Minitest Volkswagen Golf 2.0 TDI DSG (110 kW) 1st Edition: Vyplatí se připlatit?

130 komentářů

prco 1
9. května • 22:24

skareda krabica, nic ine nedokazem na to povedat, donedavna vyrabali dizajnovo celkom pekne golfy ale touto najnovsou radou to posrali, velebdnosti jdu blejt :(

Josef
4. května • 18:41

Nakouknu po pár dnech do Autorevue a opět mohutná diskuse, ve které předvádí své "znalosti" známí "odborníci"...
Přitom stačí jediné - s Golfem se pořádně "povozit" a pořádně si ho prohlédnout včetně detailů. Je to kvalitně vyrobené auto a je možné vybrat si dobrou motorizaci a konfiguraci, kterou třeba Škoda nenabízí. Není to ale zadarmo, pořádně vybavený Golf s pořádným motorem nikdy nebyl a ani nebude levný. Komu se nelíbí a nevyhovuje, tak není problém jít o kousek dál a vybírat a kupovat jinde v koncernu nebo mimo koncern VW. Je přece na trhu z čeho vybírat! (Každému podle gusta, představ a přání a je zbytečné kritizovat něco, co nevyhovuje, protože to naopak může vyhovovat někomu jinému. Je to přece přirozené.)

OTTO
5. května • 14:00

A ten "Golf s pořádným motorem", pokud člověk nechce diesel, tříválec a radši ani pochybný "dvouválec", je který? GTI? A pokud člověk nechce GTI?

Josef
5. května • 17:46

Neumíš číst OTTO? Napsal jsem to srozumitelně: "Komu se Golf nelíbí a nevyhovuje, tak není problém jít o kousek dál a vybírat a kupovat jinde v koncernu nebo mimo koncern VW. Je přece na trhu z čeho vybírat! (Každému podle gusta, představ a přání a je zbytečné kritizovat něco, co nevyhovuje, protože to naopak může vyhovovat někomu jinému. Je to přece přirozené.)"
----------------
GTI dvě motorizace 245 a 290 koní a k tomu čtyřkolka R s 300 koni. To nejsou pořádné motory? A není ti dost možnost výběru ze tří možností? A máš ještě e-Golf. ... A samozřejmě základní podle tebe "pochybný" "dvouválec" - čtyřválec 1,5 s variantou 130 nebo 150 koní, to ti také jako možnost výběru nestačí? Jo a v nižší střední třídě o 6 válci nevím.
--------------------
Je vidět, jací jsou v "diskusi" exoti a "odborníci" a co řeší za "problémy".... Nové auto, a hlavně pak Golfa, stejně nekoupí a jenom pitomě "kibicují" aniž by si konkrétní auto vyzkoušeli a zjistili jak to opravdu jezdí a jak se to skutečně chová na silnicích a jak to vypadá za volantem...:-))

Josef
5. května • 17:55

Ještě doplním, co jsi OTTO zač a jaký jsi "odborník":
OTTO | 03. 05. 2020 20:36
Mám jen 192 cm a do žádné Mazdy se nevejdu.
---------------------
Do žádné Mazdy se nevejdeš, to je tedy "názor", to se musí nechat... Pokud bys napsal, že se necítíš dobře v Mazdě, že ti připdá stísněná, to by bylo OK. Subjektivní vnímání má každý jiné. Proč se tedy nesoustředíš na Vana nabo na Transita a kibicuješ v diskusi o Golfu, který není rozhodně větší než největší model Mazdy (psal jsi, že se nevejdeš do žádné Mazdy...)???
Když jsme u toho, do Passatu nebo Superbu se také nevejdeš??? A když se vejdeš, tak proč se zajímaš o Golf? To mi tedy hlava nebere.:-))

OTTO
5. května • 18:05

Prostor za volantem je v Golfu (do kterého se bez problému vejdu) rozhodně větší než Mazdě Cx5, stejně tak jsou větší i sedadla. V Mazdě jsou spíš sedátka. Prostor v Mazdě Cx5 je v poměru k vnějším rozměrům auta absurdně malý. Mazda 6 je o něco lepší, ale samozřejmě není prostorem a sedadly na úrovni Passatu nebo Superbu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
5. května • 18:45

Passat s benzinovým 190 koňovým dvoulitrem by ti snad měl vyhovovat i rozměry a stejně tak i Tiguan se stejným motorem nebo silnějším 230 koňovým (když ti rozměry nevyhovovala Mazda Cx5). Tedy rozumné alterntivy, když se tak urputně držíš koncenu VW.
------------------
Pro mne je neuvěřitelné, že se vejdeš bez problému do Golfu a Mazda 6 ti nevyhovovala.... a přitom uznáváš za prostorné auto Passat a Superb. Nebo zkoušíš Mazdu Cx5 a vynecháš Tiguana....
Mně je to ale úplně jedno do čeho se vlezeš nebo nevlezeš, podivné je tvoje "kibicování" a podivný výběr auta podle prostoru (prostornosti). Já mít výšku 191 cm, tak do žádného auta nižší střední třídy ani nevlezu (ani do toho Golfa).

OTTO
6. května • 17:29

Tiguan mi co do posedu vyhovuje nejvíc. Ve srovnání s japonskou konkurencí (nemluvě o Mazdě, nemluvě o Cx5) tam člověk sedí jako král!

