Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

51 komentářů

Karel
23. července • 21:15

Mám ho doma přes 3roky (koupeno jako tříletá ojetina) a je to velmi příjemný společník na dlouhé cesty. 2.0 - 110Kw docela stačí + DSG (DQ250), adaptivní tempomat i tlumiče, plně automatické BiXenony, samočinné parkování, masážní sedadlo s výhřevem vč.volantu, bufík, bezklíčkový vstup, hlasové ovládání.........a mnoho dalšího.
Spotřeba se mi ještě nepřehoupla přes 5/100.
Dobře se nasedá a vysedá, díky vyšší stavbě se napijete za jízdy i z velké petky. Posuvná a polohovatelná sedadla umožní buďto vzadu nohu přes nohu, nebo parádní kufr (ale kolikrát za rok jedete ve čtyřech dospělých?)
DCC = veelmi slušný komfort, šíře v loktech je pouze o 5mm menší, než ve VW Passat (fizycky změřeno).
V žebříku spolehlivosti kolem 3 - 5 místa.
Já jsem velmi spokojen a ani hoodně výhledově nehodlám měnit!

Honza
26. července • 21:53

Nevím nakolik to je podstatné, Ale když vidím na tomto webu i na partnerském webu fotky stejného auta, se stejnou SPZ, jednou je vydávaného za 110 kW s automatem (přesto, že je na fotce vidět spojka...) a podruhé na auto.cz za 96 kW s manuálem, dostávám takové divné šimrání, zda redaktoři s těmi auty vůbec jezdili. Splašit někde fotky auta v pěkné barvě a přidat trochu pochvalného textu všeobecně známých vlastností je tak snadné a ekonomicky výhodné.... .

Anti-automat
23. července • 19:03

Trojvalec by bol samozrejme lepsi, za predpokladu ze sa jedna o preplnany motor - vacsi hrniec, nasobeny zvysenou ucinnostou, musi priniest vysledok. Ostatne to iste ukazuje aj 1.0 TSi, ktory to s jemne lahsimi prevodmi zvlada takmer rovnako ako vacsi jedenapolliter. Pricina je jasna, na to stacia dve rovnice fyziky bezneho gymnazia, no a potom uplne nezmyselna eko-norma.Objem 1.5 v usporiadani R4 by bol super v atmo verzii, ako zakladna a jednoducha alternativa. Trebars tzv.Korejci tento motor maju (1.6) a idu veselo dalej. Ale budu musiet skor alebo neskor pridat > kompromis je jasny: R3.

mpolan
23. července • 18:15

Zajímalo by mě, kolik je pisálkovi let, když si nepamatuje anabázi vzniku Golfu Plus. I následnou hysterii, s jakou rychle uváděli na trh Golf Variant, protože s ním původně nepočítali a vše mělo zastoupit právě to "pluskové" MPV. A on má ještě odvahu tvrdit, že to byl původní návrh Golfu... achjo.

Kaa
22. července • 20:25

Nechci motor který jede na dva válce a další dva zapíná jen při velkém zatížení.

stealth01
22. července • 21:15

Proč? V čem je problem? Ja jen, ze to docela šetří palivo. Měl jsem tento systém v A3 1.4 TFSI a bylo to super. Potřebuješ výkon, mas ho mít, nepotřebuješ - šetříš.

Lidl
23. července • 11:06

prej potrebujes vykon :DDD jono ta jedna4ka ta ho ma!!! ta ho ma!!!

stealth01
23. července • 14:11

Chtěl jsem napsat "v rámci možností", ale pak jsem si říkal, že to inteligentní lidi pochopí. Mohu vědět, jaké máš reálné zkušenosti s auty s 500 a více koňmi? Jsou aspoň trochu podobné tomu, s čím mám možnost čas od času jezdit já?

Aladin
22. července • 21:31

A bylo to na zvuku či charakteru motoru poznat? Novinářské postřehy beru s rezervou.

Fero
22. července • 23:24

Tie 4 piesty sa stále hýbu aj v 2-valcovom režime, takže sa netreba báť, že to má niečo spoločné s 2-valcom.
Iba sa jednoducho neotvárajú ventily na dvoch valcoch .....

stealth01
22. července • 21:44

Právě, ze vůbec ne. Jako ja jsem cítil jen takové téměř neznatelné škubnutí, manželka to nepozorovala vůbec. Vše bylo stejné, zvuk se nemohl změnít, protože jsi musel jezdit v nízké zátěži, aby systém odpojil válce. Ja jsem měl auto do 35 tisíc km a dneska s nim má nový majitel najeto skoro 100 tisíc. Bez jediné závady.

