rozmery neni tak velky, jak by se mohlo zdat. I na 20” je vuz stale komfortni, ale plati, co bylo uvedeno v clanku....pocatecni reakce tlumicu je pomerne tuha
Jakmile vsak dojde na skutecne nerovnosti, tak pruzeni jakoby prekona prvni odpor a stane se krasne vlacne. Osobne bych uvital pravy opak....velmi jemnou prvnotni reakci a postupne ztuhnuti.
Co se tyka motoru....je to diesel, 4valec. Tzn klap klap klap
Avsak pri beznych cestovnich rychlostech o nem ale nevite. Nicmene take bych priste radeji zvolil benzin. Ale jinak motor jede hezky, spotrebu mam kolem 8litru.
Prevodovka radi pekne jemne. Jen obcas se stane ze motor podtaci zbytecne....ale jen jemne. V takovy moment staci jakoby jemne kopnout do pedalu plynu a prevodovka preradi o stupen nize. Toto se da vyresit take prepnutim do rezimu Dynamic, ten obecne zvysi otacky o 200 nahoru (i volnobeh) a tak prevodovka nikdy motor nepodtaci. Nicmene v rezimu dynamic jezdim nerad....prevodovka totiz zbytecne dlouho drzi nizsi stupen, cekal bych ze vzdy preradi vyse o chvili drive
Take plyn je pak moc citlivy...tzn Polestar toto jiste neste posune o kus dal a tak bych se mu v pripade limuziny urcite vyhnul. Je to nepatricne chovani podle mne.
Celkove je jizda vozu v rezimu Comfort uvolnujici a clovek si uziva klid na palube a suverenitu vozu. Vubec nemam potrebu jezdit rychle. Auto proste tak nejak navozuje pohodu a klid
Co se tyka akustiky...domnivam se, ze zde je prostor ke zlepseni....nejlepsi vozy v dane tride umi tlumit motor i pneumatiky lepe. Aerodynamicky hluk mi prijde utlumen spickove.
Auto umi ridit samo (pokud je podelne znaceni na silnici zretelne) a to jak ve meste tak na dalnici. Na dalnici si staci oprit nohu o volant (jinak kazdych 15vterin chce auto zasah do rizeni od ridice) nemusite na volant sahnout treba 50km. Jen obcas vuz zkousi moje nervy, kdyz miji kamiony v pravem pruhu velmi tesne, nebo se naopak drzi moc u svodidel. Ale celkove vzato tento system prispiva k uzasne komfortnimu cestovani ve velke vzdalenosti.