Josef
6. května • 20:37

Ještě lepší OTTO by byl pro tvoji výšku 192 cm Touareg a k tomu ještě možnost pořádného motoru 3.0 TSI. Jenže cena je už kolem 2 milionů...
Já mám výhodu, že jsem mrňavej a se svými 173 cm se vlezu do každého auta. Manželka má kousek nad 160 cm a to musím také zohledňovat. Proto pro mne jakákoliv auta (i japonská auta) jsou i se sedačkama naprosto v pohodě (ale za pohodlné perfektní sedačky v perfektním autě se musí hold zaplatit o dost více peněz...). Příplatková sedadla v Passatu považuji za perfektní a ocení je velký i malý, ale manželce už trošku vadilo, že sedák byl v Passatu na ni už dlouhý (v Superbu ji to tlačilo pod koleny ale o dost víc - nepodpíralo jí to jenom stehna ale pomalu už i lýtka).
Proto jsem už opakovaně zmiňoval, že místo kecání v diskusích je nejlepší si auto vyzkoušet, každý to má vzhledem ke své postavě nastavené jinak a ani výška postavy není rozhodující, protože "krátkonožka" může mít velkou výšku sedu a třeba těch 192 cm může v případě krátkých noh znamenat výšku sedu srovnatelnou s postavou vysokou třeba 205 cm a to jsou už rozměry postavy, které v běžných autech nižších kategorií dělají problémy. To ale není chyba auta, ale jsou to vlastnosti auta. Pro malé lidi jsou veliká auta s velkým interiérem naopak neútulná. A každý to navíc vnímá jinak (různý vkus, různé pocity a představy).
Ocenil bych místo různých kritických "keců" a "kibicování" v "diskusích" spíše to, pokud by někdo sdělil, že jako hromotluk s rozměry X a hmotností Y si vybral a koupil auto Z a sdělil svoji spokojenost. Případně ještě co později odhalil, že mu v autě chybí a co by příště neopomenul (neškudlil na penězích).
Proč místo Tiguana řešíš Golfa? Přece nové auto člověk kupuje na dlouhou dobu, než aby dělal kompromisy a aby si nakecával, že se vejde v pohodě do Golfu, když to pohoda není a naopak ta pohoda je v tom Tiguanu a navíc člověk má možnost výběru lepšího motoru aniž by musel koupit vrcholový model/výbavu jako v případě Golfa GTI.
Ještě si vyzkoušej, jak vnímá velikost (výšku) auta prcek - vezmi hůlku a označ výšku polohy očí prcka. Potom se u auta sehni a zkus se dívat pohledem výšky prcka a budeš se divit, co 20-30 cm udělá. Potom pochopíš "placatá" "malá" auta, menší dveře, nižší práh pro nastupování apod. Proto já naopak chápu dvoumetrového hromotluka, že kupuje velké SUV nebo MPV, protože pro něho normální auto znamená stejný "horor", co pro mne "superplacka" supersport Ferrari (samozřejmě se do toho dá nastupovat, ale už mi hodně dlouho není 20...).
Takže pokud jsi ještě auto nekoupil, nešpekuluj a jdi do toho Tiguana, zejména, když ti vyhovuje nejvíc. Kvůli pár korunám se přece nebudeš řadu let krčit v Golfu.

EL2020
5. května • 16:30

1.4TSI PHEV

nikdo
4. května • 10:42

"Pod kapotou nové Škody Octavia je za studena o dost více slyšet, a i když se po zahřátí zklidní, pořád o něm víte v nízkých otáčkách, do kterých se jej převodovka DSG nebojí pustit. Něco podobného jsem čekal i u golfu, jenže u něj mi při prvním nastartování ani nepřišlo, že pod kapotou tepe naftový motor. Samozřejmě jsem o tom věděl, ale nedostavil se negativní dojem jako u octavie."To je ale překvapení. A napadlo pana redaktora, že ten motor v Golfu má vyvažovák a v Octavii nikoli? To je totiž velký rozdíl.
Skvělá novinářská práce :-).

R
4. května • 14:29

Přiznávám, ze ja treba netušil ze se vw vyplatí dělat dva typy stejných motorů...:-( a je to tak treba i u Tsi (1,5; 2,0)?

nikdo
4. května • 17:46

TSI z hlavy nevím, myslím, že 2.0 ho mají všechny, ale TDI CR byly vždy varianty bez/s vyvažovákem. Ano vyplatí se to, ten vyvažovák stojí dost peněz a ještě něco váží, takže CO2, tj. další peníze.
103kW EA189 v OII neměl vyvažovák v Superbu II měl, Octavia II a dále ho má vždy až u nejvyšší verze. Proto bych třeba osobně nikdy nekupoval jetou OII TDI CR 103kW, když za téměř stejné prachy je Superb II, který má celkové lepší tlumení.
S tím vyplatí x nevyplatí.
Proč má Octavia od 3 generace a Golf od 7 generace dva typy zadních náprav?
Octa do 110kW včetne vlečku, Golf od 110kW včetně víceprvek (4x4 má vždy víceprvek).
Protože se to asi vyplatí, 99% zákazníků nepozná rozdíl. A to se vlastně dělá extra podvozek (naladění péra/tlumiče, ABS, ESP...) ale i nádrž, atd.

R
4. května • 18:21

Takže bych to měl poznat podle kódu motoru, je tak? Jinak diky

Michal
6. května • 1:44

O3 má víceprvek v od 1.8tsi(2.0tsi Fl),obě Rs a 4x4 verze jinak vlecka.Golf měl od 110kw

nikdo
4. května • 21:08

ano, dá se rozlišit podle kódu motoru, ale nevím, jestli někde existuje ucelený přehled. Něco je i na WiKi, např.:
https://de.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia_II...
https://de.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Superb_II...
U SKODA je to jak jsem psal.

Michal
4. května • 12:55

Obě auta mají odhlucnenou kapotu?

nikdo
4. května • 20:47

Tak Golf8 110kW TDI DSG tam tu deku má

nikdo
4. května • 17:49

jestli myslíš ten filc ze spodku kapoty tak nevím, ale podívám se (na Golfa, stojí venku).
Tuším, že benzíny ho nemají vůbec už dlouho a diesely už taky nějaký pátek ne (mám pocit, že odpadl ke konci už na OII, ale jistě to nevím).Každopádně větší vliv má tlumení na mezistěně a třeba akustická skla a právě ten vyvažovák.

OTTO
4. května • 11:54

Vypadá to, že O4 je taký trochu víc nafintěný lowcost, zatímco G8 dobastlený ale v jádru kvalitní mainstream. :-)

LOL
4. května • 7:58

bezpohlavní nekvalitní krabice za nesmyslné peníze. Tohle si rozumný člověk nekoupí.

Josef
4. května • 18:23

LOL | 04. 05. 2020 07:58
bezpohlavní nekvalitní krabice za nesmyslné peníze. Tohle si rozumný člověk nekoupí...- tvoje sdělení je mírně řešeno neobjektivní. Mohl jsi napsat, cituji: "Golf se mi nelíbí a je podle mne drahý na to, co z mého hlediska nabízí." - A bylo by to OK. Já také vybírám a nakupuji mimo koncern VW, ale takové hodnocení bych nikdy nenapsal.
Tvoje označení "nekvalitní krabice" je úplně mimo. Golf je kvalitní auto jednoduše proto, že jsou zákazníci spokojeni (splňuje jejich požadavky), což je doloženo obchodními výsledky prodaných Golfů..
Tvoje označení "nesmyslné peníze" není pravdivé, protože by Golf nikdo nekupoval. Výsledky prodeje modelu Golf ukazují, že požadovné peníze "mají smysl".
A do třetice pojem "rozumný člověk" je z tvého hlediska poněkud nešťastně použitý. Měl jsi použít pojem "nemajetný člověk" a bylo by to pravda. Rozumný člověk si Golfa koupí, pokud se mu líbí, vyhovuje jeho požadavkům a nekupuje ho jen na 2 roky, ale na dlouhou dobu. Rozumný člověk ale nekupuje jenom Golfa a umí si vybrat na trhu to, co mu vyhovuje v souladu s obsahem jeho peněženky.