Anti-automat
22. července • 10:47

Koncern vyvija trojvalec v objeme 1500+- A robi dobre. Mnohi ma teraz ukrizuju, ale ma to svoje dovody. Pokusim sa ich rozviest (prosim nebite ma):a/ ucinnost. Objem rastie s tretou mocninou. Velky kotol je ucinnejsi.
b/ dnesne moznosti riadenia (riadiaca jednotka).
c/ mechanika, dnes vieme vyvazit motor.

bzzz
22. července • 11:42

Nevim z hlavy, jestli je to s treti mocninou, ale jinak mate pravdu, pane ;-) Ted uz to jen neodflaknout/dotahnout ;-)

Anti-automat
23. července • 18:54

No, nic v zlom, ale OBJEM sa meria v akych jednotkach?
Napoveda: stvorec za euro byt v Prahe to nie je ;-)

Martin
22. července • 10:41

Pardon, ale vy srovnáváte 1.4 v benzínu s 2.0 v naftě? :-D:-D

petr r. (petrumr)
22. července • 16:01

a nabízí tohle vůbec v naftě?

Fero
22. července • 23:21

Nie - porovnávaju 110kW v benzíne a 110kW v nafte.
Ten benzín má troška lepšiu dynamiku, lebo bude o cca 50 kg ľahší. A to spraví dosť aj s celkovou agilitou vozidla.

Seabow
22. července • 9:21

Dobre odladena dvojspojka? Tu som prestal citat......ak je to DQ 200 so suchymi spojkami co davaju do 250 Nm tak to vam neverim ani slovo.

pse
22. července • 17:15

Mám jí už v druhém SV, oba před faceliftem s malým 1.4TSI.
Převodovka DSG funguje spolehlivě a problémy jsem s ní neměl a doufám, že tomu bude tak nadále.
Na předchozím SV přes 70.000km a na novějším SV zatím 25.000 km. Myslím si, že pro tento motor je to plně dostačující a dostatečně komfortní řešení. Navíc v kombinaci s ACC je to geniální kombinace na rovné státovky, dálnice a zácpy.
A spotřeba závisí na řidiči, cestě, pneumatikách a počasí.
Někde mezi 4.5 (rovné státovky v ČR a nebo třeba dálnice ve Švýcarsku :-) ) až 7.3 l (dálnice v Německu 160km/h s bržděním / zrychlováním na 17").
Navíc je to lehké na předek, tiché, snadno se to kroutí do zatáček a je v něm spousta místa, přitom se s tím jednoduše parkuje, je to skoro stejně dlouhé jak normální Golf.
Místo přestat číst, doporučuji vyzkoušet a jezdit.
Já si každopádně auto pojedu vyzkoušet, 1.5 TSI (malá) me zajímá, ačkoliv na obměnu mám ještě brzy.

O1
22. července • 10:49

Co to plácáš? U 1.5 TSI v Golfu Sportvan je mokrá DQ 381.

Fero
22. července • 23:11

1.5TSI má v koncerne DQ200 so suchými spojkami (tak, ako to malo aj pre 1.4TSI, teda okrem špecialít typu Sharan).
A roky má DQ200 problémy so spoľahlivosťou a cukaním pri rozbehu.

Verny
23. července • 10:31

Taky si myslím že tam je DQ200. A je to bohužel jediná možná volba s 1,5 TSi 110Kw. Dřív to s 1,4 TSi šlo i s manuálem. Ale třeba ve vlčím hradě překvapili.

Fero
23. července • 10:59

Aktuálne koncern výrazne obmedzuje dostupnosť určitých kombinácií - nestíhajú to certifikovať na WLTP normu - kvôli tomu sa aktuálne predlžujú dodacie lehoty aj o 3-4 mesiace navyše, aj na už objednané autá.
Časom sa dá očakávať, že sa to zlepší.

Seabow
22. července • 11:37

Myslim, ze placas ty lebo dq381 je do 420-430nm a nemalo by to zmysel dat do auta co na 250nm ked maju dq200, dq381 s mokrymi spojkami ma kodiaq 2.0tsi, troc 2.0 tsi, ateca 2.0 tsi, arteon a par koncernovych aut s 2.0 tdi 150hp co maju vyssi krutiaci moment ako 250nm takze taras.

Mirek
22. července • 14:38

Když už jsi líný, nebo úmyslně, nechceš psát interponkční znaménka, tal laskavě doddržuj alespoň velká písmena, jinak si ty nanometry strč někam, jistě jsi nemyslel jednotku odvozenou od jména Newton. :-D

Seabow
22. července • 16:11

Aby ti z toho nepraskla zilka a strcit si mozes svoj prispevok vies kde

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
22. července • 16:16

Evidentně žilka již praskla, ale tobě.

Seabow
22. července • 11:27

To mas odkial?

Anti-automat
22. července • 11:03

mas to overene? Pretoze potom je to zaujivavy precedens.