LOL
4. května • 20:02

Ne, ne a ne.
Kvalita je jasně určena, není to žádné subjektivní hodnocení, ale tvrdá statistika.Spokojenost s výrobkem je něco úplně jiného než kvalita. Můžu být spokojený s RangeRoverem, ač s ním budu každý druhý měsíc v servisu, protože povození s ním je těžko realizovatelné ve stejném rozsahu s jinými auty. Můžu být spokojený s Dusterem, protože je to levná spotřebka, kterou bez větších nákladů za 5 let spotřebuju a půjdu si pro nový. Můžu být spokojený s korejskou rejží, která nestojí moc a je poměrně spolehlivá. A taky můžu být spokojený s koncernem, protože soused s o dvě generace starším vojetým Golfem puká závistí.Co se kvality týká, asi jsi neviděl opravdu kvalitně udělaná auta. VW a Škoda jsou naše firemní fleetovky a rovnou říkám, že kvalitního tam není vůbec nic. Motory počínaje, slabým podvozkem, který na našich cestách trpí, lakem nebo zpracováním vnitřních detailů. To už ty rejže jsou na tom líp.Podobně jsou na tom nákupy. Neznám skoro nikoho, kdo by si koupil Golfa jako soukromé auto. Ti co na to mají, si koupí lepší, zbytek jezdí ve firemních fleetech, nebo ojetinách. Opět, lidi si raději koupí poměrně vybavenou Hujdu s 5 lety záruky, než holobytový Golf.Vzdálená přizeň si koupila před lety (podotýkám za poměrně velké peníze) dvojkovou Oktávku - s 1,4MPI a samozřejmě holobyt. Nedali si to vymluvit. Kromě toho, že to auto je prakticky neprodejné, tak vyjma motoru v tom autě už odešlo kdeco. Tudíž když píšu nesmyslné peníze, tak myslím nesmyslné peníze. Golf kupují leasingovky za úplně jiné ceny, které s ceníky nemají společného nic. Tohle ekonomicky samozřejmě funguje, ale jako člověk, který se nezadlužuje kvůli autu je mi to poměrně jedno. Je třeba vědět, že Golf začínal jako nástupce a náhrada Käfera. To je jeho místo v hierarchii, není to žádný sporťák, žádný etalon, ale prostý povoz pro plebejce. A tomu musí odpovídat i cena. A to se ostatně v nadcházejících krizových měsících ukáže.Na téma designu: VW je už dlouhé roky esencí nudy a šedě. Pokusy udělat z Golfa vulgární sporťák tím, že mu přišijí podmračená světla je směšný. Krabicoidní HB vznikl tak, že vzali ideu Käfera a přestěhovali motor dopředu a místo zadní kapoty udělali páté dveře - jedničkový Golf byl totiž první auto, které jsem ještě jako děcko někdy v první půlce osmdesátek řídil - tehdy ještě opravdu jednoduché a poměrně spolehlivé. A pokud bych měl k tomu něco říct, tak jediný krásný VW je Karmann-Ghia.P.S.: kdybych byl tak blbý a kupoval šunty jako Golf, tak se nikdy nezmůžu. Prodeje aut dnes neodráží znalosti nebo dokonce řidičské kvality, ale prakticky pouze společenská očekávání - to je třeba si přiznat. Dodnes si pamatuju, jak se tady pořádaly hony na fiaťáka Wolfa. Stádo je totiž stádo.

Josef
4. května • 20:52

:-) Vždyť jsi to vysvětlil v souladu s normou ISO. Kvalita je uspokojení požadavků zákazníka. Proto zákazník může být spokojen s tím Dusterem, Range Roverem,...atd. A může být zákazník uspokojen i v případě Golfa. Zjednodušeně - když je požadavkem zákazníka Golf a nic jiné, tak ho uspokojí jenom Golf...
Jinak já mám požadavky na kvalitu jiné, než mi může splnit Golf (o Octavii nemluvě), a proto nemám auto z koncernu VW. Ale také za kvalitu jsem dost připlatil a vybíral v jiné kategorii, ale bylo to i tak levnější, než bych něco takového koupil u Audi.
Co se týká fleetové politiky koncernu, tak pokud by za takové ceny kupoval retail, tak bych to viděl naprosto OK. Ale ceny, pokud nejde o nějkou akci, slevu a pod., jsou v koncernu bohužel vyšší - někdo to zkousne a jiné jde kupovat jinam. (já šl jinam nejenom kvůli ceně...) Jak jsem už vícekrát uvedl, mám mnohaleté zkušenosti se služební naftovou dvoulitrovou Octavií, nikdy mne nenechla ve štychu, motor dobrý, ale nic mimořádného - zkrátka konfekce, auto na každý den. Řemeslné zpracování detailů je lépe provedené u Golfu než u Octavie, ale běžný uživatel "netechnik" to nepozná.
Zmínil jsem se, že třeba v případě Octavie model RS jezdí celkem pěkně a podvozek je slušně vyladěn. Ale za Octavii RS se musí samozřejmě dost připlatit proti základu není typickým fleetovým modelem (pro mne tedy bohužel...). Podobně i v přípdě Golfu je možné koupit perfektněn jezdící model (GT, GTI,...), ale je to opět za pořádný přípatek.
---------------
Ale, jak jsem už tké opakovaně uvedl, mám raději auto, které bylo vyvíjeno a stavěno od základu jako originál a ne jako koncernová stavebnice. Je to poznat a je to logické, když vývojáři dostanou úkol postavit auto jen s vymezením základních parametrů a požadavků mjí volné ruce a naopak když vývojáři dostanou úkol a "svázané ruce" s prioritou použití díů koncernové "stavebnice".
Ovšem 90 procentům uživatelům aut je to naprosto jedno a ani to nepoznají (a třeba ta Octavia i v případě 110 kW dieselu má často diskutovanou jednduchou zadní nápravu ve srovnání se standarně montovaným víceprvkem v Golfu se stejným motorem), a proto pro ně ta představa "kvality" je někde jinde a jsou spokojeni. No a těch 10 procent zbývajících uživatelů kupuje auto většinou jinde přesně podle představ, ne "konfekci". V případě koncernu pro tuto skupinu 10 procent uživatelů je určena produkce Audi.
V připadě konfekce je n trhu poměrně široká nabídka a je na každém, co si koupí, nevidím zásadní rozdíly mezi Škodou, Hyundai, Kia, Ford, Renault, trošku vybočuje kvalitou provedení detailů VW, SEAT, Mazda, Toyota. Ale je to individuální a záleží na jednotlivém modelu, nelze to vztáhnout na celou automobilku.
P.S. Nebudu přece z pozice majitele auta vyšší kategorie s cenou 1,5 milionu hodnotit a považovat za šunt Golfa, když nelze tato auta logicky srovnávat. Na Golf je nutné hledět z pozice Golfu (konfekce nižší střední třídy) a srovnávat ho se srovnatelnými auty.

Michal
4. května • 8:33

Největší trh je německo.Konkurence nemá proti koncernu motory jak na dynamiku tak spotřebu.Ta krabice má výhodu i v prostoru vzadu.

LOL
4. května • 11:58

Tak zrovna motory jsou jeden z hlavních důvodů, proč se hitlerwagenu vyhnout velikým obloukem.

Josef
4. května • 18:30

Budeš se divit, ale v koncernu nabízí i dobré motory, v současnosti benzinové a naftové dvoulitry jsou povedené a mají už vychytné všechny "nemoci". Pravdou je, že v koncernu VW si musí člověk dávat pozor a nekupovat motorové novinky, které uvede na trh. Když se ale počká, tak se dá už vybrat a koupit, zejména, když se jedná o motory, které v koncernu montují do početně prodávných modelů Audi. Ale to, co je dobré, to si nechá koncern VW pořádně zaplatit...

LOL
6. května • 20:10

"mají už vychytané všechny nemoci" - :-D:-D:-D
"UŽ" - TVRDÍ JOSEF. :-D:-D:-DKoncern dobré motory nikdy neměl. Když byly spolehlivé, tak šlo o tzv. "lety prověřené" tj. staré neperspektivní motory s vychytanými mouchami.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
6. května • 21:23

Neumíš číst? Napsal jsem, že "koncern nabízí i dobré motory". Pod pojmem "dobré motory" jsem nezmiňoval "vynikající motory" nebo "špičkové motory" (to jsou jiné pojmy).
Jinak v hodnocení z hlediska "moderní" "perspektivní" apod. se mýlíš, protože některé koncernové motory mnohokrát získaly titul "motor roku". Potom ještě připomínat ti "vynikající" motory vyráběné pro vrcholové koncernové modely Audi je úplně zbytečné, protože ty o nich asi vůbec nic nevíš. (Jinak bys přece nepsal, že koncern dobré motory nikdy neměl...) :-)
Pravdou je ale to, že v minulosti uvedl koncern na trh některé motory s konstrukčními chybami, které se následně odstraňovaly.
Trošku si do tebe rýpnu k obsahu tvé věty, cituji tě: "Když byly spolehlivé, tak šlo o tzv. "lety prověřené" tj. staré neperspektivní motory s vychytanými mouchami." - v případě 3 válcových motorů před 17 lety koncern uvedl na trh "slavné" tříválce HTP. To bylo všude v diskusích řečí o neperspektivním řešení.... A dnes? Přeplňovné koncernové tříválce patří mezi nejlepší a ukázalo se, že koncern tehdy uvedl na trh perspektivní motor, protože se v dalších letech s 3 válcovou koncepcí roztrhl pytel a vyrábí je dnes mnoho značek.:-)) (Já ale 3 válec nikdy nekoupím, v nejhorším z víceválce přejdu na 4 válec.)

Kvak
4. května • 9:31

Ale první benzínový automat 720tis? To je achillova pata.

Michal
4. května • 12:47

Kvak mazda3 od 790tisíc s automatem a x motorem s fwd.

nikdo
4. května • 11:10

dovolím si nesouhlasit ač bych obecně raději viděl levnější auta.
Podívejte se na ceníky Golfu IV či Octavie I kolem roku 2000. 1,6MPI v automatu v nejvyšší výbavě stál někde k 550tisícům. A to tam byly 2 airbagy, ABS a 15 ALU kola, bez rádia, navigace a spousty maličkostí, které považujeme za samozřejmost (jen za navigaci se připlácelo kilo, za handsfree tuším 30 tisíc apod.)
Dnešní auta mají za tu cenu přes 700tis. airbagů 10, mají ESP, 17 kola, mají radio i navigaci, handsfree a další tunu asistentů (některé vyloženě zbytečné). Nemají jeden jednoduchý kat jako u EU2/3, mají DPF/OPF, popř. SCR (se vším co k tomu patří), tunu různých EGR a klapek. emisně a spotřebou jsou někde jinde. To všechno stojí ranec. Takže ta cena by byla adekvátní i bez uvážení inflace za těch 20let, když uvážíte i to, tak jsou vlastně levnější.A chápu, že ta cena byla asi myšlená vůči konkurenci, ale ani tam to není zas až tak jiné.

LOL
4. května • 12:04

Tehdejší výbava ale byla nadstandard, dnes je to základ, tedy výrobce v poměru na kus platí řádově méně, protože s ohledem na ekonomiku velikosti se vyplácí mít co největší výrobní série. Nadto všechny tyhle technologie se neustále zlepšují a zjednodušují. Dobré rádio stálo tehdy 10-15 tisíc (a tím nemyslím originální nekvalitní koncernové modely původem od VDO nebo Blaupunkt), dnes stojí 1500,- a kvalita je totožná (stejný model s BT HF stojí o 1000 víc). Podobně to je s ESP nebo bagama.

OTTO
4. května • 11:50

A co teprve v roce 1960, tam nebylo vůbec nic a kolik platů to stálo, nebo v roce 1920... A nebo takové mobilní telefony v roce 2000 a ty jejich ceny...
Teď vážně, auta prostě zdražují, protože všechno, co zmiňuješ, už bylo v autech z roku 2010 taky, ale ceny byly o pěkných pár desítek procent níž. Ale zrovna u VW není moc divu, miliardové pokuty za dieselgate, zbastlený a stále neprodejný ID3 a stále jsou v zisku. A to všechno se musí zaplatit z prodejů takového Golfu, rozdíl mezi přímými náklady a prodejní cenou tedy musí být obrovský. Tím je nekritizuju, pokud to zákazníci berou, tak proč ne. Dokonce se ani nemuseli obtěžovat vyvíjet novou generaci, stačilo trochu víc pofaceliftovat G7 a G8 je na světě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
nikdo
4. května • 12:53

s tím, že se na Golfu/Octavii prostě musí vydělávat souhlasím, ale s tím zbytkem nemáš pravdu. V autech v roce 2010 nebylo to samé, co dnes. Ty auta byla EU5. Dnes jsou EU6 tzn. více sycené katy plus OPF u benzínů a SCR u dieselů. To opravdu není levné (už jen v nákupu, natož vývoj a investice). Taky množství airbagů a asistentů je jiné.
Proto jsem dával za příklad rok 2000, aby to bylo zřetelnější. To je prostě neporovnatelné.
A nezapomínej na tu inflaci, když spočítáš od 2000 do 2020, tak ta cena v roce 2000 by byla dnes plus ca. 55%.
Jinými slovy, to auto, co stálo 500tis. by dnes stálo přes 750, akorát má úplně, ale úplně jinou výbavu a techniku.