Anti-automat
22. července • 10:31

Nie je to tak jednoduche. Staci, ak dve auta, ktore maju rovnaku mechaniku, dostanu iny riadiaci softver, a to konkretne motor a prevodovka. Co je pripad koncernu. A zistite, ze sa tie dve auta spravaju uplne inak. Preco asi...Tusite spravne, na konci sedi fajnensmarketing debilek, ktory si predaje spocita v excel tabulke. Ma vysoku skolu. A to je podstatne a hlavne serpojnt (sharepoint) ovlada na tej urovni, ze moze a vie komunikovat autlukom s fajnensom a marketingom. Rovnaka haved. A ak nahodou maju tzv.majkrosoft federejsn, tak moze si obcas zacetovat (rozumej pokec ako dakedy na azet.sk, cize o niekomu napisal), aby sa nastavili tie a one vlastnosti vo vyrobe. Mam za to, ze ak by sme zrusili cely tento uplne zbytocny apparat, urcite by sa usetrilo. No napriklad v tom, ze ta tzv.sucha prevodovka v skutocnosti potrebuje oleje hned dva.Mne to pripada ako kurvitko.

silan
22. července • 8:21

Díky za další skvělý koncernový PR test!

Vašek
22. července • 9:23

Posílám pár tipů, které by se ti hodilyhttps://www.bohnice.czhttps://www.pnj.czhttp://www.pnkm.cz

silan
22. července • 10:44

??? a to jako proč? že je to tady PR revue koncernu,to je snad všeobecně známý fakt, ne...

petr r. (petrumr)
22. července • 15:58

VW a jeho odnož jsou velice oblíbená a kupovaná a auta, podívej se na statistiky přihlášených aut a chci se zeptat po druhé jaký auto vlastníš- to zjistíš v kolonce techničáku- majitel.

Vašek
22. července • 11:56

To je tvůj názor a většina lidí to tak nevidí. A i kdyby psali více o koncernu či mu dávali lepší hodnocení, tak mi to nevadí, protože vždycky když něco hodnotí člověk, tak je to subjektivní.

petr r. (petrumr)
22. července • 11:30

jaký vlastníš auto?

silan
22. července • 18:07

Toyota Camry

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
22. července • 18:16

:-O A to je jasný důkaz, ze hezké auto nemůže za psychicky labilního majitele.
Že se nestydíš, máš fakt super vůz a děláš tady ze sebe šaška a idiota. Tak se hezky vzpamatuj a omluv se. Myslím, ze je pak na nás normálních, abychom projevili velkorysost. B-]

silan
22. července • 20:08

Tak se tedy omlouvám, a s tim camry jem taky kecal, mam dvojkovou fabii kombi

JirkaX
22. července • 14:43

Viděl bych to na nějaký odrážedlo.

Oto
22. července • 8:20

Proč redaktoři vždy když vidí u auta název sport, automaticky předpokládají sportovní vlastnosti? Docela hloupé. Auto s přídomkem sport asi nemůže být jen v řešení variability pro lidi se sportovními aktivitami co potřebují vůz který sportovní náčiní.;-)

Verny
23. července • 10:28

Tady se musí redaktorů trochu zastat. Nesmyslný název stvořilo marketingové oddělení VW. A redaktoři v tom jen plavou.

jogurt
23. července • 17:13

A proč by mělo jít o ergo zrovna o motorsport? Sport + Van může sloužit jiným sportům, golfu, tenisu, rybaření, cyklistice.....

jogurt
22. července • 19:54

Navíc opět šíří bludy ze své neznalosti. Není pravda, že nelze řadit ručně. Samozřejmě ano a za příplatek i pádly pod volantem.

Dan
22. července • 23:06

Uznávám, že je to nejednoznčně formulováno, ale podle mě měl autor na mysli, že 150-koňová varianta není v nabídce s manuální převodovkou.

jogurt
23. července • 17:13

Tu ještě někdo chce? Proč OMG?

kari
24. července • 10:27

Protože není zdegenerovaný líný tvor, ale chce si jízdu užívat?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
24. července • 10:45

a to s pádly pod volantem nebo pohybem páky dopředu a dozadu nejde?

kari
24. července • 13:57

Ne a pokud se musíš ptát a nepoznáš ten nádherný pocit při práci se spojkou a manuální převodovkou, tak se bohužel řadíš k těm co se radši vozí, než řídí.

Thomas Fuk
24. července • 15:20

Jo ten znám, zejména v popojíždění po ucpané jižní Spojce je to fakt "nádherný pocit při práci se spojkou a manuální převodovkou" k pohledání, v Citroenu navíc vylepšený o prvek náhody hraničící s loterií, co tam to gumové řazení strčí za kvalt. Takže fakt raději ten "nudný" osmikvaltový automat s řazením páčkami pod volantem, kde můžu řadit i pod plynem.

kari
25. července • 8:48

nikdo učený z nebe nespadl a pro ty, kdo to neumí je tu automat

Doporučujeme

Články odjinud