Kvak
4. května • 11:43

Spíš jsem narážel na to, že utrpěla konfigurovatelnost. Dsg se nabízí zatím jen k nejdražšímu benzínovému motoru, který je spojen s vyšším stupněm výbavy. Kdyby to šlo dát téměř ke všemu, jako v předchozí generaci, tak nezačínáme na 720, ale na 550. VW evidentně potřebuje protlačit eTsi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
nikdo
4. května • 18:05

to tak úplně nechápu.
Není možné hned od uvedení na trh nabízet všechny varianty.
Homologace zaberou spoustu času, proto se nabíhá postupně. DSG bude stopro i jak s 1,5TSI tak 1,0TSI.
Utrpěla konfigurovatelnost? Která jiná automobilka kdy nabízela tolik možností motorů, převodovek, předokolka, 4x4, výbavy jako Volkswagen/ŠKODA kolem roku 2010?
To byl velký problém už tehdy, protože vše se musí vyvinout a odzkoušet a to stojí čas a peníze. Je potřeba ve výrobě více skladovacího místa, více nářadí.
Na spoustě věcí se prodělávalo.
V dnešní době je to nemožné. Aplikace musí zohlednit veškeré kombinace, musí být včas zamraženy a pak probíhá homologace. WLTP, RDE...vše je mnohonásobně složitější a časově a peněžně nákladnější. Jako beze srandy, řeší se každý gram hmotnosti, veškeré odpory, příkon el. spotřebičů, apod.

Michal
4. května • 5:13

Už jsem golfa viděl a zepředu vypadá o poznání lépe než O4

Kundaj & Hovnaj
4. května • 16:45

Misyce ze-předu ježťe aňijedno nevyďely ALE vobje souto zešláplý mrtki!

pacho
4. května • 2:06

tak toto su tie Vaše úžasne jazdné vlastnosti https://www.topspeed.sk/pretacavy-golf-gti-v-loso... ... . Neverím, že by "nový" v podstate len faceliftovaný golf bol výrazne lepší !!!! . Veď 308-s torzkov je lepšia.

Ffff
4. května • 7:02

Je to pouze o naladění esp. Snad nechcete tvrdit že běžná 308 jezdí lépe než gti? Nenechte se vysmát

pacho
4. května • 11:52

a to je taký problém si vyguglit https://www.youtube.com/watch... , kde 308-v phode 82km, a sú tam ešte rezervy. Dokonca SW je výrazne lepšie ako golf gti, a vsade sa bavíme vzadu o torzke. Čo sa týka naladenia ESP, tak to je taký veľký problém pre golf naladiť to tak aby to neskackalo ako koza?? Sadni do 308, a potom možno pochopíš a prestaneš vypisovať bludy.

Ffff
4. května • 12:54

Jste úplně mimo. Jde o to že ten golf nebrzdí a snaží se to project v najezdove rychlosti. To je celé. Jsou suv která mají najezdovou rychlost klidně 83 km ale celý vyhybaci manevr probrzdi. P.s 308 sw má moje sestra a jestli je pro vás tohle špička nižší střední třídy v jízdním chování tak s vámi odmítám dále diskutovat.

pacho
4. května • 17:47

veď si diskutuj s kým chceš, ja o to nestojím, ale zrejme je to pre teba riadny šok, že existuje aj niečo iné ako golf. Doteraz si to zrejme nezbadal. Proste golf, je bežný priemer, v niečom lepší v niečom horší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ffff
4. května • 19:36

Pacho. Ne není to pro mne šok. Představ te si že mi celý koncern vw je u zadele a jejich produkt bych si nikdy nekoupil. Ale jsem soudný narozdíl od vás. Ps. Strašně mě baví lidé kteří soudí jízdní vlastnosti podle uhybneho manevru.

pacho
5. května • 23:06

ťažko povedať,m či "súdny človek", keď sice koncern by si si nikdy nekúpil, ale neznášaš kritiku a pravdu. Koncern, je fajn, ale nič bohviečo https://www.youtube.com/watch... , tuná tiež koncern nevychádza v dobrom svetle a " víťazí " peugeot, ale na rozdiel od teba nebudem bez medzne obhajovať niečo čo sa nedá obhájiť. Keby si si dal klapky dole z očí, tak by si pochopil,m že existuje aj niečo iné ako "golf. Netvrdím, že je zlé auto, ale tiež nie je to žiaden zázrak, proste primerne auto s priemernymi jazdnými vlastnostami s priemerným pohodlí.....V niečom viac , v niečom menej viniká, ale v pordstate taký šedivý priemer.

Mirek
4. května • 20:54

Tak ten losí test také o něčem svědčí, minimálně o tom, jak zvládá auto krizovou situaci a lze z toho snadno odvodit, jak se bude asi chovat v zatáčkách a jakou rychlost při tom zvládne, tedy jak kvalitně je podvozek nastavený.
Dával jsem výš odkaz na losí test na Ford Puma, zkus si to porovnat s Renaultem Captur, je to jeho konkurent. Myslíš, že když v testech chválí jízdní vlastnosti Pumy, že to je náhoda, když výrazně lépe zvládá losí test?
https://www.youtube.com/watch...

Ffff
4. května • 21:17

Jasný souhlasím ale nemůžu přeci napsat že gti jezdi špatně protože má pretacivy charakter a nechává to na ridici. Puma je super o tom žádná.

Freddka
5. května • 21:10

A taky neni dobry napad resit podvozek Golfu 8 podle testu Golfu 7. Ano, sasi je stejne, je to jen facelift, ale naladeni podvozku a ESP muze byt uplne jine. Muze. A taky nemusi. Ale podle recenzi asi jine je, takze se bude jinak chovat. Mozna lip, mozna hur, ale skoro jiste jinak. A i tak jsem si celkem jistej, ze se vsema vymete obycejny Focus, jako vzdy.

Mirek
4. května • 18:40

Tak těch překvapených by tady mohlo být hodně, možná i je, ale nepřiznají to, jenže to je jako s fanatiky, jednou napíšou, že Golf má nejlepší podvozek (např. Kamil) a podle hodnocení je vidět, že i kdyby to nebyla pravda, tak pro hodně přesvědčených to pravda je.
https://www.youtube.com/watch...
A to mě překvapila i Puma, přiznám, že tohle jsem opravdu nečekal.
https://www.youtube.com/watch...

Allamarein
4. května • 16:28

No nevím... nájezdová rychlost 73 km/h, po návratu do pruhu 46. Tomu neříkám zrovna "nájezdová rychlost. Peugeot 308 naproti tomu z 82 km/h na 58, tedy výrazně lépe. Jen Mazda to výrazněji dobržďuje. Komentář o SUV je zcela mimo mísu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ffff
4. května • 19:31

Allamarein. Ano to je jasné golf jde do smyku a tím pádem ztrácí rychlost. Prostě gti má benevolentní esp to je celé. Je to sportovní varianta. Tam se počítá s tím že se taky něco nechá na řidiče. Ale jestli si tady nekdo myslí že si lépe zajezdi s obyč 308 než s golfem gti jenom kvůli tomu že má benevolentnejsi esp tak ok.

Petr Vaněk
4. května • 0:10

Většinou se nevyplatí připlatit. Čím víc machrovinek a větší paráda, tím automibilka více vydělá. Naopak na verzi "holobyt" bývá vývar nejnižší, takže je pro zákazníka nejvýhodnější. Golf bude pořád Golf, takže zde bych penězi neplýtval.

WP
4. května • 4:14

Platí vždy přesný opak. Na základních verzích se navydělává, na obvykle násobně předražených extras ano a tam může prodejce výrazně slevit.

Freddka
5. května • 20:27

Vydelava se na priplatcich. O tom to cely je.
Priplatis si za svetla za 30 tisic, ale ono to stoji automobilku jen 5 tisic navic. Priplatis si za kameru 10 tisic, ale ono to stoji automobilku jen 2 tisice navic. Priplatis si za vetsi infotainment 20 tisic, ale ono to stoji automobilku jen 2 tisice navic. Priplatis si 30 tisic za adaptivni podvozek, ale ono to stoji automobilku jen 6 tisic navic.Cisla jsem si vymyslel, ale myslim, ze nejsem daleko od pravdy.
Ze ti potom slevi o 2% vic na 2x tak drahem aute na neci nic nemeni.

JirkaX
3. května • 23:22

:-D:-D:-D

Futurista
3. května • 22:18

Koukám, že tady už někdo dostal přes prsty a už se píše tak, jak se platíí. :-D"Za volant nového golfu jsem sednul po měsíci, a přestože se interiér mezigeneračně hodně změnil, už jsem tady byl jako doma."

Allamarein
3. května • 21:06

Zajímavé, najednou zvykání na nový způsob ovládání nikomu nevadí. Ale běda, když s tím přijde jiná značka...

OTTO
3. května • 21:28

Tak na koncernrevue těžko mohou psát něco jiného, ale ony prodeje ukáží, že tohle není dobrá cesta. Pro část zákazníků je to prakticky nepoužitelné a pro další část docela nebezpečné.

OTTO
3. května • 20:33

Ten interier vypadá to jako pokus o auto budoucnosti z hoooodně nízkorozpočtového filmu. Jsem zvědavý, jak tohle dokážou prodat německému důchodci (a že ti těch Golfů vždycky kupovali). To aby byl dealer fakt Čáryfuk :-P. Co se mi dále nelíbí: Je z toho strašně vidět, že se jedná o facelift, jednotlivé části auta spolu moc neladí. A co se mi ještě víc nelíbí, je ta odporně kýčová chromová lišta na zadním nárazníku tvarovaná do jakýchsi fejkových výfuků Ve vyšší výbavě jsem potom nepochopil základní kola 225/45 navíc v pěkně divném designu. Vždycky měl Golf ve vyšších výbavách 205/55, o zvětšení ráfků (při nezvětšení kol) se jich nikdo neprosil.

Chytrak
3. května • 21:59

Zajímavý je že je z toho vidět ten facelift, když to auto je fungl nový. Karosářský díly stejné nebo upravené z minulé generace - 0. To se pozná odborník.

OTTO
4. května • 12:02

Jinými slovy je to nová generace asi jako Golf 6 (facelift G5), ale Golf 6 dopadl designově líp.

Chytrak
4. května • 21:49

No tak přesně tak to není. 6 byla na základě 5 o tom žádná, ale když se dobře kouknes, tak tady zadní sloupek je jinak zatoceny, tedy i dveře atd. + změna rozměru. Takže spis jako skok z 1 na 2.

OTTO
5. května • 11:51

OK, možná máš pravdu a i Csloupek je jiný, nevím (o čelním skle a Asloupku, každopádně ale pořád pochybuju). Ale v tom tak teda tím hůř. Protože výsledek opravdu nevypadá jako konzistentní nové auto, ale jako pokus za co nejnižších nákladů faceliftovat Golf 7 do stylu ID3.

OTTO
4. května • 11:39

Pokud bys měl pravdu, tak samozřejmě tím hůř, protože pak by ten výsledný design nedával smysl už vůbec. Nicméně podle mě jsou nové jen vnější panely karoserie a to zřejmě ještě ne všechny. A-sloupek se zdá být úplně stejný, střecha bude zřejmě také stejná, rámy dveří jsou zřejmě také stejné. U O4 je to v podstatě obdobné, ale tam se jim to podařilo zamaskovat lépe.

stealth01
3. května • 19:49

Tady test, kdyby měl někdo zájem. Podle kapitol je lepší se orientovat, pro mě je třeba hodina málo, ale někomu to muže dělat problem. https://youtu.be/De_W-KNax6I...

Petr
4. května • 9:48

Paradni test. A nenech se rozhodit komentama, ze je to prilis dlouhe apod. Lide maji ve zvyku pindat na vsechno a ze jich je.
Jeste musim pochvalit tu RS6. Na to jsem se fakt tesil, je to moje vysnene auto, bohuzel si u nej nedokazu obhajit tu cenu a naklady na provoz. :(

stealth01
4. května • 10:03

V pátek na Instagramu budu mít 488 Pista. :-)

Petr
4. května • 12:54

Super. Uz se tesim. :)

Allamarein
4. května • 6:05

Test hezký, ale docela by mě zajímalo, čím to natáčíte. Zoomování v části popisu designu bylo dost trhané. Nebo to udélá až převod na YT?

stealth01
4. května • 8:13

Díky za zpětnou vazbu. Zoomování v klasickém významu - na kameře - téměř nepoužívám. Všechny “zoomy” jsou vytvářeny na dlouhé tyči - slideru. Je možné, ze někdy se do ložisek dostane nějaká necistota a to co na miniaturním displeji kamery vypadá v pohodě, je na 32” LCD trhané. Je taky dost těžké udělat ten pohyb (pojezd) po slideru zcela bezchybně. To bych tam musel mít místo ruky motor a tolik zase do prodelecneho natáčení aut (většinou peníze z reklamy rozdám na charitu) zase nechci investovat. Ale přesto díky, jste vlastně první a tímto dotazem. Na natáčení mám Sony A7S II, Panasonic GH5, GoPro 5 a 6, dron Mavic 2 Pro, slidery a stativy od Manfrotto a stabilizator obrazu DJI Ronin S.

Allamarein
4. května • 11:10

Myslel jsem, že je to právě zoomované na objektivu, protože některé tohle dělají taky. Jestli je to posuvem po té tyči, pak to naprosto chápu, to se mi ještě nikdy plynule nepovedlo, a to naopak obdiv za to, že to jde tak dobře. Já měl skoky výraznější.

Ffff
3. května • 17:44

Tak s jízdními vlastnostmi by to chtělo trošičku rozvést. Nejlepší vlastnosti jak? Jako dokonalý mix? Nebo nejlepší komfort? Nebo nejlepší agilita? Tipnul bych si mix vlastností. Agilitu bych viděl spíš civic nebo giuliettu. Jenom se ptám zatím jsem golfa nejel

Karel.
3. května • 18:06

No DCC má u G8 patnáct stupňů nastavení, takže cokoliv jsi napsal je pravda, v nejkomfortnějším stupni to je velmi pohodlné, v nejtvrdším je z toho motokára nebo cokoliv mezi.

Mirek
3. května • 18:52

https://www.auto.cz/volkswagen-golf-1-5-etsi-... ...
Nejspokojenější jsem byl v momentě, kdy jsem na nastavování čehokoliv zapomněl a vyrazil na cestu. Osmička přesvědčila parádně fungujícím podvozkem, přestože (nebo právě proto?) mu chybělo příplatkové adaptivní řešení. Auto je komfortní, a byť nemá sportovní ambice, s chutí se vrhá do zatáček.

Lorenzo Nádherný
3. května • 18:38

Zajímavé, mám DCC u Passata a rozdíl mezi režimy při běžné jízdě takřka není. DCC mi připomíná jednu povídku o nahém císaři.

OTTO
4. května • 15:39

Máme DCC v jednom Golfu 6 a to je nejhorší podvozek, jaký jsem kdy zažil. Možná až tak od 150 km/h jsou tam nějaké plusy (ale ty spíš plynou z toho, že je nižší), ale jinak naprostá tragedie. Má to tři režimy - houpání, hopsání a něco mezi tím. Za všech okolností to ovšem neskutečně drncá, je to hlučné, nerovnostvi to nefiltruje, jet s tím po dlažbě je peklo, jet s tím po hrubém asfaltu je peklo na druhou (celé auto se rozrezonuje). Zčásti za to určitě mohou i katastrofální letní pneu Continental, které VW dodává jako defaultní.
Každopádně bych koncernové DCC v každém modelu VW důkladně vyzkoušel. My to tenkrát koupili jen tak pro zajímavost jako hračku bez vyzkoušení a bylo to snad nejhůř utracených 25tis v životě :-D.

stealth01
3. května • 19:10

Kolik kilometru si najel s Golfem 8 generace? Ja nastavení DCC beru jako bezkonkurenční v dané třídě. V komfortu to žehlí nerovnosti mnohdy lépe, než vzduchový podvozek vyšší střední prémie. Nejsem cílovým zákazníkem Golfu, ale toto nejde přehlédnout nebo hodnotit jinak. Samozřejmě je to jen subjektivní dojem jednoho člověka.

Michal
4. května • 12:05

Stealth jako golf na 205/55r16+DCC ještě aby nebyl komfortní.Jak jses do něj ty vůbec vlezl a ještě pak ven?dobrej test včetně testu světel.

Petr
4. května • 9:32

Stealth ma pravdu.
I v zahranicnich recenzich to pisou: In Comfort, the Golf rides better than almost any other mainstream car you can think of. Potholes simply disappear yet the VW never relinquishes its body control; never yields to uncomfortable, confidence-sapping wallow.
Dokonce to jezdi komfortneji, nez nova trojka od BMW, ci Ckovy Mercedes. Takze tohle se VW povedlo. A pres ten vsechen komfort je auto velmi neutralni a dobre ovladatelne. Za me palec hore.
Jako kazdodenni spolecnik je novy Golf trefa do cerneho.

Ffff
3. května • 19:33

Radku a to jste měl v testu golfa s vlečkou že?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
3. května • 19:48

S vlečkou. Ja jsem v tomto příspěvku chtěl spíše poukázat na variabilitu nastavení podvozku. Pod jízdními vlastnostmi se totiž schovává dost věcí, třeba řízení bych nehodnotil tak, jako u Civicu. U Civicu poslední generace působí řízení více jako hydraulika a je strmejsi.

Ffff
3. května • 20:00

Jinak civica znám. Mám ho najetého. U mě patří do top 3 co se jízdních vlastností tyče.

Karel
3. května • 20:07

A má někdo z vás projetou Mazdu 3 a jak ji hodnotíte? Díky.

Assasin
4. května • 5:35

Cca 100 km jízdy. Vynikající dojem z kvality jízdy z kvality zpracování. Manuál ma vybroušené stopy. Určitě nedoporučuji automat který je bohužel již za zenitem. Bez si rozhodně vyzkoušet.

OTTO
3. května • 20:36

Mám jen 192 cm a do žádné Mazdy se nevejdu. Je vidět, že auta (stejně jako třeba respirátory) vyrábí Asiati podle jiné fyziognomie :-D.

Mirek
3. května • 21:25
KarelK
4. května • 3:42

Já mám 181 cm do poslední Mazdy CX5 se také nevejdu. Resp. se nemůžu ani pohnout a interiér mě obepíná jak bych si vzal dětské oblečení. Rozměry a nevzdušnost interéru byla katastrofální. Přitom auto se mi od uvedení na trh po internetu velmi líbilo.

ACE
4. května • 10:17

No tak ale musíš napsat že 181 je šířka prdele :-D:-D:-D

Mirek
4. května • 11:29

:-D

Assasin
4. května • 5:38

Novou CX5 mám najetou. Mých 183 cm nemělo sebemenší problém. Neplet si dostatek místa s pocitem obepnuti interiéru. Samozřejmě pokud tedy nemáš 130 kg. To bude místa méně. Mých 90 kg naprosto v pohodě.

KarelK
4. května • 7:36

Jste mírně štíhlejší, ale vyšší. Na mých 181cm a 96-98 kg se tam opravdu nevejdu. :-( Možná je vejít se a vejít se, samozřejmě že jsem v tom jel a dojel jsem. Ale v ohledu místa mě to opravdu velmi velmi nemile překvapilo a úplně jsem jí zavrhl. Kdyby to bylo městské malé autíčko beru, ale přecejen střední SUV které úplně za hubičku není. Teď už je to jedno.

Mirek
4. května • 11:28

Tak já mám 92 kg a výšku cca 180 cm a naprosto bezproblémově se do všech uvedených aut Mazda vejdu. Nesnaž se mi namluvit, že cca 5 kg rozdíl ti zamezí se do těchto aut vejít. Nehledě na to, že OTTO se oháněl jen výškou. A pokud jsi viděl toho dvoumetrového polského testera, tak to také není žádná sušinka a vejde se tam.

OTTO
4. května • 16:07

Jo, u mě je "problém" jenom výška, jinak jsem celkem hubeňour. Kolena zabořená do přístrojovky v autě za milion (Cx5) prostě nejsou něco, co bych jako kupující akceptoval. M3 si pamatuju z nějaké předminulé generace a tam jsem myslím ani nenastoupil :-D. Přitom Golf, Astra, Kodiaq, Tiguan bez problému. RAV a CRV taky ještě celkem OK, ale horší než Evropa. Podélný prostor na předních sedadlech je v japonských autech prostě menší (sedadla nelze tolik posunout dozadu), i sedáky jako takové jsou kratší a Mazda v tomto holt "exceluje" a i v rámci japonské konkurence je nejhorší.

Michal
4. května • 20:25

Otto tak zkus ještě peugeot 308 a 508 do obou jsem si sedl za sebe 182cm a i škoda citigo je v kabině větší.Jako vepředu v poho ale vzadu...když pak přesednu do O3 to je jak do limuzíny.

Michal
4. května • 12:39

Třeba má Karel hodně vlasů a to pak při výšce 180+vlasy je výš než člověk vysoký 2metry a s pleškou.Vysoký člověk musí mít sedadlo dole a vzadu.

Joe Doe
4. května • 9:49

Mam 185 a 95 kil - zmestim sa, bez problemov, do MX-5 s pevnou strechou. V CX-3, 30, 5 mam kopec miesta.Ono si treba vediet sadnut. A soferovat.

Ffff
4. května • 5:11

181 cm a nevejdete se do mazdy? Ok tak to mi stačí

Ffff
3. května • 20:45

To je zajímavé. Můj otec má 197cm a do nové 3 se vešel. Asi máte 160kg ne?

Kvak
3. května • 21:23

Tak je za volantem v pololeže, ne?

Ffff
3. května • 21:27

Určitě ne

OTTO
3. května • 21:23

Ne.

Ffff
3. května • 20:18

Ja ano. Proti minulé generaci se hodně proměnila. Zaměřila se hodně na komfort a pohodlí. Řízení má pomalý převod. Co mě překvapilo byla vysoká míra nedotacivosti.Převodovka super. Vsude ticho a klid.Minulá generace byla více zaměřená na řidiče.

Karel
3. května • 21:44

To je zajímavé. Nedotáčivost by měla být tím vektoringem potlačena. U Škodovek funguje přibržďování vnitřního kola dobře.

Ffff
3. května • 19:57

Ok děkuji

Lorenzo Nádherný
3. května • 19:32

Ještě jsem s ním nejel. Jestli to je skutečně tak, jak říkáš, jedině dobře.

Assasin
3. května • 17:32

TVL to je vážně odporny design...na to se nedá dívat.B-]

pepa
4. května • 6:18

na tvoji mamu se divat da?

petr r. (petrumr)
3. května • 16:28

do města a kolem komína tsi a pro ty co se vracejí až po večerníčku tdi. Kdyby to auto jezdilo kolem komína, tak ta spotřeba stoupne, jak se budou zvětšovat krápníky od močoviny, tak se bude aji zvětšovat spotřeba. Těším se na test plug-inu.

petr r. (petrumr)
3. května • 16:46

porovnávám kabinu a asi ten golf bude vhodnější pro vyšší lidi, nemá jak octávka tu hranu toho větrání.

Golf 25
3. května • 15:49

Neviem či nemáte skúsenosti alebo ste platený koncernom ale to čo ste povedali ,že podvozok má jedineho konkurenta je chýba ,lebo Honda Civic v tomto segmente má najlepší podvozok možno s fordom a nie golf

Kamil
3. května • 16:03

Už hodně recenzentů konstatovalo, že nejlepší podvozek ve třídě má nový Golf. A zvláště pak s DCC nemá konkurenci.

Mirek
3. května • 18:45

Ještě jsem v žádném testu nečetl, že Golf má nejlepší podvozek. Pokud se mu někdo takto věnuje, tak ho hodnotí podobně jako v tomto testu. Dej odkaz, ať se poučím.

https://autobible.euro.cz/test-volkswagen-golf-1-5-... ...
Testovaný kousek byl opatřen příplatkovými tlumiči DCC, které mají nastavitelnou tuhost. Ta se mění nejen volbou jízdních režimů, tedy komfortního, normálního nebo sportovního, ale lze ji řešit i samostatně posuvníkem – poloh je mnoho. Rozdíl mezi nejkomfortnějším a nejsportovnějším módem je pořádně cítit. V tom prvním se auto mile pohupuje, v tom druhém přituhne až řidič dostane chuť „za to vzít“ a zkrotit svou oblíbenou okresku. Z toho ho ale vyvede řízení, které není vrcholem komunikativnosti, na druhou stranu alespoň nepůsobí tak virtuálně jako u nové Octavie. Je prostě takové neutrální, jako celý Golf.

Ffff
3. května • 18:52

Dekuji

1
3. května • 16:06

přesně tak, nemá konkurenci !! stejně tak nová octavie, tu kdyby prodávali v usa tak tam nikdo nechce ty jejich nekvalitní pickapy

.
3. května • 15:51

je to nový golf, tak je nejlepší na světě, chlebodárce je jenom jeden..

Kvak
3. května • 14:27

M3 a Corolla se golfu v hladině 850tis nevyrovnají?

Michal
4. května • 12:16

M3 vůbec nemá tdi se 150/200koňmi a corolla je jen hybrid.

ACE
3. května • 16:13

Na japonské vozy ve srovnání velmi často zapomínají (nebo lépe řečeno, je lepší nesrovnávat)

petr r. (petrumr)
3. května • 16:59

japonci mají motory vhodné do města, tenhle test je pro obchoďní řidiče, jak se mu na D1 zastaví, tak šéf tam pošle asistenci s močovinou a počítačem.

ACE
3. května • 19:39

Vhodné do města? :-D

petr r. (petrumr)
3. května • 20:50

ano, třeba toyota hybrid má motory s nepřímým vstřikem, bez turba, když motor stojí, tak jedeš na elektřinu a když nejedeš tak klima ti jede narozdíl od golfa se stop systémem, na každé červené se ti interiér přehřeje, proto golf upadá a i v německu důchodci změnili názor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
4. května • 4:09

Co to meleš? Pokud není dost energie na pohon spuštěných spotřebičů, tak se motor nevypíná. Navíc u systému s 48V jde v nové generaci G o mildhybrid.

abc
6. května • 19:41

Asi by som odlisil funkcnost vetrania (motorcek samotneho vetrania v kabine), ktore funguje aj po vypnuti motora systemom S&S, od chladenia (kompresora klimatizacie), ktore po vypnuti motora asi fungovat nebude

Michal
4. května • 0:21

Hybrid od Toyoty je dobrý jen v městě.Mimo město v 2l už srovnatelné s předchozím golfem 1.5tsi(byl test) a na dálnici už horší.Tohle je ale nafta na u 1majitele spíš služební jízda dálnice nebo delší trasy.Čím rychlejší jízda tím je sakra větší rozdíl mezi naftou-benzínem či hybridem.Přímý vstřikování je na houby v městě a krátký trasy.

simson33
4. května • 9:04

Přesně tak, kdo chce na plyn šlapat a ne ho lechtat, musí vzít TDI a nikoli TSI. Rozdíl ve spotřebě při dynamické jízdě na dálnici bude 2+

Mirek
3. května • 19:51

Je víc Japonců který mají v téhle třídě větší diesel na německé dálnice a ne jen zvuk z vysavače do kolon?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Co to slyším?
3. května • 23:22

Jestli je pro tebe atmo 2.0 zvuk vysavače a diesel ok, tak jsi anti-řidič.

ACE
3. května • 20:44

Dýzl, ten už tam skoro vymřel. Ale motory mají minimálně srovnatelné i na dálnici a bez dunění a klapotu.

Doporučujeme

Články odjinud